„Panevėžio kelių“ grupės nuostoliai pernai augo 4,7 karto iki 6 mln. eurų

„Panevėžio kelių“ grupės nuostoliai pernai augo 4,7 karto iki 6 mln. eurų

panevezio keliai
Asociatyvi nuotr.

Viena didžiausių šalyje statybos ir nekilnojamojo turto plėtros grupių „Panevėžio keliai“ pernai patyrė 6,045 mln. eurų konsoliduotų grynųjų nuostolių – 366 proc. daugiau nei 2019 metais, kai jie siekė 1,296 mln. eurų.

Grupės konsoliduotos pajamos pernai sumažėjo 13 proc. iki 169,109 mln. eurų (194,517 mln. eurų), nurodoma Registrų centrui pateiktoje 2020 metų ataskaitoje.

„Pagrindinės grupės veiklos grynųjų nuostolių priežastys yra „Panevėžio kelių“ dukterinės įmonės „PK Road“ bankrotas ir Panevėžio statybos trestui Konkurencijos tarybos paskirta bauda ir priskaičiuotos palūkanos“, – teigiama konsoliduotame metiniame pranešime. 

„Panevėžio keliai“ šiemet kovą pranešė, kad nusprendė nutraukti Švedijos rinkoje veikusios antrinės bendrovė „PK Road“ veiklą ir uždaryti įmonę. 

Grupės pastatų ir statinių statybos pajamos pernai mažėjo 32,7 proc. iki 70,417 mln. eurų, kelių tiesimo ir taisymo padidėjo 10,6 proc. iki 87,511 mln. eurų, kitų prekių ir paslaugų – didėjo mažiau nei 3,3 proc. iki 11,181  mln. eurų.

Pelno paskirstymo projektas rodo, kad grupė šiemet dividendų mokėti neplanuoja. Praėjusių metų pabaigoje bendrovė turėjo 45,848 mln. eurų nepaskirstytojo pelno. 

Grupė tiesiogiai ir netiesiogiai valdo maždaug 30 kelių ir geležinkelių statybos, nekilnojamojo turto plėtros, bendrųjų statybos darbų įmonių, jai priklauso ir viena didžiausių šalyje statybos bendrovių Panevėžio statybos trestas (PST).

Vien pagrindinės grupės bendrovės „Panevėžio keliai“ pardavimo pajamos pernai augo 40,3 proc. iki 57,363 mln. eurų, tačiau bendrovė patyrė 3,035 mln. eurų grynąjį nuostolį (2019 metais uždirbo 503,8 tūkst. eurų grynojo pelno). Tiesa, įmonės bendrasis pelnas pernai siekė 7,1 mln. eurų.

„Nors rezultatas iš bendrovės įprastinės veiklos yra 2020 metais yra labai geras, tačiau finansinės – investicinės veiklos nuostoliai, susidarę dėl investicijų į „PK Road“ nuvertinimo bei šiai įmonei suteiktų paskolų nurašymo, neleido pasiekti planuotų grynojo pelno rezultatų“, – rašoma pagrindinės įmonės metiniame pranešime. 

2020 metais „Panevėžio kelių“ grupėje dirbo vidutiniškai 1894  darbuotojai (2019 metais – 2132).

Akcininkai pritarė AB „Panevėžio keliai“ įstatų pakeitimui 

Liepos 29 d. neeilinio visuotinio akcininkų susirinkimo metu akcininkų dauguma pritarė akcinės bendrovės (AB) „Panevėžio keliai“ įstatų pakeitimui. Už įstatų pakeitimą balsavo 81,46 proc. akcijų turėtojų. Kad įstatai būtų pakeisti, reikėjo trijų ketvirtadalių akcininkų balsų.   

Senoji įstatų redakcija buvo patvirtinta 2001 m., redakcinio pobūdžio pataisymai buvo atlikti 2016 m. Buvę įstatai buvo apkrauti nuostatomis, kurios neatitiko šiandienos aktualijų ir Akcinių bendrovių įstatymo. Naujoji įstatų reakcija suderinta su pasikeitusiomis Akcinių bendrovių įstatymo normomis, tačiau išlaiko įstatuose įtvirtintas itin išplėstas mažųjų akcininkų teises. Daugeliui sprendimų priimti yra reikalinga net trys ketvirtadaliai balsų dauguma. Kad šios nuostatos nestabdytų bendrovės veiklos, bendrovės akcininkai turi įsiklausyti į įmonės poreikius ir ieškoti bendrų įmonės interesus geriausiai atitinkančių sprendimų. 

„Džiugina, kad didžioji dalis įmonės akcininkų buvo sąmoningi ir vieningi, suprantant, kad „Panevėžio keliams“ norint tapti šiuolaikine infrastruktūros statybos įmone, būtini pokyčiai. Įmonės įstatų pasikeitimai atveria kelią efektyvesniam įmonės valdymui. Taip pat tai užtikrins didesnį įmonės valdymo skaidrumą, taip išvengiant praeities klaidų“,  –  teigia „Panevėžio kelių“ valdybos pirmininkas Gvidas Drobužas.  

Visuotiniame susirinkime buvo sprendžiami ir kiti su įmonės ūkine veikla susiję klausimai. Buvo balsuojama ir dėl auditoriaus parinkimo 2021 – 2022 metų AB „Panevėžio keliai“ ir AB „Panevėžio kelių“  įmonių grupės (be AB „Panevėžio statybos trestas“ ir AB „Panevėžio statybos trestas“ kontroliuojamų įmonių grupės) finansinių ataskaitų rinkinių auditui atlikti. Akcininkų sprendimu pritarta audito kompanijos UAB „Grant Thornton Baltic” pasirinkimui.  

 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Temos: Panevėžio keliai, PK road
Susiję straipsniai
Susiję straipsniai

1 komentaras. Leave new

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.