• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Raginant spartinti žvyrkelių asfaltavimą, Vyriausybė sako – nėra lėšų

2021 gegužės 27 d.
stepono batoro gatve kelio remontas vilnius
BNS nuotr.

Seimui raginant greičiau asfaltuoti žvyrkelius, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad dėl to gali nukentėti kiti ekonomikos sektoriai. 

„Jeigu mes norime labai daug dėmesio skirti žvyrkeliams, tai kažkam to dėmesio teks mažiau“, –  ketvirtadienį Seime ketvirtadienį per Vyriausybės valandą teigė I. Šimonytė, paklausta apie galimybes daugiau lėšų skirti keliams.

Už 76 Seimo narių inicijuotą rezoliuciją, numatančią, kad lėšos žvyrkelių asfaltavimui kasmet iki 2025-ųjų būtų numatytos biudžete, balsavo 70 parlamentarų, prieš 14, o susilaikė 38. 

Diskusijose siūlyta ne tik žvyrkelių finansavimą skirstyti per savivaldybes, kurios geriau žino lėšų poreikį, bet ir galvoti apie partijų susitarimą tuo klausimu.

Finansų ministrės Gintarės Skaistės teigimu, tokios rezoliucijos yra „kaip laiškai Kalėdų seneliui į Šiaurę su vienu ar kitu prašymu“.  

„Kaip visi Kalėdų seneliai skaitysime, vertinsime. Bet tol, kol nebus sunešta bendro didelio katilo ir nebus daugiau biudžeto pajamų, tiesiog skirstyti ant viršaus nėra ką, nes viskas, kas skirstoma papildomai, tiesiog yra skola“, – teigė ministrė. 

Seime pristatydamas projektą socialdemokratas Vidmantas Kanopa prognozavo, kad dauguma Seimo narių, gyvenančių prie asfaltuotų kelių, net neįsivaizduoja, koks gyvenimas šalia žvyrkelio.

„Kai nuolatiniuose dulkių debesyse skendi žmonių gyvenamieji namai ir sodai, kai dulkes kelia ne vien kasmet didėjantys pravažiuojančių lengvųjų automobilių skaičius, bet ir sunkiasvoriai, žemės ūkio produkciją vežantis transportas ir jo išmuštos duobės“, –  tvirtino jis. 

Tuo metu konservatorius Kęstutis Masiulis piktinosi, kad kelius norima tvarkyti neatsižvelgus į tai, kiek per pastaruosius 20 metų periferijoje sumažėjo gyventojų. 

Pasak jo, Panemunė neteko 51 proc. gyventojų, Naujoji Akmenė – 47 proc., Venta – 44 proc., Varniai – 54  proc., Smalininkai – 45 proc., Simnas – 48 proc., Žagarė – 52 proc., Daugai – 57 proc.

„Visuose juose yra paasfaltuoti keliai.  Ten 70 proc. yra vyresnio amžiaus žmonių ir jau daug namų su užkaltais langais. Tai dabar išasfaltuokime likusius tuose miesteliuose žvyrkelius, bet neasfaltuokime jau tada Kelmėje, Raseiniuose, Tauragėje, Telšiuose, soduose, kur žmonės išsikelia. Neasfaltuokime aplink Vilnių, Kauną“, – aiškino parlamentaras. 

„Valstiečiui“ Valiui Ąžuolui užkliuvo per didelės valstybės investicijos į energetiką.  

„100 mln. baterijoms, kurios bus reikalingos metus arba pusantrų, negaila ir tai yra prioritetas. Po to galėsime jas išmesti arba už pusę kainos parduoti. Turime Kruonį, kuris yra puikus akumuliatorius, kuris gali generuoti elektrą ir naktį, ir dieną, bet jis yra netinkamas“, – tvirtino jis.   

Konservatorius Andrius Vyšniauskas pareiškė, kad sutvarkytais keliais nepatenkinti ūkininkai.  

„Mano kaime sutvarkė vieną žvyrkelį. Dabar visi ūkininkai tenai važiuodami keikiasi dėl paprastos priežasties – su jokiu kombainu tu normaliai nepravažiuosi – per siauras. Kitas pavyzdys iš Kazlų Rūdos – Kelių direkcija tvarko kažkokį žvyrkelį. Meras skambina: mums jo nereikia, ten beveik gyventojų negyvena, reikėjo keliui į Višakio Rūdą pinigų, kodėl neskiria?“ –  kalbėjo A. Vyšniauskas.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Dalintis:
Komentarai

statyba ir architektura albumas