Vilniaus miesto savivaldybė ir Kultūros ministerija baigė derybas su ispanų architektūros studija „Arquivio architects“, pernai tarptautiniame architektūros konkurse pripažinta geriausio Nacionalinės koncertų salės projekto autore. Vakar projekto šalims pasirašius sutartį dėl Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ projektavimo ir statinio projekto vykdymo priežiūros, baigtas sudėtingas etapas, kurio metu sutarta dėl paslaugų apimties, kokybinių reikalavimų, preliminarių projektavimo terminų ir galiausiai – projektavimo paslaugų kainos.
Įskaitant akustikos projektą, kuris patikėtas šios srities lyderiams japonų specialistams, Nacionalinės koncertų salės „Tautos namai“ projektavimo paslaugų kaina sieks 6,989 mln. (su PVM).
„Paradoksalu, kad tokią svarbią Vilniui sutartį pasirašome tada, kai bene visame pasaulyje koncertų salių veikla sustabdyta. Bet ši situacija, tikiu, greitai pasikeis, o mes tą „muzikinę pauzę“ išnaudosime parengti solidžiam projektui, ir galiausiai ateis diena, kai Vilniuje vyks pasaulinio masto kultūros renginiai“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Pernai tarptautinį atvirą architektūros konkursą laimėjusi dešimties architektų komanda „Arquivio Arquitectura“ (projekto vadovas Daniel Fraile) ateities darbams jungtinės veiklos sutartimi pasitelkė didelę projektavimo patirtį Lietuvoje turinčią architektūros studiją „Cloud architektai“ – tai įprasta užsienio įmonių praktika, užtikrinanti sklandesnį projektavimo procesą.
Nacionalinės koncertų salės projekto finansuotojai Kultūros ministerijai akcentavus projekto akustinės dalies parengimo reikšmę, užduotis patikėta pasaulinio garso specialistams – akustikos inžinerijos įmonei iš Japonijos „Nagata Acoustics“. Daugybę įgyvendintų koncertų salių projektų savo darbų sąraše turinti „Nagata Acoustics“ komanda pabrėžia, kad skrupulingai ieškodama sprendinių naudoja unikalią metodiką ir kartu sėkmingai taiko kompiuterines technologijas. Planuojama, kad siekiant aukščiausios garso kokybės jis bus modeliuojamas ne tik virtualiai, bet ir pastačius realų, tik gerokai mažesnį, salės prototipą.
Koncertų ir „Tautos namų“ salių kompleksas iškils buvusių Profsąjungos rūmų vietoje – ant Tauro kalno, šalia parko ir Liuteronų sodo. Bendras komplekso plotas sieks 16 000–18 000 kv. m. Planuojama, kad Didžioji koncertų salė talpins iki 1500–1700 klausytojų, ji bus pritaikyta ir klasikinės (simfoninės ir kamerinės) muzikos koncertams, ir kitų žanrų muzikos koncertams (salės akustinę kokybę numatyta pritaikyti panaudojant projektuojamas kintamos natūralios akustikos priemones). Mažąją, kitaip – daugiafunkcę profesionalaus scenos meno, 500 vietų salę planuojama naudoti pačių įvairiausių meno žanrų pristatymui. Trečioji, „Tautos namų“ salė, bus skirta ekspozicijų, renginių ir edukacinei veiklai.
Reziduojančio orkestro kasdieninei veiklai, pirmiausia – repeticijoms, bus suprojektuota atskira, ketvirta, salė. Akustinėmis savybėmis ji bus artima Didžiajai, toki pat dydžio planuojama ir scena. Kompleksą jungiantis holas bus pritaikytas įvairių laikinų ir nuolatinių veiklų realizavimui, čia veiks ir restoranas bei knygynas. Įveiklintos pastatų terasos ir stogai turėtų atverti įspūdingą sostinės panoramą.
Architektai ir inžinieriai dirbs pasitelkdami daugelio sričių – akustikos, scenos technologijų, įvairių žanrų muzikos, šokio, teatro ir kitų sričių scenos menų – profesionalus, architektus, urbanistus bei paveldo specialistus. Techninio projekto rengimo pradžia įvardijama 2020 m. lapkričio 27-oji, pabaiga planuojama 2022 m. pradžioje. Iki tol turi būti praeiti visi etapai – sprendinių derinimas su visuomene, tarpiniai derinimai su nevyriausybinėmis organizacijomis ir suinteresuotųjų grupėmis.