„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) kartu su Vilniaus miesto savivaldybe praneša, kad žengtas dar vienas svarbus žingsnis Vilniaus stoties rajono atgimimo link – gauti 33 pasiūlymai 2021 m. kovo mėnesį paskelbtame tarptautiniame architektūriniame konkurse.
Nuo šiandien vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami susipažinti su architektų iš viso pasaulio vizijomis, kaip galėtų būti atnaujinta Vilniaus geležinkelio stoties pastato, stoties aikštės ir naujosios jungties tarp Naujininkų ir Naujamiesčio teritorija. Parodoje pristatoma 33 darbai, kurie „Vilnius Connect“ projektui suteikia daugybę skirtingų atspalvių.
Portalas SA.lt kviečia skaitytojus balsuoti už labiausiai patinkančią idėją.
Balsavimą rasite po visų dalyvių darbais.

2. AO2021

3. 314159

4. AXPNTQ

5. CNNCTN

6. 533814

7. 125973

8. B19T82

9. A14692

10. PERLAS

11. R20912

12. OPENED

13. CHIASM

14. MA2194

15. VORTEX

16. 5884KK

17. KB589A

18. VL2021

19. V1R4S7

20. 17Y77

21. FITCVL

22. LNJSII

23. 19MM75

24. ZSEBUA

25. VIDJVM

26. 060621

27. VGS159

28. WLJDMG

29. 06N17L

30. GREEN CONNECT

31. TY2403

32. 81JM42

33. 67800

Vilniaus geležinkelio stoties pastato, stoties aikštės ir naujosios jungties tarp Naujininkų ir Naujamiesčio teritorijos atnaujinimas – vienas svarbiausių pokyčių Vilniaus mieste. Tai – integrali projekto „Rail Baltica“, jungiančio regiono sostines, dalis. Konkurso dalyvių darbus vertino tarptautinė vienuolikos narių komisija. Ją sudarė Lietuvos ir užsienio architektai, „Lietuvos geležinkelių“, „LTG Infra“, „LTG Link“ ir Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Komisijai pirmininkavo vyriausiasis Vilniaus architektas Mindaugas Pakalnis.
„Komisiją labai nudžiugino tai, kad sulaukta daug darbų, kur buvo sprendžiami ne tik stoties pertvarkos klausimai, bet ir kur kas didesnės teritorijos regeneracijai svarbus aspektas – jungtis tarp Naujininkų ir centrinės miesto dalies. Ir tarp jų buvo tikrai labai aukštos kokybės darbų, kur ambicija nenustelbia funkcionalumo ir kontekstualumo“, – kalba vertinimo komisijos pirmininkas M. Pakalnis.
Liepą tarptautinė vertinimo komisija įvertino gautus darbus pagal architektūrinės, urbanistinės idėjos integralumo, išskirtinumo, funkcionalumo, tvarumo, paslaugų kainos kriterijus. Iki rugsėjo viešųjų pirkimų komisija tikrins tiekėjų kvalifikaciją, prireikus prašys dokumentų patikslinimo. Kaip įprasta tokio pobūdžio konkursuose, nugalėtojai gali būti paskelbti tik atlikus visas minėtąsias procedūras.
Laimėtojams skiriamas 120 tūkst. eurų prizinis fondas: pirmosios vietos laimėtojui skiriama 50 tūkst. eurų, antrosios – 30 tūkst. eurų, trečiosios – 20 tūkst. eurų dydžio premijos. Ketvirtąją ir penktąją vietas užėmę konkurso dalyviai gaus po 10 tūkst. eurų siekiančias premijas.
Architektūrinio konkurso organizatoriai – „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“ ir Vilniaus miesto savivaldybė. Konkurso organizatoriams atstovauja konsultacijų bendrovė „Civitta“ ir Lietuvos architektų sąjunga.
2 komentarai. Leave new
Geros architektūros autobusų stotį griauna, o prastą stalinistinę saugo: organizatoriai serga „cvirkos” sindromu.
Nesuprantu, toks įspūdis, kad konkurse buvo reikalavimas integruoti seną šlykščią stotį. Ji – visiškas svetimkūnis bet kuriame projekte.