Projekto LIVE SQUARE ambicija – atgaivinti šiandien šiek tiek prisnūdusią Gedimino prospekto dalį ties Lukiškių aikšte. Žodis „live“ reiškia gyvenimą „čia ir dabar“, „square“ – nuoroda į atvirumą ir dinamiką. Kompleksas pritaikytas aktyviam gyvenimui, darbui ir laisvalaikiui – kiekvienas objektas siejasi ir papildo vienas kitą. Taip projektą LIVE SQUARE pristato jo plėtotojas – bendrovė „Eika“.
Idėja gvildenta konkurse
Prieš porą metų Lietuvos architektų sąjungos ir nekilnojamojo turto plėtros įmonės „Eika“ skelbtą tarptautinį architektūrinį konkursą daugiafunkciam kompleksui su viešbučiu „Hilton Garden Inn“ Vilniaus Gedimino prospekte projektuoti laimėjo architektų biuro „Unitectus“ komanda – architektai Tauras Paulauskas, Dainius Čepurna, Povilas Čepaitis, Žilvinas Urbas, Giedrius Stogis, Ieva Noreikaitė ir Linda Šeženytė.
Daugiafunkcį kompleksą sudarys modernus verslo centras, apartamentai, viešoji erdvė su lauko terasa miestiečiams ir pirmasis Lietuvoje tinklo „Hilton Garden Inn“ viešbutis.
Kaip pasakojo architektų biuro „Unitectus“ architektas P. Čepaitis, dar tik dalyvaudama tarptautiniame konkurse komanda kėlė uždavinį visą funkcijų įvairovę paversti miesto dalele arba nedideliu miestu. Mat komplekse LIVE SQUARE sutelktos visos funkcijos, svarbios miestui funkcionuoti.
Vienija idėja ir architektūra
Reikšmingas vaidmuo projekte patikėtas viešosioms erdvėms. Komplekse įrengtas pėsčiųjų pasažas, nedidelis skveras, terasa ant stogo. Ilgą laiką sklypas buvo neužstatytas, dalis teritorijos jau tuomet veikė kaip skveras. „Norėjome, kad skveras niekur nedingtų, galbūt kiek pakeistų savo formą. Pagrindinė projekto idėja, kad šioje miesto vietoje įkurdintos viešosios erdvės taptų traukos centru. Aplink restoranai, parduotuvės, žmonės ten dirba, gyvena, atvažiuoja svečių, lankosi turistų – išsyk padaugėja viešųjų erdvių naudotojų. Įvairios funkcijos viešąsias erdves tik sustiprina“, – dėstė architektas.
Miestiečiams įrengta terasa ant biurų pastato stogo – čia atsiveria Lukiškių aikštės panorama. Į terasą patekti bus galima atskiru, viešu, puikiai matomu liftu.
Komplekso pastatų formą, anot pašnekovo, iš dalies padiktavo detalusis planas. Jame buvo numatyta, kad gilesnėje teritorijos dalyje – čia suprojektuotas viešbutis – aukštingumas šeši aukštai, ten, kur verslo centras ir apartamentai, – keturių aukštų, tiesa, nedidelė dalis greta projektuojamo viešbučio pastato galėjo būti projektuojama šešių aukštų. „Mums kilo idėja, kad galbūt galima numatyti du tūrius – vieną keturių, kitą šešių aukštų, juos tarpusavyje sujungti, sykiu perskirti pėsčiųjų pasažo erdve. Skirtingi tūriai panašūs fasadų skaidymu, bet ne medžiagiškumu. Vieno fasado išraiškai panaudotas aliuminis, kito – natūralus akmuo“, – pasakojo P. Čepaitis.
Svarbios menkiausios smulkmenos
Komplekse kitų metų pradžioje duris atvers pirmasis Lietuvoje pasaulinio tinklo „Hilton Garden Inn“ viešbutis. Architektas pripažįsta, kad projektuojant jį su viešbučio valdytojais teko derinti menkiausias smulkmenas, tokias kaip kambarių dydžiai, bendrosios erdvės, vietos restorane, konferencijų centre ir pan.
Visgi, P. Čepaičio žodžiais, jiems kaip autoriams pasisekė – būdą, kaip reikalavimus išpildyti sukuriant atpažįstamą pasaulinio tinklo viešbučio stilių, jie galėjo surasti patys. „Hilton Garden Inn“ viešbučiai išsiskiria tuo, kad kambarių interjeras projektuojamas remiantis užsakovo standartais, o bendrųjų erdvių – kiekvienoje šalyje individualiai.
Projektuojant „Hilton Garden Inn“ viešbutį Lietuvoje užsakovai buvo ką tik apsisprendę koreguoti standartinius reikalavimus, taigi, Lietuvoje suprojektuotas pirmasis „Hilton Garden Inn“ viešbutis, nukrypstant nuo iki tol galiojusių užsakovo standartų.
Pirmoji naujovė viešbutyje komplekse LIVE SQUARE – visiškai atvira drabužinė. Taip pat architektai panaudojo gerokai daugiau, nei įprasta standartiniame dizaine, medžio. Sienas puošiančius paveikslus, kuriuose įprastai vyravo gamtos vaizdai, pakeitė nespalvota fotografija ir grafika gamtos, sodų, parkų tematika.
[su_quote cite=”Nona Kondrotas”]Viešbutis taps erdve, kurioje miesto svečiams bus galima pristatyti savo miestą, jo istoriją ir išskirtinumą.[/su_quote]Viešbučio bendrųjų erdvių interjerą kartu su kolegėmis Rūta Goštautiene, Deimante Narbutaite ir Monika Akrome iš architektų biuro „Jurta architektai“ projektavusi Nona Kondrotas pasakojo, kad viešbutis taps erdve, kurioje miesto svečiams bus galima pristatyti savo miestą, jo istoriją ir išskirtinumą. Interjero detalėse panaudota semantinių baltų kultūros detalių ir ornamentikos užuominų. Pavyzdžiui, eglutės ornamentas interpretuotas grindų dangoje.
Miestas – tai jo gatvės, turgūs, aikštės, parkai… Šie elementai subtiliai įsileisti į pastato vidaus erdves: registratūra yra tarsi miesto parkas, kuris organiškai virsta turgumi – šurmuliuojančia, gyva miesto erdve. Aikštė būtų verslo centro-konferencijų patalpų įkvėpimas. Pavyzdžiui, Vilniaus sodų ir parkų alėjos virsta žaliąja alėja fojė viduje. Foteliai ir sofos išdėstomos po medžiais ir panašiais į lauko žibintus šviestuvais. Senamiesčio arkados atkuriamos ilgajame koridoriuje į konferencijų sales. Tymo turgaus šurmulys ir gyva, spalvinga aplinka inspiruoja restorano ir baro su vienu ilgu bendru stalu baro zonoje sprendimus. Katedros aikštė – tautos susirinkimų vieta. Viešbutyje ja tampa konferencijų salės, kurios lengvai transformuojamos į vieną bendrą erdvę su dekoratyvia, skudučius primenančia siena.
Interjero apdailai panaudotos natūralios, organiškos vietinės medžiagos: kietmedis (ąžuolas), grindims – akmuo, žalvaris, baldų apdailai panaudoti lino audiniai, keramika.
Architektai suprojektavo viešbutį su atrijumi ir vidiniu kiemeliu – šie užtikrina natūralią šviesą viešbutyje ir konferencijų centre pirmame aukšte. Ant viešbučio stogo įrengta terasa, skirta svečiams, galės būti nesunkiai pritaikoma renginiams. Viršutiniame pastato aukšte įrengtas sporto klubas, pro jo langus taip pat atsivers pavydėtina miesto panorama.
Prioritetas – patogumas mieste
Projekto valdytojų, bendrovės „Eika“ projektų vadovė Arvyda Mašickienė pasakojo, kad idėja vystyti viešbučio projektą svarstyta kone trejus metus. O apsispręsti dėl tinkamo jo dydžio, formato, tinklo ir prekės ženklo padėjo tarptautinių konsultantų atlikta studija.
[su_quote cite=”Arvyda Mašickienė”]Sprendimą vystyti viešbutį lėmė tiek projekto vieta, tiek rinkos situacija ir profesionalų rekomendacijos.[/su_quote]„Sprendimą vystyti viešbutį lėmė tiek projekto vieta, tiek rinkos situacija ir profesionalų rekomendacijos. Galutiniame etape rinkomės tarp „Hilton Garden Inn“ ir dar vieno viešbučio tinklo franšizės. Po derybų ir kelionės į Lenkiją, aplankant jau veikiančius šių tinklų viešbučius, priėmėme sprendimą dėl „Hilton Garden Inn“ franšizės. Tai keturių žvaigždučių viešbutis, itin patogus ir patrauklus ne tik turistams, bet ir verslo klasės klientams. Būtent šis formatas, manome, yra tinkamiausias atsižvelgiant į projekto vietą. Šiuose viešbučiuose visą parą veikia verslo zona, kurioje gali darbuotis svečiai, yra konferencijų centras“, – pasakojo bendrovės „Eika“ atstovė. Aktyvūs viešbučio svečiai galės naudotis visą parą veikiančia sporto sale.
A. Mašickienė pripažįsta – „Eika“ turėjo ambiciją būti pirmąja – „Hilton Garden Inn“ pirmasis „Hilton Worldwide“ tinklo viešbutis ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse.
„Kurdami naują erdvę galvojome ne tik apie patogumą, kuris toks svarbus gyvenant mieste, bet ir apie naujas patirtis, kurias ši erdvė galėtų suteikti žmonėms. Taip ir kilo LIVE SQUARE idėja – daugiafunkcio komplekso, organiškai sujungiančio biurus, parduotuves, gyvenamuosius namus ir turistinius objektus“, – kalbėjo A. Mašickienė.
Straipsnis paskelbtas žurnale „Statyba ir architektūra“, 2018 / 6.