Blog

Pamatyk, kaip atrodys atnaujinta sostinės arterija!

Projekto vizual.

Viena ilgiausių ir intensyviausių sostinės transporto arterijų bei viena iš keturių miesto gatvių, kuriose prasideda svarbūs magistraliniai keliai, Ukmergės gatvė, pasikeis neatpažįstamai – pristatydamas grandiozinį projektą kalbėjo sostinės meras Remigijus Šimašius.

Planuojama, kad Ukmergės gatvėje pasikeis eismo organizavimas, padaugės žalumos – taip tikimasi ištaisyti sovietinio planavimo klaidas.

Tiesa, projektas užsitęs kone 15–20 metų ir bus įgyvendintas etapais.

Vidutinis paros eismo intensyvumas Ukmergės gatvėje šiandien svyruoja apie 50 tūkst. transporto priemonių, o šalia gyvena net apie 30 tūkst. gyventojų. Tai viena ilgiausių gatvių mieste, svarbi keturių miesto rajonų jungtis, vedanti miesto centro link, sykiu yra lyg šiauriniai miesto vartai.

Kita vertus, dviračių takus valstybinėje žemėje planuojama pradėti tiesti jau kitąmet, o sodinti medžius ir keisti asfaltą jau pradėta.

Pertvarkant Ukmergės gatvę, kurioje prasideda A2 magistralinis kelias į Panevėžį, Vilniaus miesto savivaldybė pasitelkė architektų biurą „Pupa – strateginė urbanistika“. Architektai parengė gaires, kaip turėtų pasikeisti 4,5 kilometro Ukmergės gatvės atkarpa nuo Ozo gatvės ir Vakarinio aplinkkelio.

Numatoma, kad Ukmergės gatvė bus tvarkoma pagal gerąją Vakarų miestų praktiką, kuomet bus pradėta nuo visuomeninių viešųjų funkcijų ir erdvių, modernaus viešojo transporto bei infrastruktūros plėtros.

Projekto vizual.

Projekto įgyvendinimo metu planuojama nutiesti apie 10 kilometrų dviračių ir pėsčiųjų takų, įrengti dvi reguliuojamas dviračių perėjas, pasodinti daugiau kaip 1500 medžių, prie gatvės sukurti apie 250 arų ploto dydžio skverą.

Gatvėje susiaurinus eismo juostas iki minimalių norminių dydžių, bus skirta papildoma ištisinė juosta viešajam transportui, kurią nuo pėsčiųjų ir dviračių takų skirs želdiniai. Nuo automobilių eismo ir automobilių stovėjimo aikštelių atskirti želdynais pėsčiųjų takai bus projektuojami abejose gatvės pusėse. Taip pat planuojamas Šeškinės požeminės perėjos atnaujinimas ir naujų požeminių perėjų, pritaikytų žmonėms su specialiaisiais poreikiais, įrengimas.

„Gatve kasdien ne tik pravažiuoja didžiuliai transporto srautai – šalia gatvės sparčiai auga gyvenamųjų būstų projektų bei verslo centrų skaičius, daugėja gyventojų. Būtent gyvenimo kokybė čia kelia daugiausiai klausimų, nes kol kas vietiniams laisvalaikį belieka leisti prekybos centruose“, – sako „Pupa – strateginė urbanistika“ įkūrėja ir architektė Justina Muliuolytė.

Planuodami ilgalaikę gatvės atnaujinimo viziją, aplink Ukmergės gatvę architektai pasiūlė įkurti aktyvaus sporto ir pramogų aikšteles, treniruoklių zonų, riedlenčių parką, turgų, renginių erdvių.

Ukmergės gatvė šiuo metu jau yra pradėta tvarkyti apsodinant ją žaluma ir medžiais. Tiesti pėsčiųjų ir dviračių takus numatoma pradėti 2019 m. antroje pusėje. Planuojama, kad techniniai pasiūlymai dėl kitų pertvarkos etapų – parko sodinimo, stovėjimo aikštelių pertvarkymo, gatvės eismo perorganizavimo – visuomenei bus pristatyti kitų metų pirmąjį pusmetį.

Beveik 10 kilometrų ilgio Ukmergės gatvė yra viena seniausių sostinėje. Esminių pertvarkų ji yra susilaukusi 1980-aisiais, kai buvo nutiesta platesnė, didesnių parametrų gatvė, iš pradžių formuota kaip greitkelis.

Projekto vizual.

Projekto vizual.

Daugiau informacijoswww.ukmergesgatve.lt.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.