• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Renkantis būstą vertinama ir jo statytojų reputacija

2017 balandžio 6 d.
„Eikos“ nuotr.
„Eikos“ nuotr.

„Eikos“ įmonių grupė pirmą 2017 metų ketvirtį atliko savo klientų, įsigijusių būstą 2016-aisiais, apklausą, siekdama išsiaiškinti, kokiais kriterijais remdamiesi jie išsirinko ir priėmė sprendimą įsigyti būstą. Nuo 2006 metų atliekamas tyrimas atskleidžia, kad per pastaruosius trejus metus būsto pirkėjams svarbiausi kriterijai renkantis būstą yra kaina, vieta ir kokybė, tačiau galutinio sprendimo priėmime didelę įtaką turi tokie emociniai kriterijai, kaip bendrovės reputacija ar vaizdas pro langą.

Analizuojant pastarųjų trejų, 2014–2016, metų būsto pasirinkimo kriterijus, kai klientas tik pradeda paieškas, duomenis, pirmajame penketuke matome tris dominuojančius kriterijus: statybos darbų kokybę, kainą ir vietą mieste. 2014 m. būsto pasirinkimo kriterijų penketuke dar matėme būsto išlaikymo kainos kriterijų, o anksčiau buvusį aktualų pastato energinio efektyvumo kriterijų pastaraisiais metais iš penketuko išstūmė būsto išplanavimo kriterijus. 2015 m. į penketuką įsiveržęs bendrovės reputacijos kriterijus stiprias pozicijas (ketvirta vieta) išlaikė ir 2016 m.

Pasak „Eikos“ plėtros direktoriaus Martyno Žibūdos, analizuodami klientų jau atliktą sprendimą, matome, jog daugiau įtakos įgyja emocijomis pagrįsti kriterijai. „2016 m. klientai nurodė, kad priimant galutinį sprendimą pirmoje vietoje buvo rajonas/vieta mieste, antroje – bendrovės reputacija, toliau rikiuojasi statybos metai, kaina ir statybos darbų kokybė. Tikėtina, kad toks priimto sprendimo kriterijų pasiskirstymas atskleidžia gyventojų norą gyventi infrastruktūros ir logistikos atžvilgiu patogioje vietoje ir būti tikriems, kad būstą parduodanti bendrovė, sauganti savo reputaciją, laikysis savo įsipareigojimų ne tik pardavimo procese, bet ir kitais būsto gyvavimo etapais“, – teigia M. Žibūda.

Tuo tarpu, tiek renkantis, tiek padarius sprendimą įsigyti būstą, jau keleri metai mažiausiai aktualiu kriterijumi yra įvardijamos draugų ir pažįstamų rekomendacijos, būsto įrengimo lygis bei būsto kreditavimo sąlygos.

Svarbiausi būsto pasirinkimo kriterijai, pradėjus ieškoti (19 kriterijų):

eika lentele 1

Svarbiausi jau priimto sprendimo įsigyti būstą kriterijai (19 kriterijų, 10 balų skalė) 2016 m.:

eika lentele 2

Vertinant pasirinkimą pagal būsto savybes, per trejus metus penketukas šiek tiek keičiantis pozicijoms išlieka toks pat: garso izoliacija, automobilių laikymo galimybės, eksploatavimo išlaidos, šiltinimo medžiagos ir aplinka šalia pastato/kiemas. Tačiau, pasak M. Žibūdos, kai vertiname klientų atsakymus apie jau padarytą sprendimą, matome, kad emocijos čia ir vėl šiek tiek daugiau: klientams išlieka labai svarbios eksploatavimo išlaidos, garso izoliacija, šiltinimo medžiagos, bet ne mažiau svarbus ir vaizdas pro langą bei aplinka šalia pastato, kiemas.

Svarbiausios būsto savybės renkantis būstą (11 savybių):

eika lentele 3

Svarbiausios būsto savybės sprendimo priėmimui (11 savybių, 10 balų skalė) 2016 m.:

eika lentele 4

Įdomių aspektų galima išskirti, analizuojant informacijos paieškų šaltinius. „Net 62 proc. iš atsakiusiųjų į klausimą, kaip sužinojo apie parduodamą būstą, nurodė internetą (reklamą internete, skelbimus NT portaluose ir projektų svetaines), o 21 proc. respondentų apie parduodamą būstą sužinojo iš rekomendacijų, nors, kaip minėta aukščiau, sprendimo priėmimui draugų ir artimųjų rekomendacijos įtakos turi gerokai mažiau“, – teigia M. Žibūda.

Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad