• tikkurila
  • ruukki
  • ruukki
  • tikkurila

Santariškių miestelis: infrastruktūros skylių mažės

2015 birželio 15 d.

Kad ir kaip mėgtų lietuviai kritikuoti šalies medicinos paslaugų kokybę, Santariškių medicinos miestelyje įsikūrusios gydymo įstaigos dažniau linksniuojamos dėl infrastruktūros problemų, už kurias yra atsakingos tik iš dalies.

Automobilių vietas įrengs koncesininkas

Automobilių stovėjimo vietų stoka, eismo kamščiais skundžiasi ir pacientai, ir greitąją pagalbą teikiantys medikai, o faktas, kad prie Santariškių klinikų nėra specialios sraigtasparnių nusileidimo aikštelės, paminimas kiekviename pranešime apie naują organų donorystės atvejį. Bet permainoms jau rengiamasi.

Atlikus galimybių studiją ir pritarus Vyriausybei, Sveikatos apsaugos ministerija ėmėsi organizuoti automobilių stovėjimo aikštelių infrastruktūros plėtros projektą koncesijos pagrindais. Investicijos į infrastruktūrą sudarys apie 20 mln. eurų.

„Daug metų buvo kalbama apie būtinybę spręsti šią problemą, bet rasti finansavimo nepavyko nei Vilniaus miesto savivaldybei, nei Vyriausybei. Galiausiai ir priimtas sprendimas pasinaudoti viešosios ir privačiosios partnerystės būdu – koncesininkas aikšteles įrengs ir eksploatuos 25 metus“, – pasakojo Santariškių medicinos įstaigų asociacijos (SMĮA) administratorius Aurimas Jaskonis. Stovėjimo aikštelių plėtros planus yra pateikę keturi privatūs investuotojai.

Šiandien Santariškių medicinos miestelyje galima suskaičiuoti per 2000 legaliai ir nelegaliai pastatytų automobilių. Koncesininkas turės teisę įrengti dar iki 2250 vietų. Pasak A. Jaskonio, tiek jų turėtų užtekti ir įgyvendinus planuojamą miestelio plėtrą – sukoncentravus čia gydymo, medicinos mokslo ir verslo įstaigas. Jau baigiamas statyti pastatas, kuriame įsikurs Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras, į Santariškes planuoja persikelti Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakultetas, iš Kaštonų gatvės būtų atkelta Lietuvos medicinos biblioteka ir kitos LR Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžios įstaigos: Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba, Nacionalinis transplantacijos biuras, Lietuvos bioetikos komitetas, Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba, Infekcinių ligų ir tuberkuliozės ligoninė, tolesnėje ateityje – ir VU Žalgirio klinika. Buvo minčių net ir dėl Sveikatos apsaugos ministerijos, kurios patalpos šiandien išmėtytos įvairiose vietose, perkėlimo.

Neatmestina, kad dalis dabartinių automobilių stovėjimo vietų galėtų būti panaikinta nusprendus nenuolaidžiauti lietuviškam norui automobilį laikyti prie palatos durų. Vis dėlto, anot SMĮA administratoriaus, puikiai suvokiama, kad maždaug pusė Santariškių pacientų – ne sostinės, o visos šalies gyventojai, kurie turi turėti galimybę atvykti nuosavu transportu. Ir mokėti už stovėjimą ne oro uosto įkainiais. Be to, vietos neįgaliųjų automobiliams bei sustoti trumpam turi būti ir bus nemokamos.

Pasirūpins oro transporto patogumais

Jei bus priimtas sprendimas statyti daugiaaukštę stovėjimo aikštelę, ant jos stogo galėtų atsirasti ir sraigtasparnių nusileidimo aikštelė. Pasak A. Jaskonio, Valstybinė sienos apsaugos tarnyba, kuri talkina organų gabenimo klausimais, yra pagrindusi savo poreikius – ant stogo įrengta aikštelė sraigtasparnių skrydžiams būtų patogesnė – čia mažiausiai kliuvinių: elektros laidų, medžių ir pan. Kylant ir leidžiantis sraigtasparniui reikalinga kur kas didesnė erdvė.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad