Top Baneris

Pristatytos 33 architektų idėjos Vilniaus stoties atnaujinimui (2)

2021 rugpjūčio 5 d.
vilnius connect stotis perlas
Vienas iš siūlomų projektų – PERLAS (Projekto vizual.)
Pasidalykite straipsniu

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) kartu su Vilniaus miesto savivaldybe praneša, kad žengtas dar vienas svarbus žingsnis Vilniaus stoties rajono atgimimo link – gauti 33 pasiūlymai 2021 m. kovo mėnesį paskelbtame tarptautiniame architektūriniame konkurse.

Nuo šiandien vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami susipažinti su architektų iš viso pasaulio vizijomis, kaip galėtų būti atnaujinta Vilniaus geležinkelio stoties pastato, stoties aikštės ir naujosios jungties tarp Naujininkų ir Naujamiesčio teritorija. Parodoje pristatoma 33 darbai, kurie „Vilnius Connect“ projektui suteikia daugybę skirtingų atspalvių.

Portalas SA.lt kviečia skaitytojus balsuoti už labiausiai patinkančią idėją.

Balsavimą rasite po visų dalyvių darbais.

  1. AZ957L
vilnius connect stotis architecture

2. AO2021

2 1

3. 314159

3 1

4. AXPNTQ

4 1

5. CNNCTN

5 1

6. 533814

6

7. 125973

7 1

8. B19T82

8 1

9. A14692

9

10. PERLAS

10

11. R20912

11

12. OPENED

12

13. CHIASM

13

14. MA2194

14

15. VORTEX

15

16. 5884KK

16

17. KB589A

17

18. VL2021

18

19. V1R4S7

19

20. 17Y77

20

21. FITCVL

21

22. LNJSII

22 1

23. 19MM75

23

24. ZSEBUA

24

25. VIDJVM

25

26. 060621

26

27. VGS159

27

28. WLJDMG

28

29. 06N17L

29

30. GREEN CONNECT

30

31. TY2403

31

32. 81JM42

32

33. 67800

33
[poll id=”6″]

Vilniaus geležinkelio stoties pastato, stoties aikštės ir naujosios jungties tarp Naujininkų ir Naujamiesčio teritorijos atnaujinimas – vienas svarbiausių pokyčių Vilniaus mieste. Tai – integrali projekto „Rail Baltica“, jungiančio regiono sostines, dalis. Konkurso dalyvių darbus vertino tarptautinė vienuolikos narių komisija. Ją sudarė Lietuvos ir užsienio architektai, „Lietuvos geležinkelių“, „LTG Infra“, „LTG Link“ ir Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Komisijai pirmininkavo vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis.

„Komisiją labai nudžiugino tai, kad sulaukta daug darbų, kur buvo sprendžiami ne tik stoties pertvarkos klausimai, bet ir kur kas didesnės teritorijos regeneracijai svarbus aspektas – jungtis tarp Naujininkų ir centrinės miesto dalies. Ir tarp jų buvo tikrai labai aukštos kokybės darbų, kur ambicija nenustelbia funkcionalumo ir kontekstualumo“, – kalba vertinimo komisijos pirmininkas M. Pakalnis.

Liepą tarptautinė vertinimo komisija įvertino gautus darbus pagal architektūrinės, urbanistinės idėjos integralumo, išskirtinumo, funkcionalumo, tvarumo, paslaugų kainos kriterijus. Iki rugsėjo viešųjų pirkimų komisija tikrins tiekėjų kvalifikaciją, prireikus prašys dokumentų patikslinimo. Kaip įprasta tokio pobūdžio konkursuose, nugalėtojai gali būti paskelbti tik atlikus visas minėtąsias procedūras.

Laimėtojams skiriamas 120 tūkst. eurų prizinis fondas: pirmosios vietos laimėtojui skiriama 50 tūkst. eurų, antrosios – 30 tūkst. eurų, trečiosios – 20 tūkst. eurų dydžio premijos. Ketvirtąją ir penktąją vietas užėmę konkurso dalyviai gaus po 10 tūkst. eurų siekiančias premijas.

Architektūrinio konkurso organizatoriai – „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybė. Konkurso organizatoriams atstovauja konsultacijų bendrovė „Civitta“ ir Lietuvos architektų sąjunga.


Pasidalykite straipsniu
Komentarai
  • Veliuona

    2021-09-24, 15:09  

    Geros architektūros autobusų stotį griauna, o prastą stalinistinę saugo: organizatoriai serga „cvirkos” sindromu.

  • Senas vilnietis

    2021-08-15, 9:31  

    Nesuprantu, toks įspūdis, kad konkurse buvo reikalavimas integruoti seną šlykščią stotį. Ji – visiškas svetimkūnis bet kuriame projekte.

Rekomenduojami video