Priimti didžiuosius orlaivius pasiruošta

Priimti didžiuosius orlaivius pasiruošta

„Peikko“ varžtinė kolonos-pamato jungtis – garantuotas patikimumas

Kolonų įtvirtinimu, tiksliau – kolonos ir pamato jungtimi, pasirūpino bendrovė „Peikko Lietuva“. „Tai sprendimas, kuris sąlygoja montavimo tikslumą, patikimumą, taigi garantuoja sujungimo kokybę šioje itin svarbioje vietoje. Mūsų varžtinė jungtis tikrai atlaikys konstrukciją veikiančias didžiules apkrovas, kurias lemia beveik 100 metrų angos ir 22 metrų kolonos aukštis“, – užtikrino bendrovės projektų vadovas Linas Lelešius.

Sertifikuoti „Peikko“ inkariniai varžtai panaudoti pamato-kolonos jungčiai įrengti.
Sertifikuoti „Peikko“ inkariniai varžtai panaudoti pamato-kolonos jungčiai įrengti.

UAB „Kaminta“ įrengdama monolitinius pamatus panaudojo „Peikko“ gaminamus sertifikuotus inkarinius varžtus pamato-kolonos jungčiai įrengti. Vėliau ant šių varžtų buvo sumontuotos ir įtvirtintos 22 metrų ilgio, 1000 x 600 milimetrų skersmens gelžbetonio kolonos. Montavimui pasitelkti 39 dydžio inkariniai varžtai ir kolonų padai, kiekvienai laikomajai kolonai teko nuo 8 iki 10 tokių varžtinių jungčių. „Vėjas šių kolonų tikrai neišraus, – sakė „Peikko Lietuva“ specialistas. – Nebent su visais pamatais…“

Pasak L. Lelešiaus, rengiant projektą „Peikko“ specialistai konsultavo projekto autorius – VAS – atliekant kolonos-pamato jungties skaičiavimus, įvertinant papildomą aparmavimą monolitiniame pamate.

Ypatingo atsparumo grindys

Bendrovės „Kaminta“ technikos direktorius M. Levandavičius pasiūlė atkreipti dėmesį į grindų įrengimą. Eksploatuojant pastatą joms teks dideli išbandymai: grindys turi išlaikyti 200 tonų sveriančius lėktuvus, atitinkamas judančias apkrovas ir, žinoma, nesutrūkinėti. 20–36 centimetrų storio grindys (joms įrengti sunaudota apie 2600 kubinių metrų betono) išbetonuotos ant vibrospaustinių polių, kuriuos ir po grindimis, ir po kolonomis įrengė bendrovė „Projektana“. „Projektana“ projektavo ir pamatus po kolonomis bei grindimis.

Grindis VAS projektavo kartu su bendrove „Grinbeta“, o ši kreipėsi pagalbos į Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistus. Buvo atliekama ir projekto ekspertizė, papildomi skaičiavimai siekiant įvertinti temperatūros svyravimų, betono valkšnumo bei susitraukimo įtaką grindų plokštės eksploatacijai.

Betonuojant grindis panaudota speciali technologija ir suskaidymas deformaciniais blokais tam, kad jos nesutrūktų, būtų maksimaliai sumažintas deformacinių siūlių skaičius. Grindys armuotos dviem tinklais.

Po grindimis, pasakojo VAS architektai, yra ir nemažai inžinerijos: visi lėktuvų maitinimui ir priežiūrai reikalingi įrankiai – suspausto oro, silpnųjų srovių, dujų rinkimo, vandens privedimo įranga ir kita – yra keturiuose technologiniuose šuliniuose

Projekte – du novatoriški „Kingspan“ produktai

Angaro fasadai ir stogas dengti daugiasluoksnėmis „Kingspan“ plokštėmis. Bendrovės atstovai pažymi, kad projekto autoriai nusprendė panaudoti du novatoriškus ir unikalius „Kingspan“ produktus. Pastato stogas dengtas didelio tarpatramio denginio plokštėmis KS1000 X-DEK, kurios atitiko ir priešgaisrinius, ir šiluminės varžos reikalavimus. Daugiasluoksnes plokštes „X-dek“ sudaro skardinis profiliuotas paklotas, priešgaisrinio poliuretano putų užpildas (IPN) ir viršutinis lygios skardos sluoksnis. Tarpatramis plokštėmis uždengiamas nenaudojant papildomų ilginių, jas sumontavus ant viršaus klojama dar ir ritininė danga. Šiuo atveju – EPDM danga.

Šachmatinis „Kingspan“ fasado plokščių išdėstymas primena oro uosto kliūtis ribojančių paviršių ženklinimą.
Šachmatinis „Kingspan“ fasado plokščių išdėstymas primena oro uosto kliūtis ribojančių
paviršių ženklinimą.

Pasak bendrovės „Kingspan“ atstovų, plokštės „X-dek“ skirtos stogams, kurių minimalus nuolydis yra 1 laipsnis, bet sėkmingai gali būti naudojamos ir didesnio laipsnio nuolydžio stogams – kaip ir šiuo atveju, kai jomis uždengtas arkinis stogas.

Kad stogo danga atitiktų itin aukštus projektuotojų reikalavimus galimai sniego apkrovai, kai kuriose angaro stogo vietose skardinis „X-dek“ paklotas buvo sudvejintas.

Lengvai montuojamų ir palyginti nedidelio svorio kompozicinių plokščių KS1000 X-DEK naudojimas ir palengvino, ir pagreitino stogo uždengimą – darbininkams nereikėjo tvirtinti daugybės atskirų stogo dangos sluoksnių, buvo panaudotos metro pločio ir 7 metrų ilgio plokštės. „Tai tikrai labai pažangus gaminys, turintis daug privalumų palyginti su senąja stogų dengimo sistema“, – sakė „Kingspan“ atstovai. Kompozicinės „X-dek“ plokštės gali būti gaminamos iki 14 metrų ilgio.

Fasaduose sumontuotos KS1000 AWP 150 plokštės. „Tai standartinės plokštės su paslėptu tvirtinimu, bet svarbu tai, kad būtent dirbant su jomis galima lengvai montuoti „Kingspan“ švieslangines plokštes „KS1000 Wall-Lite“, – atkreipė dėmesį „Kingspan“ atstovai. – Švieslanginių plokščių privalumas yra tai, kad nereikia daryti įrėminimo kaip įprastiems langams, o plokščių šilumos perdavimo koeficientas – kaip vidutinio lango – U = 1,26 W/m2K.“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai