Top Baneris

Pristatyta Vilniaus plėtros į pietus vizija

2018 birželio 12 d.
„Vilnius Connect“
„Vilniaus plano“ vizual.
Pasidalykite straipsniu

Vilniaus stoties rajonas artimiausiais metais sulauks pokyčių, kurie šią miesto vietą pavers patrauklia ne tik keliaujantiems, bet ir verslui bei turistams – tokią ateities viziją pristatė, o vėliau ir ketinimų protokole įtvirtino, „Lietuvos geležinkelių“ ir Vilniaus miesto vadovai. Pagrindinis žadamų pokyčių akcentas – geležinkelio stoties teritorijos virsmas į daugiafunkcį verslo ir mobilumo centrą vizija. Visi pokyčiai numatyti tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių esančioje daugiau kaip 20 hektarų ploto teritorijoje.

„Vilnius Connect“ pavadintas daugiafunkcis verslo ir mobilumo centras apims modernių biurų, prekybos, paslaugų ir pramogų parką, kuriame bus kviečiamas įsikurti verslas ir kitos organizacijos. Sykiu ketinama išplėsti pėsčiųjų ir žaliąsias erdves, užtikrinti greitą ir patogų mobilumą visomis transporto rūšimis.

Pasak Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus, ši vizija pakeis miesto veidą, išplės miesto centro ribas ir didins susidomėjimą primiršta pietine Vilniaus dalimi. „Vilniaus centras ilgą laiką buvo apribotas Nerimi iš šiaurės ir geležinkeliu iš pietų. Centras Nerį jau peržengė, dabar laikas peržengti ir antrąją ribą – geležinkelį. Ši vizija kardinaliai keičia pietinę miesto dalį, sujungia iki šiol geležinkelių atskirtas miesto dalis ir sukuria dar vieną gyventojams, verslui bei turizmui itin patrauklų miesto traukos centrą. „Vilnius Connect“ bus pirmas stiprus pokytis stoties rajone, kuris, mano vizijoje, turėtų virsti Geležinio Vilniaus rajonu – išnaudojant jo istoriją, unikalią atmosferą, architektūrą bei infrastruktūrą“, – teigia R. Šimašius.

Bendradarbiavimas su „Lietuvos geležinkeliais“, planuojama, padės išspręsti ir dar vieną opią miesto problemą – modernios autobusų stoties klausimą. Ketinama sukurti visiškai naują ir modernią autobusų stotį geležinkelio stoties teritorijoje. Abi stotys būtų sujungtos viena požemine pėsčiųjų ašimi, o toks sprendimas būtų itin patogus keliaujantiems.

Vilniaus geležinkelio stoties modernizavimo projektą ketinama vystyti etapais. Per pirmąjį projekto etapą planuojami biurai, kuriuose numatoma „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė, į naujus biurus svarstys persikelti ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija.

Įvairias transporto rūšis sujungsiantis „Vilnius Connect“ centras atitiks Berlyno, Frankfurto, Vienos geležinkelio stočių koncepciją, kai vienoje vietoje galima gauti platų paslaugų spektrą – maitinimą, apsistojimą, biuro nuomą. Naujajam mobilumo centrui išskirtinumo suteiks ir planuojamos europinės geležinkelio vėžės projektas „Rail Baltica“, kuris Vilnių sujungs su Kaunu, Panevėžiu, Varšuva, Ryga, Talinu, Pernu ir Helsinkiu.

„Vilniaus plano“ vizual.

Perspektyvus rajonas

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos direktoriaus Mindaugo Statulevičiaus teigimu, Vilniaus stoties rajonas yra perspektyvus, jį pamažu atranda nekilnojamojo turto vystytojai ir žmonės, kurie dairosi naujų investicinių projektų.

„Manau, jog rajonas nepelnytai buvo primirštas. Praktika kitose šalyse rodo, kad stoties rajonai turi didelį ekonominį ir turto vertės augimo potencialą. Žinoma, aukštai gyvenimo kokybei reikia infrastruktūros, greito ir patogaus susisiekimo su miesto centru, šiuolaikinių paslaugų. Vilnius stoties rajonas turi didelį potencialą vystytis, apjungti verslo ir žmonių poreikius“, – teigė M. Statulevičius.

Anot jo, nauja verslo parko teritorija gali formuotis aplink Stoties rajoną.

„Pavyzdžiui, Frankfurte, netoli centrinės stoties, biurai yra paklausūs ir jų populiarumas didelis, nes viskas sukoncentruota vienoje vietoje – patogi susisiekimo infrastruktūra, biurai, viešbutis, parduotuvės ir panašiai. Modernūs susisiekimo centrai traukia verslą, o verslas pagal jų generuojamą srautą plečiasi, kuria naujas paslaugas“, – sakė nekilnojamojo turto ekspertas.

„Vilniaus plano“ vizual.

Sukūrė teritorijos eskizą „iš paukščio skrydžio“

Vilniaus miesto savivaldybės projektavimo įmonė „Vilniaus planas“ pateikė savo viziją, kaip galėtų atrodyti Vilniaus geležinkelio stoties teritorija. Pateiktose vizualizacijose perteikiama projekto vizijos idėja, tačiau tai nėra galutiniai sprendiniai.

„Mes, kaip organizacija, suprantame, kad šis projektas labai svarbus miestui istorine prasme, ir norime, kad prie jo įgyvendinimo su savo idėjomis aktyviai prisijungtų vietos bendruomenė, architektai, menininkai, kitos suinteresuotos šalys. Esame atviri dialogui su visais. Kviečiame prisijungti jaunus architektus ir menininkus su progresyviomis ateities idėjomis. Tokiu būdu rasime geriausius architektūrinius, funkcinius projekto sprendimus“, – pažymėjo M. Bartuška.

Šiuo metu svarstoma, kokiu geriausiu būdu įgyvendinti projektą. Tikėtina, kad projekto įgyvendinimas bus patikėtas viešos atrankos būdu geriausią pasiūlymą pateikusiam išorės partneriui, turinčiam patirties tokio pobūdžio projektuose.


Pasidalykite straipsniu
Komentarai

Rekomenduojami video