Blog

Lietuviškas dizainas pristatytas „Paryžiaus dizaino“ savaitėje

Rugsėjo pradžioje lietuviškam dizainui dedikuotas parodų ciklas „Design Lithuania“ trečius metus iš eilės grįžo į „Paryžiaus dizaino“ savaitę. Šįmet Paryžiaus gyventojams ir miesto svečiams pristatyta daugiau kaip 20 pastarųjų metų jaunųjų Lietuvos dizainerių darbų – keramika, mados aksesuarai, interjero detalės, baldai, šviestuvai ir kiti objektai.

Lietuviško dizaino ekspozicija įsikūrė pramogų ir laisvalaikio centre „Ground Control Paris“ (81 Rue du Charolais, 75012 Paris, France) kaip tarptautinės jaunųjų dizainerių parodos „now! le Off“ dalis.

Per pastaruosius metus parodų ciklas „Design Lithuania“ užsienyje pristatytas jau 17 kartų ir lankėsi tokiuose miestuose kaip Berlynas, Jeruzalė, Budapeštas, Londonas, kaskart atkreipdamas dėmesį į naujausius lietuvių dizainerių darbus bei pabrėždamas šalies tradicijas.

Šių metų ekspozicijoje Paryžiuje ryškios dvi, bene labiausiai šiuolaikinius dizainerius kūrybai įkvėpusios erdvės – gamta ir miestas. Iš gamtos kylančias formas, natūralias medžiagas ir procesus ekspozicijoje papildė miesto betono tekstūros, architektūrinės inspiracijos ir miestietiškas gyvenimo ritmas.

Projekto partneriai: Valstybinis turizmo departamentas, Lietuvos Respublikos ambasada Prancūzijos Respublikoje, Lietuvos kultūros institutas, Lietuvos kultūros taryba.

Projekto organizatorius: Lietuvos dizaino forumas.

Šių metų parodos dalyviai

Spintelė „MULTIFUNCTIONAL PILL“
Dizaineris: Dalius Razauskas
www.emko.lt

„Multifunctional Pill“ – ant sienos kabinama apvali spintelė, kuri tik per akimirką gali pavirsti visaverte darbo vieta, kosmetikos staliuku ar net baru. Lentynos yra sukurtos taip, kad jų padėtį galėtumėte keisti pagal poreikį: viduje gali tilpti nešiojamasis kompiuteris, standartiniai aplankai, katalogai, knygos ir kiti asmeniniai daiktai. Be to, spintelėje yra įrengti elektros lizdai bei papildoma galimybė integruoti LED apšvietimą. Panaudotos medžiagos ir furnitūra užtikrina patikimą baldo transformaciją ir stalviršio stabilumą. Baldas puikiai dera kiekviename interjere, tai – Jūsų asmeninė erdvė pasirinktiems daiktams.

Šviestuvas „SUNrise/SUNset“
Dizainerė: Barbora Adamonytė-Keidūnė
www.emko.lt

Šviestuvas „SUNrise/SUNset“, kurtas tamsią lietuvišką žiemą, leidžia mums prisiliesti prie saulės – paslankus šviesos šaltinis apšviečia pasirinktą spektro spalvą ir keičia erdvės nuotaiką. Spalva pasirenkama pagal norą, pageidaujamą efektą arba dienos momentą. Švelniai paslinkę šviesos šaltinį ant mėlynos spalvos, suteiksite savo biurui gaivios ryto vėsos ir energijos pliūpsnį, o svetainei jaukaus vakaro įspūdį sukurs gelsvi, rausvi tonai. Šis interaktyvus šviestuvas 2012 metais pelnė tarptautinės parodos „Baldai 2012“, o 2014 „Red Dot Design – Concept Award“ apdovanojimus.

„NAÏVE LOW“ krėsliukas
Dizaineriai: etc.etc.
www.emko.lt

„Naïve Low“ krėslas yra jauniausias šios šeimos narys. Jis pasižymi visai šeimai būdingu lengvai išrenkamu ir kompaktiškai supakuojamu rėmu. Plati odinė juosta, kuria atlošas yra tvirtinamas prie medinės konstrukcijos, krėslui suteikia išskirtinį charakterį. Tvirtas rėmas, odos ir tekstilės sintezė išryškina jo savitumą ir funkcionalumą. Nedidelis bei kompaktiškas „Naïve Low“ yra jaukus ir patogus sėdėti.

„IGNORANCE IS BLISS“
Dizainerė: Agnė Kučerenkaitė
www.agne-k.com

„Ignorance is Bliss“ yra tęstinis projektas, skirtas industrinių metalo atliekų (iš vandens ar dirvožemio valymo įmonių) vertės reinkorporavimui naujiems produktams bei metodams kurti. Metalai yra viena labiausiai naudojamų žaliavų, deja, tai – neatsinaujinantys ištekliai, kurių kasyba neigiamai veikia oro ir vandens kokybę bei gyvybės formas. Įvairių eksperimentų metu pasisekė šį šalutinį produktą pritaikyti kaip dažų pigmentą darbui su porcelianu ir glazūromis. Kolekciją sudaro funkcionali produktų serija – porceliano indai ir interjero plytelės – mažo ir didelio mastelio tokių atliekų panaudojimo pavyzdys. Spalvos 100 proc. gaunamos išskiriant pigmentus iš užteršto dumblo. Ironiška, tačiau įdomiausi rezultatai pasiekiami iš pačių užterščiausių mėginių. Projekto tikslas yra mesti iššūkį dabartinei dažų pramonei ir prisidėti prie aplinkos išsaugojimo.

„kARTu“ rankinių kolekcija: kuprinė „Amalas“, rankinė „Muskatų Trio“, liemens rankinė „Medetka“
www.kartustudio.com

„kARTu“ – šiaurietiško dizaino Lietuvoje gimstančios odinės rankinės, supažindinančios su minimalistine alternatyva į natūralios odos aksesuarus. „kARTu“ rankinės metaforiškai vadinamos įvairių prieskonių vardais, kiekviena jų – išskirtinio skonio, turinti savo istoriją ir identitetą. „kARTu“ vertina kokybę, ilgaamžiškumą bei funkcionalumą. Šias kertines vertybes deriname su modernaus dizaino sprendimais ir šiuolaikinėmis tendencijomis. Pristatomi modeliai puikiai atspindi „kARTu“ prekės ženklo tapatumą. „kARTu“ kūryba

pasižymi išskirtiniais siluetais, įvairiapusiškais rankinių dėvėjimo sprendimais bei dėmesiu detalėms. Modeliai ypač skirtingi, tačiau vienas kitam artimi savo unikalumu, netradiciniai – juos sieja prekės ženklui būdingas linijų ir formų žaismas. „kARTu“ kūrėja įkvėpimo semiasi tiek keliaudama po pasaulį, tiek vis iš naujo atrasdama gimtąjį miestą Kauną, jo veidą ir išskirtinę istorinę architektūrą. Esame socialiai atsakingi, tausojame aplinką ir jos teikiamas žaliavas, savo kolekcijose jas pritaikome iki 100 proc. Taip siekiame ugdyti atsakingą vartojimą ir aplinkai draugišką pasirinkimą.

Veidrodis „BALA“
Dizainerė: Barbora Adamonytė-Keidūnė
www.namuos.lt

„NAMUOS“ yra dizaino studija, kurianti ir gaminanti funkcionalius, nuosaikaus dizaino namų interjero objektus. Sieninio veidrodžio „BALA“ forma sukurta stilizuojant po lietaus atsiradusių balų siluetus ir iš žmonių noro visur ieškoti savo atvaizdo. Jo formoje atsiradę tarpai išnaudoti papildomai funkcijai – daiktų pasidėjimui. Medžiagos: dažytas MDF, veidrodis. Spalva: balta, šviesiai pilka, kapučino, šviesiai žalia arba juoda. Dydis: skersmuo – 50 arba 80 cm.

Bičių vaško žvakės
www.namuos.lt

Bičių vaško žvakės neturi toksinių medžiagų, degdamos išvalo orą. Kvepia medumi. Sudėtis: 100 proc. bičių vaškas.

Lauko baldas „PANAMA BANANA“
Dizainerė: Agota Rimšaitė
www.agotarim.eu

„Panama Banana“ – unikalus rankų darbo baldas, skatinantis aktyvaus poilsio filosofiją. Baldas turi dvi funkcijas – hamako ir futbolo vartų, o tai leidžia žmonėms išlikti fiziškai aktyviems poilsio metu. Pakeisti šias funkcijas yra labai paprasta: apsukus hamaką 90 laipsnių kampu gaunami modernūs futbolo vartai. Kita naudinga funkcija yra lengvas jo surinkimas ir išrinkimas, tereikia išimti dvi laikančias detales ir baldas susilenkia pusiau neužimdamas daug vietos. „Panama Banana“ dizainas yra įkvėptas lengvų, švelnių pajūrio linijų, lenktos baldo formos primena laivą. Baldas yra pagamintas iš vandeniui atsparios faneros ir poliesterio virvių.

Kėdė „MUISTA“
www.muistachair.com

Unikali darbo kėdė skatina mikrojudesius ir leidžia rinktis tarp dviejų sėdėjimo pozicijų. Prisimenate, kaip vaikystėje mus mokė nesimuistyti, sėdėti ramiai? Kaip turėjome suvaldyti savo natūralius impulsus ir išmokti sustingti kėdėje? Moksliniai tyrimai atskleidė, kad suaugusieji klydo – judriai sėdėti sveika! Tad laikas pamiršti, ko buvome mokomi apie sėdėjimą. „Muista“ yra unikali dviejų funkcijų kėdė, kuri leidžia patiems spręsti, kaip ant jos sėdėti: ramiai ar judriai, ant balno ar ant suoliuko. Sustingote? Aktyvuokite skirtingas raumenų grupes pasisupdami pirmyn-atgal (balnas), ar į šonus (suoliukas). „Muista“ nevaržo, o skatina judrumą!

Daugiafunkcė kolonėlė „SOITTI“
Dizaineris: Danil Ščepanov

„SOITTI“ sujungia šviesą ir garsą. Kolonėlės siluetas pasirinktas neatsitiktinai, forma perteikia pagrindinę funkciją – sukviesti žmones. Tai būtų namų širdis, kuri suburia šeimos narius ir draugus, kartu lengva dalintis garsu ir šviesa. Viena pagrindinių namo erdvių yra valgomasis, dažnai kupinas daiktų, kurie užgožia aplinką. „SOITTI“ yra bevielio ryšio kolonėlė ir šviestuvas. Sukurtas produktas pakeičia skirtingus prietaisus, nes jungia kelias funkcijas, tai šviesos ir garso sklaida. Kolonėlė yra kabinama virš stalo, todėl įrenginys leidžia išlaikyti laisvą aplinką, nes svarbiausia yra atvira erdvė palikta susibūrimui ir bendravimui.

„THE CONCRETE CITY | KAUNAS“ juvelyrikos kolekcija
Dizainerė: Gerda Liudvinavičiūtė
Architektė: Ligita Ažukaitė Lileikė
www.celsius273.com

„CELSIUS 273 t h e c o n c r e t e c i t y | k a u n a s“ kviečia naujai pažvelgti į Kauno architektūrą ir atrasti sąlyčius su savimi, apčiuopti miesto impulsus, pajusti erdvės bei žmogaus patyrimo sintezę detalėse. Kaip kito suvokimas apie miestą? Kokią reikšmę modernizmas turi šiandien? Nevienalytis identitetas nuolat įkvepia pamatyti dalykus skirtinguose amplua. Ši kolekcija kuria erdvę mintimis, kurioje susilieja žmogus, tautiškumas ir istorija. Kadaise Kaunui buvo pranašaujama šlovė, o Laisvės alėja lyginta su Holivudu. Istorijų daug, tačiau šiandien Kaunas gali didžiuotis unikaliu identitetu – tarpukario modernizmo architektūra. Tai ženklas, kad Europa prasideda Kaune… Medžiagos – betonas, sidabras.

Toršeras / kabykla / lentyna „POLI“
Dizaineris: Simonas Tarvydas
www.indi.lt

Gyvenant daiktų pertekliuje erdvė tampa gyvybiškai svarbi – mintims, pojūčiams, judesio laisvei. Stilingas šviestuvas „POLI“ taupo vietą atlikdamas keletą praktinių paskirčių. Jaukią kryptinę šviesą skleidžiantis toršeras sykiu tarnauja ir kaip patogi kabykla bei smulkių daiktų lentynėlė. Toks interjero elementas nesunkiai ras savo vietą koridoriuje, darbo kabinete ar malonaus poilsio kampelyje. Medžiagos: uosio masyvas, „RePaper“.

Kilimas „URBANISTINIS PEIZAŽAS“
Dizainerė: Marija Puipaitė
www.ecolinum.lt

Esame įpratę galvoti apie kilimą kaip apie plokščią, grafišką objektą. Priešingai šiam tradiciniam požiūriui, Marija Puipaitė sukūrė kilimą „Urbanistinis peizažas“, kaip apimtį turintį tūrį, įkvėptą „Ecolinum“ techninių pavyzdžių, pristatančių plačias skirtingų ilgių, tankumo ir spalvų galimybes. Kažkada buvusio tik mėginiu pavyzdžio išdidinimas pavertė šį kilimą į nuostabą keliantį objektą, primenantį architektūrinį kūrinį, kur tyliai žaidžia laipsniškai kintantys pilki atspalviai. Toninis perėjimas paryškintas taip pat laipsniškai augančiu siūlų ilgiu. Skirtingi aukščiai liečiant pėdomis ar rankomis suteikia papildomą taktilišką patirtį. Subtilus skirtingų atspalvių siūlų junginys sudaro turtingo gylio įspūdį ir pats kilimo paviršius primena organišką akmens tekstūrą.

Pusbario kėdė „CURVE“
Dizaineris: Justinas Žlioba

Lenkti kėdės kontūrai yra įkvėpti dinamiškų ir lengvų gamtos formų, kurios kontrastuojamos su šiomis savybėmis nepasižyminčiu plienu. Plonas lankstytas kieto metalo lakštas, sujungtas su švelniomis uosinėmis kojomis, sukuria tvirtos „Curve“ baro kėdės dizainą. Ši kruopščiai surinkta kėdė yra itin tvirta, o dauguma jos dizaino sprendimų yra paremti autoriaus patirtimi dirbant bare. Sunkios metalinės sėdimosios dalies pasirinkimas bei rankenų nebuvimas – tai neatsitiktiniai objekto bruožai. Šie sprendimai priimti atsižvelgiant į tai, kad į vakaro pabaigą barų lankytojai yra linkę ką nors paimti ar net išsinešti. Būtent todėl „Curve“ yra pakankamai lengva, kad būtų galima ją perkelti į kitą vietą, tačiau per sunki ir nepatogi ilgam nešimui.

Džemeperis iš /’ga:rbidž/ kolekcijos
Dizainerė: Adelė Burokaitė

Šis objektas yra dalis minikolekcijos, kuri buvo įkvėpta darbo greitosios mados parduotuvėje metu pamačius didelę išmestų maišų krūvą. Ta šiukšlių krūva tapo daug labiau įkvepianti negu patys toje pačioje parduotuvėje esantys rūbai. Tai privertė susimąstyti apie greitojoje madoje vis dar vyraujančią tvarumo problemą bei vertės hierarchija tarp daiktų be ar su etikete. Iš to gimė idėja kuriant kolekciją vietoj tradicinių medžiagų panaudoti nereikalingus maišelius, juos transformuoti ir taip pakelti jų verte bei suteikti antrą gyvybę. Šis džemperis turi didelio varžančio silueto dizainą, kuris sukurtas siekiant sudaryti tarsi įsipakavusio žmogaus įvaizdį. Norint paliesti suvienodėjimo greitojoje madoje problemą ant džemperio yra formuojamas kamufliažo motyvas iš nereikalingų maišelių, kurie taip pat atspindi ir ekologijos temą.

Keramika dizaino objektuose
Vilniaus dailės akademija, Dizaino katedra

Šioje keramikos objektų serijoje yra pristatoma dalis Vilniaus dailės akademijos Dizaino katedros I–IV kurso kūrybinių dirbtuvių studentų darbų. Šio projekto tikslas buvo sukurti funkcinį sodo / lauko / daržo dizaino objektą, naudojant keramiką – pakankamai trapią medžiagą, o jos savybes panaudoti funkciškai patvarių objektų įgyvendinimui. Daugumai studentų tai buvo pirmoji pažintis su moliu, jo technologijomis, o rezultatas – kelis mėnesius trukusių eksperimentų ir atradimų „pirmasis blynas“. Kūrybines dirbtuves vedė produkto dizainerė Barbora Adamonytė-Keidūnė ir keramikas Tomas Daunora.

„GAIA“
Dizainerė: Samanta Skridlaitė

„GAIA“ – drėkinimo sistema / vandens talpa, kurioje esantis vanduo keliaujant virvėmis drėkina augalo šaknis. Išvengiant vandens pertekliaus augalas įsisavina jo tiek, kiek būtina, o pastovios vandens sąnaudos nereikalauja nuolatinio laistymo. Šiomis sąlygomis augalas yra apsaugomas nuo perlaistymo ir išsausėjimo. Formos inspiracija – senovės graikų dievybė Gaia – pirmykštės gyvybės ir Žemės motina, vaisingumo ir augimo personifikacija. Plastiška ir organiška forma išilgintu kaklu ir apvalia kiauryme centre, aptakios natūralios linijos lemia švelnumo ir elegancijos įspūdį, o pasirinktas idėjos įgyvendinimo būdas – keramika suteikia objektui lengvumo ir skulptūriškumo. Natūralios medžiagos: molis, mediena ir džiutas sukuria glaudų ryšį tarp gamtos ir žmogaus.

„BRITTLE“
Dizainerė: Gražina Bočkutė

„Brittle“ – liet. „trapus“. Tai – kūginių smilkalų laikiklių serija. Tam tikros rūšies kūginiai smilkalai smilksta per smilkalo apačią ir išeina tirštas, kondensuotas dūmas. Rinkoje esantys laikikliai primena kičą, juos naudoti nepatogu. „Brittle“ švelniai pabrėžia dūmo estetiką atsitiktinai suformuotu reljefu. Vartotojas uždega smilkalą, įdeda smilkalą į kūgelį, jį įstato į indą ir stebi dūmo tekėjimą. Smilkalui baigus degti, lengvai išimamas kūgelis ir išpurtomas likęs smilkalas.

Eksperimentinė keramikos serija kasdieniams įpročiams
Dizainerė: Elena Lašaitė

Šiuo metu ypač populiaru į darbą ar studijas atsinešti maisto iš namų. Tai lėmė pasikeitęs gyvenimo būdas ir vertybės. Žmogui svarbu valgyti kokybiškai. Serijos tikslas skatinti vartotoją maistą susidėti į jau naudojamus buityje indus: stiklainius. Taip pat piltis vandenį į plastikinius buteliukus panaudojant juos antrą kartą. Seriją sudaro modulinės detalės, tinkančios įvairiems tūriams, todėl maistą galima susidėti į įvairius indus. Patogumo suteikia papildomos detalės: rankena bei kilputės. Taip pat, moduliai pagaminti iš keramikos, kuri padeda ilgiau išlaikyti šilumą.

„HOMESS“
Dizainerė: Rūta Sabaliauskaitė

Tai jauki namų sumaištis, kylanti nuo prieskonių kvapų, trintuvėje susimaišančių spalvų ir formų. Šie objektai yra dizaino ir keramikos jungimo pavyzdys. Iš baltojo molio pagaminti du daugiafunkciai indai: pirmoji funkcija yra trintuvės, antroji – prieskonių lapelių nutraukimas. Gaminių akcentai: trys skirtingo skersmens, siaurėjančios skylutės ir iškirstas kampas palengvina prieskonių lapelių nuskabymą.

„MAGMA“
Dizaineris: Lukas Kučinskas

Tai indas, kuris išsiskiria savo savybe palaikyti pastovią šilumą padedant karštam vandeniui, o tai leidžia ilgiau mėgautis karštu maistu. Indas turi tuščiavidurę ertmę, į kurią pilamas karštas vanduo. Sandarumas palaikomas užkemšant ertmę kamštinės medžiagos kamščiu.

KERAMIKA
Dizaineris: Nojus Bakas

Aplinkui matome daugybę įvairių spalvų ir formų puodelių, tačiau dauguma jų atlieka tą pačią įprasčiausią funkciją – gėrimui skirtas indas. Taip pat retas kuris mėgaujasi kavos ar arbatos tirščiais burnoje. Iš to ir kilo ši idėja. Keraminis puodelis skirtas maltos kavos ar arbatos ruošimui bei gėrimui. Šamotinė keramika, degta ypač aukštoje temperatūroje, suteikia puodeliui atsparumo vandeniui bei karščiui savybes, todėl gėrimą virti galima tiesiog jame. Puodelio viduje yra atsikišusi briauna, skirta kavos ar arbatos tirščiams sulaikyti, todėl nereikia papildomų sietelių ir kitokių įrankių gėrimo užplikymui.

„O“ laikrodis
Dizaineris: Danil Ščepanov

„O“ laikrodžio idėja prasideda lauke – išėjus į kiemą ar sodą dažnai prarandamas laiko suvokimas, supanti gamta leidžia pamiršti egzistuojantį laiką. Kieme žaidžiantys vaikai dažnai pamiršta laiku ateiti namo, suaugę dirbantys sode supranta, kad atėjo vakaras tik sutemus. Todėl laikrodis namų kieme ar sode – tai puikus aksesuaras, nes leidžia orientuotis ir nepasiklysti laike. Laikrodis primenantis akmenį sutvertas lauko aplinkai, turi organišką, natūralią ir atsitiktinę formą. Taigi, „tiksintis akmuo“ visada praneš kiek laiko lauke. Laikrodžio duomenys: balta, išdegta aukštoje temperatūroje keramika nebijo aplinkos poveikio. Laikrodžio mechanizmas sandariai uždarytas nuo drėgmės. Baterijos dydis AA 1.5v.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.