Rengiamasi Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako pirmų dviejų ruožų rekonstrukcijai

Rengiamasi Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako pirmų dviejų ruožų rekonstrukcijai

Neringa dviraciu takas
Neringos sav. nuotr.

Pradedami tvarkyti du kritinės būklės Smiltynės–Nidos pėsčiųjų ir dviračių tako ruožai. Visuomenė kviečiama susipažinti su dviejų pirmų šio tako ruožų projektiniais sprendiniais: Klaipėdos miesto savivaldybėje (nuo 2,104 iki 2,956 km) ir Neringos savivaldybėje (nuo 2,956 iki 15,567 km). Rangos darbai juose turėtų prasidėti antroje šių metų pusėje.

Visuomenei pristačius šių ruožų projektinius sprendinius ir jiems pritarus, bus rengiami tolesni projekto įgyvendinimo planai, nustatomi projektavimo užbaigimo ir statybos darbų pradžios terminai. Planuojama, kad rangos darbai šiuose dvejuose tako ruožuose prasidės 2022 m. II pusmetį, rekonstrukcijos pabaiga planuojama 2023 m.

„Stipriai apgadinto dviračių tako Kuršių nerijoje rekonstrukcijos darbai daugybę metų vis nebūdavo pradedami. Dėl to šiandien kai kur to tako jau net nebelikę. Imamės skubių priemonių, kad problema būtų sprendžiama, ir Lietuvos automobilių kelių direkcija jau šiemet pradės dviejų ruožų rekonstrukcijos darbus“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Neringos dviraciu takas rekosntrukcija

Rekonstrukcijos metu numatoma sutvarkyti tako dangą, įrengti apšvietimą ties gyvenamosiomis vietovėmis ir įrengti kitą dviratininkų ir pėsčiųjų saugumą užtikrinančią infrastruktūrą.

Rekonstruojamas takas suskaidytas į 4 ruožus. Šiuo metu taip pat rengiami ir kitų tako ruožų rekonstravimo techninio darbo projektai. Per artimiausius kelerius metus planuojama iš esmės sutvarkyti apie 36 km pėsčiųjų ir dviračių tako nuo Smiltynės iki Preilos.

Šis dviračių takas driekiasi per Kuršių nerijos nacionalinį parką, saugomas teritorijas, todėl jis bus rekonstruojamas saugant ir tausojant gamtą. Siekiama, kad sutvarkytas takas atitiktų Europos dviračių takų tinklo „EuroVelo“ trasoms keliamus reikalavimus.

Pasak Kelių direkcijos direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, kadangi šis takas yra „EuroVelo“ trasa, juo važinėja ne tik vietiniai gyventojai – juo vyksta ir tarptautinis susisiekimas dviračiais. Rekonstravus taką bus užtikrinta, kad nuo Smiltynės perkėlos Nidą bus galima patogiai pasiekti dviračiu atsisakant kelionės automobiliu.

Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik tuomet, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir savivaldybių tarybos priėmė sprendimus, kad, kai takas bus rekonstruotas, jį minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise.

Sutvarkius pėsčiųjų ir dviračių taką ir perdavus jį savivaldybėms, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 m, o Neringos savivaldybei apie 35 km tako.

52 km ilgio dviračių trasa Kuršių nerijoje jungia visas Neringos gyvenvietes – Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą. Dviračių takas nuo Smiltynės iki Pervalkos buvo tiesiamas 2003–2007 m., o takų ruožai, einantys nuo Pervalkos ir Preilos jūros link, – dar anksčiau, atitinkamai 1978 m. ir 1982 m. Nuo įrengimo šie ruožai nebuvo rekonstruojami, buvo atliekamas tik būtinasis remontas.

Conteh
Temos: Dviračių tako rekonstrukcija, Neringos dviračių takas, Neringos savivaldybė

2 komentarai. Leave new

  • Sveiki.Dziugu kad galės ir riedučiais riedėti, tikiuosi sankryžose borteliu nebus

  • Sveiki.Dziugu kad galės ir riedučiais riedėti, tikiuosi nepridirps sankryžose borteliu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai