• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Magistralėje Vilnius–Panevėžys užbaigtas pirmasis pėsčiųjų viadukas

2016 rugsėjo 19 d.
„Lietuvos metų gaminys 2017“
Andriaus Repšio nuotr.

Kelių ir geležinkelių statybos bendrovė „Panevėžio keliai“ užbaigė dar vieną svarbų infrastruktūros objektą, kuris ne tik pagerino eismo sąlygas tarptautinės svarbos kelyje, bet ir turi ambicijų vadintis vienu gražiausių susisiekimo infrastruktūros objektų 2015–2016 metais.

Ryškiaspalvis pėsčiųjų viadukas pastatytas magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys avaringame ruože ties Žemaitkiemio sankryža, magistralė išplatinta, įrengiant greitėjimo ir lėtėjimo juostas, taip pat įrengti jungiamieji keliai abiejose kelio pusėse ir dvi žiedinės sankryžos. Iš viso darbai vykdyti magistralės ruože, kurio bendras ilgis – 1,223 kilometro.

Vykdant darbus magistralėje A2 paklota daugiau nei 40 tūkst. kv. metrų asfalto dangų, pusė jų – magistraliniame kelyje, kita dalis – jungiamuosiuose keliuose ir aikštelėje. Taip pat įrengta daugiau kaip 2 kilometrai apsauginių kelio atitvarų, apie tūkstantį kvadratinių metrų pėsčiųjų–dviratininkų takų dangos, paklota 3 tūkst. metrų drenažo tinklų, apie tūkstantį metrų lietaus nuotekų tinklų, įrengta 0,5 kilometro betoninių latakų, įrengta 117 metrų ilgio gelžbetoninė atraminė sienelė.

Nestandartiškai vykdyti pėsčiųjų viaduko perdangos ties Žemaitkiemio sankryža magistralės A2 72,18 kilometre užkėlimo ant atramų darbai. Perdanga ant atramų kelta 2016 metų naktį iš balandžio 28-osios į 29–ąją. Perdangos ilgis siekia 58 metrus, o svoris – 77 tonas.

Konstrukcijos kėlimas prasidėjo 1 val. nakties visiškai sustabdžius eismą magistralės atkarpoje, kur vyko darbai. Du galingi kranai perdangą, kuri laikinai buvo pastatyta išilgai magistralės, pakėlė į reikiamą aukštį ir lėtai pasuko 90 laipsnių kampu. Šis procesas vyko labai sklandžiai, užtruko 40 minučių.

pesciuju viadukas zemaitkiemis 1

Magistralėje A2 vykdyto projekto rezultatas ne tik pagerino eismo sąlygas tarptautinės svarbos kelyje, bet ir turi pagrįstų pretenzijų vadintis vienu gražiausių susisiekimo infrastruktūros objektų 2015–2016 metais

Perdangą pastačius ant nuolatinių atramų, dar dvi valandas vyko jos tvirtinimo prie atramų darbai, buvo demontuojama kranų stabilumą užtikrinusi įranga, o patys kranai patraukti nuo magistralės važiuojamosios dalies. Eismas magistralės atkarpa ties Ukmerge atnaujintas dešimčia minučių anksčiau nei planuota – 3.50 val.

Pėsčiųjų viadukas ties Ukmerge ir posūkiu į Žemaitkiemį pasižymi ypatinga konstrukcija. Perdangos svorio centras dėl nestandartinių inžinerinių sprendinių yra ne perdangos apačioje, todėl jos kėlimas ir pasukimas bei pastatymas ant atramų buvo sudėtingesnis. Viadukas, po kuriuo nuo balandžio pabaigos vyksta automobilių eismas, tikimasi, bus patogus bei saugus ir pėstiesiems, ir automobilininkams. Viaduką laiko dvi atramos, centrinėje jo dalyje nėra trečiosios atramos, kas sumažina eismo įvykių riziką. Po viaduku gali važiuoti automobiliai, kurių aukštis su kroviniu siekia 5,5 metro. Tai pakankamas aukštis gabenti bet kokį didelių gabaritų krovinį.

Naujai pastatytas viadukas bei jungiamųjų kelių žiedai apšviesti įrengiant 22 atramas. Eismo saugumui užtikrinti taip pat pastatyti nauji kelio ženklai, įrengti apsauginiai kelio barjerai, signaliniai stulpeliai, įrengta 125 metrų ilgio apsauginė tvora nuo gyvūnų.

Kiti eismo saugumo ir aplinkosaugos priemonių diegimo darbai vykdyti „Via Baltica“ trasoje, kur valstybinės reikšmės magistralinio kelio A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga 38,7 km buvusi sankirta su rajoniniu keliu Nr. 3101 Pasvalys–Vabalninkas rekonstruota į žiedinę.

Minėti darbai – tai projekto „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas 2014–2020 m. TEN–T keliuose. I etapas“, sutarties Nr. 2“ dalis. Darbus „Panevėžio kelių“ bendrovė vykdė Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu.

Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad