• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Geležinkelininkų specialybės populiarumo nepraranda

2013 vasario 28 d.

Seniausia Lietuvoje miesto profesinė mokykla – Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla – populiarumo nepraranda ir šiais laikais. Daugiausia lokomotyvų mašinistus ir jų padėjėjus rengiančios įstaigos direktorius Juozas Chmieliauskas nemano, kad ateityje šiuos specialistus galėtų pakeisti kompiuteriai. Todėl savo vadovaujamos mokyklos ateities perspektyvomis neabejoja.

Šiuo metu Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykloje įvairių specialybių mokosi 137 studentai. „Kol kas vieninteliai Lietuvoje rengiame lokomotyvų mašinistus, turime savotišką monopoliją“, – juokavo J. Chmieliauskas.

Lokomotyvo mašinistu iš karto baigus mokslus netampama. Pirmiausia tenka padirbėti mašinisto padėjėju, pasipraktikuoti tam tikrą valandų skaičių važiuoti lokomotyvu. Tuomet laikomi egzaminai, po kurių paaiškėja, ar studentas gali dirbti lokomotyvo mašinistu.

Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla įsigijo vieną moderniausių pasaulyje treniruoklių būsimiems lokomotyvų mašinistams. Šią analogo Europoje neturinčią įrangą pagamino australų kompanija „Sydac“ – ji yra lyderis pasaulyje gaminant geležinkelininkų treniruoklius.

Treniruoklis Vilniuje jau sumontuotas maždaug pusę metų. Tai tarsi mašinisto kabina, kurioje atliekami bemaž tie patys veiksmai, kaip ir važiuojant traukiniu. Perteikiamas ne tik vizualinis pojūtis, bet ir garsai, vibracija. Studentai, sėdintys treniruoklyje – mašinisto kabinoje, mokosi valdyti traukinį, reaguoti į įvairias situacijas, netgi stresines, o jas sumodeliuoja mokytojai. Likusi studentų grupė viską gali stebėti šalia esančioje salėje. Projektui įgyvendinti buvo skirta 12 mln. litų. Įrangai, kuri yra viena moderniausių, suteikta 9 mln. litų, patalpoms atnaujinti – 3 mln. litų.

Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykloje baigiama įrengti ir nuotolinio mokymo auditoriją. Ji padės auditorijoje besimokantiems moksleiviams nuotoliniu būdu stebėti, kaip dirbama depuose, mokytis ir konsultuotis.

Maždaug 10–15 proc. baigusiųjų Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokyklą mokslus tęsia Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje arba Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto fakultete. Nemaža dalis pradeda dirbti geležinkelių sistemoje. „Suprantama, šimtu procentų geležinkelių sistemoje neįsidarbinsi. Bet tiems, kurie nori, galimybių yra užtektinai“, – tvirtino mokyklos direktorius J. Chmieliauskas.

Lokomotyvų mašinistai reikalingi ne tik geležinkelių įmonėms. Jų reikia ir bendrovėms, gaminančioms produkciją, gabenančioms ją geležinkeliais ir turinčioms geležinkelių privažiavimus prie įmonės teritorijos – tokia, pavyzdžiui, yra „Achema“.

Daugiau skaitykite žurnale…

    Komentarai

    statyba ir architektura
    archicad