Pirmą šių metų ketvirtį „Merko“ pasirašė rangos sutarčių už 23 mln. eurų

Pirmą šių metų ketvirtį „Merko“ pasirašė rangos sutarčių už 23 mln. eurų

VejojegainiuparkasAnyksciuose
Ruošiami Vėjo jėgainių parko pamatai. MERKO nuotr.

Per pirmąjį šių metų ketvirtį UAB Merko statyba pasirašė tris naujas statybos darbų sutartis, kurių bendra vertė siekia 23 mln. eurų.

Kaune, laisvojoje ekonominėje zonoje bendrovė  stato UAB „Continental Automotive Lithuania“ gamybinį pastatą; Vilniuje, Savanorių prospekte jau prasidėjo darbai UAB „Tokvila“ naujo autoserviso statybų aikštelėje, o Anykščių rajone ruošiami Vėjo jėgainių parko pamatai.

„2020 metais paskelbus karantiną didžioji dalis rinkos dalyvių buvo sustabdę savo investicijas, nauji konkursai statybos darbams atsinaujino tik 2021 metais“, – komentavo situaciją Saulius Putrimas, MERKO vadovas Lietuvoje.

Pristabdytos investicijos atsiliepia šių metų pirmo ketvirčio rezultatams – apyvarta iš generalinės rangos sutarčių pasiekė 8,8 mln. eurų ir buvo 10 proc. mažesnė  nei pernai tuo pačiu laikotarpiu (9,9 mln. eurų).

Tokvila statybupradzia SPutrimas UABTokvilanuotr
UAB „Tokvila“ naujo autoserviso statybų pradžios renginys, centre – MERKO vadovas S. Putrimas. UAB „Tokvila“ nuotr.

Statybos darbų savikaina auga

Po karantino atnaujinti investicijas pasiryžę investuotojai šiemet susidūrė su kitu iššūkiu – labai išaugusiomis statybinių medžiagų kainomis.

„Išaugusi pasaulinė paklausa lėmė, kad nuo metų pradžios rinkoje labai trūksta visų statybos medžiagų, o tokia situacija paskatino kainų augimą. Ypač sparčiai kyla metalo, stiklo   gaminių, plastiko, šiltinimo medžiagų kainos. Oficialūs statistikos departamento skaičiai rodo nežymų, vos kelis procentus siekiantį kainų augimą, tačiau realybėje matome dviženklius skaičius – kai kurių pozicijų kainos per kelis mėnesius pakilo daugiau kaip 40 proc. Turime objektų, kurių savikaina palyginti su praėjusiais metais išaugo virš 15 proc.“, – atkreipė dėmesį į situaciją S. Putrimas.

Pasak pašnekovo, nemažai daliai užsakovų, pernai atidėjusių savo projektus, šiemet greičiausiai teks peržiūrėti biudžetus, o rangovai gali susidurti su finansų suvaldymo iššūkiais.

„Tokioje situacijoje užsakovai turėtų labai atidžiai rinktis statybų partnerius ir gerai įvertinti jų patikimumą, nes priešingu atveju gali tekti ilgam užšaldyti pradėtus statyti objektus. Mes, būdami Merko Ehitus grupės nare, siekiame išlikti patikimu partneriu visiems statybų proceso dalyviams, todėl atsakingai vertiname ir planuojame finansinius resursus, mūsų įmonės mokumo ir likvidumo rodikliai yra vieni aukščiausių rinkoje“, – sakė MERKO vadovas.

Pradedamos „Vilnelės skverų“ namų antro etapo statybos

2021 metų pirmą ketvirtį MERKO pasirašė 66 preliminarias butų pirkimo–pardavimo sutartis, ir tai yra 33 proc. mažiau palyginus su 2020 metų pirmu ketvirčiu, kai buvo parduoti 98 butai.

„Pardavimų sumažėjimą lėmė sumenkusi pasiūla – 2020 metų pradžioje pardavinėjome butus keturiuose projektuose: „Rinktinės URBAN“, „Vilnelės slėnis“, „Bastėja Life“ ir „Fizikų namai“, o šiemet galime pasiūlyti tik viename – „Vilnelės skverai“, – paaiškino situaciją S. Putrimas.

Vilnelesskverai ELasionuotr
„Vilnelės skverai“. Evaldo Lasio nuotr.

Taip nutiko, nes praėjusių metų pradžioje paskelbus karantiną situacija buvo gana neaiški, tad kuriam laikui pristabdytos investicijos į naujus projektus. Atsižvelgus į išaugusią paklausą,  artimiausiu metu planuojama pradėti  „Vilnelės skverų“ namų antro etapo statybas ir butų pardavimus, metų pabaigoje žadama rinkai pristatyti dar du naujus gyvenamųjų namų projektus Vilniuje.

Padidėjusią gyvenamojo būsto paklausą rinkoje pakurstė kelios priežastys: pernai pusei metų sulėtėjusios statybos, sumažėjusi pasiūla, supratimas, kad nekilnojamas turtas – saugi investicija ir pinigų apsaugos nuo infliacijos priemonė. Tačiau ieškantiems gyvenamojo būsto, derėtų išlikti kritiškais ir atsakingai vertinti siūlomą produktą – paskaityti sutartis, išsiaiškinti, kokio baigtumo būstą įsigis ir pan. Sparčiai augant butų paklausai, rinkoje atsiranda nepatyrusių NT plėtotojų projektų, kuriuose butų pardavimai pradedami be statybos leidimų ir kuriuos kokybiškai užbaigti gali sutrukdyti patirties stoka bei sparčiai augančios statybų kainos.

Temos: Continental Automotive Lithuania, merko statyba, Saulius Putrimas, tokvila

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai