Naujas kelių kokybės kontrolės standartas verčia rangovus pasitempti

Naujas kelių kokybės kontrolės standartas verčia rangovus pasitempti

Lietuvos automobilių kelių direkcija
SA archyvo nuotr.

Sugriežtinus kokybės reikalavimus kelių statybai, išaugo nepriimtų rangovų atliktų darbų skaičius, pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Šįmet dėl įvairių pažeidimų iš 105 projektų jau atmesta 10 – rangovai įpareigoti ištaisyti broką. Pagrindinės nepriimtų projektų priežastys – vizualiai matomi dangos defektai, viršyta asfaltbetonio dangos storio ribinė nuokrypio vertė, kelio dangos paviršiaus apsauginio sluoksnio defektai, neišpildyti projektiniai vandens nuleidimo sprendiniai, griovių nuolydžių neatitikimai, nuovažų ir kelio ženklų vietų neatitikimai projekte nurodytos vietos, elektros pajungimo darbų neatlikimas ir pan. Vienuose objektuose rangovai turės perkloti asfaltą, kituose – sutvarkyti kelio ženklus, griovių nuolydžius ir kitus nekokybiškai atliktus darbus. Pernai per tą patį laikotarpį priimti 78 projektai, defektai juose nefiksuoti nė karto.

2017 m. įgyvendinus 95 projektus ir atlikus darbų už kiek daugiau nei 40 mln. eurų, iš rangovų jau išskaičiuota 117 tūkst. eurų. Per mažas mineralinių medžiagų frakcijos kiekio nuokrypis, mažesnis paklotas viršutinio sluoksnio storis, mažesnis sutankinimo rodiklis, mažesnis rišiklio kiekis ir piniginės išskaitos už dangos nelygumą pagal IRI (ang. „International Roughness Index“) reikalavimus – pagrindinės priežastys, lėmusios pinigines išskaitas projektų rangovams.

Nuo 2014 m. akivaizdžiai matomas ir dėsningas piniginių išskaitų už ribinių verčių ir leistinų nuokrypių nesilaikymą pagal automobilių kelių dangos konstrukcijos asfalto sluoksnių įrengimo taisykles didėjimas. 2014 m. priskaičiuota 34 tūkst. eurų išskaitų suma 2016 m. išaugo iki 91 tūkst. eurų.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), skatindama skaidrumą bei konkurenciją, vis tobulina savo viešųjų pirkimų procedūras, užtikrindama, kad pirkimų sąlygos būtų parengtos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, bendradarbiaudama su Viešųjų pirkimų tarnyba, stengdamasi pritraukti kuo didesnį rinkos dalyvių dėmesį.

Atsižvelgiant į Viešųjų pirkimų tarnybos siūlymus efektyvinti viešųjų pirkimų veiklą, LAKD vykdomuose viešuosiuose pirkimuose 2017 m. vidutinis dalyvių skaičius akivaizdžiai išaugo. Pagal 2016 m. sausio–birželio mėn. ir šių metų to paties laikotarpio duomenis, skelbiamuose konkursuose kelių tiesimo ir remonto darbams atlikti vidutinis dalyvių skaičius išaugo dvigubai (10,8 dalyviai – 2017 m., 4,9 – 2016 m.). Toks pat padidėjimas ir projektavimo darbų konkursuose (5 dalyviai – 2017 m., 2,4 – 2016 m.), techninės priežiūros bei mokslinių darbų konkursuose dalyvių skaičius išaugo keturis kartus (4,5 – 2017 m., 1,1 – 2016 m.).

Didėjant konkurencijai, pasiūlymų kaina mažėja, tačiau kokybės reikalavimai infrastruktūros projektų įgyvendinimui, neatsižvelgiant į rangovo pasiūlytą darbų kainą, nuolat tik didėja. LAKD siekia maksimaliai užtikrinti statybos rangovo ir techninio prižiūrėtojo atsakomybę, griežtai vykdo atliekamų darbų kontrolę. Siekiama, kad keliai Lietuvoje be remonto tarnautų ne mažiau kaip 20 metų, todėl jokie darbų sutartyse nenumatyti nuokrypiai nebus toleruojami, bus priimami tik visus reikalavimus atitinkantys statybos darbų projektai.

Sauliaus Žiūros nuotr.

LAKD inf.

Temos: Asfalto danga, Kelių kokybė, LAKD, Viešieji pirkimai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai