• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Parodų salę atstojo daugiabučio laiptinė

2016 rugsėjo 16 d.
Karolis Janulis
Karolis Janulis

Klaipėdietis fotografas, menininkas Karolis Janulis su bepilote robotine skraidykle, valdoma ant žemės esančio piloto, įamžinęs Lietuvos grožį patraukė viso pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Fotografijos darbai, apskrieję pasaulį nuo Pietų Amerikos iki Kinijos, sužavėjo net meno kritikus. Pirmąją parodą prieš metus surengęs 20 mln. gyventojų turinčiame Meksiko mieste, menininkas Vilniuje savo fotokadrams pasirinko netradicinę erdvę – laiptinę. Net 100 fotografo darbų iš serijos „Būti paukščiu“ papuošė „Pušų terasų“ namų bendrąsias erdves.

Pasak K. Janulio, idėja surengti savo darbų parodą laiptinėje jau kurį laiką sukosi galvoje. „Fotografavimas pasitelkiant bepilotę skraidyklę nėra tradicinis, tad tokių darbų parodą norėjosi surengti išskirtinėje erdvėje, kuri gali sujungti žmogaus kasdienybę ir meną. Daugelyje darbų dominuoja Lietuvos gamta, tad norėjosi papildomo urbanistinio fono, dar stipriau galinčio perteikti jos grožį. Tikriausiai tinkamiausias tam būdas – gyvenamųjų namų laiptinės“, – teigia K. Janulis.

Tai ne pirmasis nekilnojamojo turto valdymo ir plėtros bendrovės „MG Valda“ projektas, kuriame surengiamos menininkų parodos. „Eglių terasų“ požeminė automobilių aikštelė papuošta menininkų darbu – 162 kv. metrų ir 60 metrų ilgio grafičių paveikslu. To paties projekto namų laiptinėse eksponuojama fotografo gamtininko Renato Jakaičio paroda „Pėdos gamtoje“. „LightHouse“ projekto laiptinės papuoštos fotografo Andriaus Bulotos darbais „Žiema vasarą“, sukurtais infraraudonosios fotografijos technika.

Pasak „MG Valdos“ komunikacijos vadovo Simono Lyvo, laiptinių papuošimas jau tapo įmonės tradicija. „Turime pripažinti, kad šiandieninė laiptinės erdvė patiria transformaciją. Jeigu anksčiau ji tebuvo kelias iki namų, tai šiandien laiptinė vis labiau skverbiasi į namų aplinką. Gyventojų namų erdvė išsiplėtė už buto durų“, – teigia S. Lyvas.

Parodos „Būti paukščiu“ darbai įamžino Lietuvos gamtos, miestų, kiemų unikalumą ar net žmonių istorijas. Pasak fotografo, jis suteikia žiūrovui galimybę išvysti tai, ką mato paukščiai, ir pajusti skrydžio laisvę. „Šimtmečius žmonės ieškojo būdų, kaip pakilti ir pamatyti mus supantį pasaulį iš paukščio skrydžio. Šiuolaikinės technologijos mums jau suteikia tokią galimybę net nepakylant nuo žemės, o tiesiog per fotografiją mėgautis skrydžio kadrais“, – teigia Karolis Janulis.

Laiptinėje eksponuojamiems darbams virsti fotokadrais prireikė daugiau nei pusantrų metų. Pasak menininko, ilgiausias procesas trunka, kol surandama tinkama vieta, galinti maksimaliai perteikti vaizduotėje sukurtą fotokadrą. Visi uždaros parodos „Būti paukščiu“ darbai fotografuoti Lietuvoje, dažniausiai su skraidykle skriejant 20–30 metrų aukštyje, leidžiančiame detaliai perteikti užfiksuotus kadrus.

„MG Valdos“ inf.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad