Lietuvai priklausančiame Baltijos jūros paplūdimyje nėra daug vietų, kur apartamentai būtų pastatyti itin arti jūros. Bene ryškiausias toks pavyzdys – nekilnojamojo turto bendrovės „Realco“ įgyvendintas prabangių apartamentų kvartalas „Šventosios vartai“, kuris senųjų sklypo savininkų buvo pradėtas statyti dar 2004 m.
Prie pat jūros stovintys pastatai dėl atšiaurių oro sąlygų reikalauja išskirtinių sprendimų ir ilgaamžių medžiagų. Apie tai ir daugiau portalui SA.lt sutiko papasakoti vienas iš projekto architektų Paulius Dedelė.
„Šis projektas man ir mano kolegei Justei Jogaitei išskirtinis tuo, kad teko imtis pabaigti dar 2004 metais pradėtą statyti ir ilgai nebaigtą objektą. Pastatų tūriai jau buvo pastatyti, tad pastatų tūrių, jų išdėstymo sklype nebegalėjome pakeisti.
Pastatų vidus iš esmės irgi nekeistas, nes jau buvo pastatytos laiptinės, numatytos sanmazgų ir virtuvių vietos. Kažkiek pakoregavome vidaus išplanavimą, bet nieko iš esmės nekeitėme“, – teigia architektas.
P.Dedelė sako, jog pagrindinė užduotis buvo naujai suprojektuoti pastatų išorės architektūrą, kad ji būtų kiek galima šiuolaikiškesnė ir patrauklesnė. Pagrindinis užsakovo reikalavimas architektams buvo parinkti aplinkos poveikiui atsparias medžiagas.
„Turėjome padaryti tik tokius pakeitimus, kad nereikėtų gauti naujo statybos leidimo. Visų pastatų stogai buvo suprojektuoti šlaitiniai (dalis dvišlaičių, dalis vienšlaičių). Nusprendėme, kad siekiant šiuolaikiškos fasadų išraiškos reikėtų naikinti visų pastatų stogų karnizus.
Užsakovas leido mums siūlyti fasadų apdailos medžiagas. Pagrindinis reikalavimas buvo, kad tai turi būti aplinkos poveikiui atsparios kokybiškos medžiagos, nes objektas prie jūros. Pastatų fasadų apdailai buvo pasirinktos keturios medžiagos. Cokolinė pastatų dalis buvo nutinkuota pilku faktūriniu tinku. Fasadų apdailai parinktos skalūno čerpės, HPL medžio imitacijos plokštės balkonų aprėminimui ir šviesiai pilka skarda daliai sienų, kurios susijungia su pastatų stogais.
Projektuojamas objektas prie jūros, todėl norėjosi, kad fasadų architektūra turėtų ryšį su uostu, jūra, buriniais laiveliais… Kilo mintis panaudoti šviesią skardą stogams ir daliai pastatų sienų, kaip aliuziją į bures. Tuo pačiu šis sprendimas vizualiai palengvino ganėtinai aukštus pastatus“, – sako P.Dedelė.
Architektas su kolege J.Jogaite taip pat perplanavo ir sklypo gerbūvį: koregavo reljeją, suplanavo pėsčiųjų takus ir privažiavimus prie pastatų.
„Sklypo gerbūvį taip pat perplanavome, kiek galėjome, nes pastatai jau stovėjo. Kažkiek pakoregavome reljefą, susiplanavome pėsčiųjų takus ir privažiavimus prie pastatų. Kietos dangos buvo suprojektuotos iš kelių faktūrų betoninių trinkelių, numatytos vaikų žaidimo aikštelės, ramaus poilsio vietos“, – pridūrė architektas.
Greta „Šventosios vartų“ apartamentų atgyja ir istorinis miestelio uostas. Beveik prieš metus buvo pradėti Šventosios jūrų uosto atstatymo darbai. Prognozuojama darbų kaina – 35-40 mln. eurų.