Pernai Pietų Korėjos sostinės Seulo skelbtame tilto architektūrinės vizijos konkurse triumfavusi ir pasaulyje išgarsėjusi lietuvių architektų komanda KILD savo pėdsaką paliks ir Kaune. Jų darbas laimėjo Nemuno salą su Aleksotu ir centrine miesto dalimi sujungsiančių pėsčiųjų tiltų vizijos konkursą.
57 ir 320 metrų ilgio tiltus projektuos KILD atstovaujantys architektai Ivanas Ksnelašvilis, Petras Išora ir Dominykas Daunys. Praėjusiais metais ši komanda nuskynė laurus Pietų Korėjos sostinės Seulo ekologiško tilto statybų projekte. 60 metrų ilgio pėsčiųjų tiltas pietinėje Seulo dalyje kabos virš 11 juostų greitkelio. Architektai šiam konkursui pateikė Korėjos gamtos įkvėptą tilto viziją.
Pasak tarptautiniame konkurse sužibėjusių lietuvių, abiejų Nemuno salą jungiančių tiltų architektūriniai ir konstrukciniai sprendiniai parinkti tokie, kad kuo mažiau paveiktų miesto panoramą ir kraštovaizdį. Architektų teigimu, arkinio tilto charakteris leidžia išgauti minimalius gabaritus upės erdvėse bei sukurti kelių lygių panoramines viešąsias erdves. Vienas esminių naujųjų Kauno tiltų projekto akcentų – 360 laipsnių panoraminė apžvalga.
„Miestiečiai galės grožėtis atsiveriančia panorama einant vidurio link aukštėjančia tilto kreive bei iš abiejų jo pusių prieigose suformuotais amfiteatrais. Laiptuotos terasos suteikia galimybę prisėsti ties parkų minkštąja krantine ir žemosiose terasose“, – teigė architektai.
KILD komandos narių teigimu, tiltų ir prieigų kompozicija kuria optimalų susisiekimą tarp krantinių. Dešiniajame krante pabrėžiama jungtis tiek su Senamiesčiu, tiek su Naujamiesčiu. Kairiajame krante pabrėžiamos jungtys su M. K. Čiurlionio koncertų centro aplinkos ašimis, aukštutine ir žemutine krantinės terasomis bei formuojama prieigų aikštė ties H. O. Minkovskių gatve.
Tiltai bus pritaikyti ir dviračių mylėtojams. Naujasis tiltas sujungs du svarbius miesto dviračių takus – Nemuno krantinės ir projektuojamą H. O. Minkovskių gatvės dviračių taką. Erdvė dviratininkams numatyta tiltų vidurinėje dalyje. Žmonių judėjimas tiltais vyks palei turėklus. Saloje pėsčiųjų zona prasiplės į laiptuotą amfiteatrą link „Žalgirio“ arenos bei mokslo populiarinimo centro „Mokslo sala“, o Aleksoto krantinėje – į vakarus link M. K. Čiurlionio koncertų centro.
Artimiausios kelios savaitės bus skirtos dokumentacijos tikrinimui ir kitoms būtinoms procedūroms. Vėliau su konkurso nugalėtojais bus pasirašyta techninio projekto rengimo sutartis. Architektų komandai užbaigus šį darbą, Kauno miesto savivaldybė skelbs statybos darbų konkursą. Jei niekas nesutrukdys, realius naujų tiltų statybos darbus bus galima pradėti kitų metų pabaigoje.
Pėsčiųjų tiltų architektūrinės vizijos konkurse antrą vietą užėmė projektas TEKA (autoriai – architektai Algimantas Neniškis, Andrė Baldišiūtė, konstruktoriai – Justas Petkevičius, Justina Umbrasienė, UAB „Inhus Engineering“). Trečią vietą užėmė projektas „AnapusYraŠiapus“ (autoriai – architektai Tomas Petreikis, Gustė Kančaitė, Kęstutis Kajokas, UAB „Kančo studija“). Ketvirtoje vietoje liko projektas NB-KBC (autoriai – Toby Maclean, „Entuitive Group“ iš Londono).
Konkurso laureatams bus išmokėtos premijos. Pirmos vietos laimėtojui – 8 tūkst. eurų, o 2-5 vietas užėmusių darbų autoriams bus skirta atitinkamai nuo 6 iki 1 tūkst. eurų. Kauno savivaldybė konkurso sąlygose buvo numačiusi, kad projektavimo paslaugų kaina, įskaitant statinio projekto priežiūrą, negali viršyti 400 tūkst. eurų, o bendras abiejų tiltų ir jiems skirtų takų per Nemuno salą projektavimo ir statybos biudžetas turi tilpti į 8 mln. eurų.
Kauno savivaldybės inf.