„Ziedlejas“ – Gaujos nacionaliniame parke, vos 50 min kelio atstumu nuo Rygos įsikūręs sveikatingumo kompleksas su dviem pirtimis, trimis nakvynės nameliais ir ketinimu plėstis. Pagrindinė komplekso koncepcija remiasi ateities kelionių vizija – patirtinis poilsis, laiko praleidimas su artimaisiais atokiau nuo minios, gilesnis ryšys su gamta, vietiniu paveldu ir kultūra.
Projekto autoriai – studija „Open AD“, komanda – Zane Tetere – Šulce, Dace Bula, Zane Legzdina, Beatrise Dzerve, Alvis Petrovskis, Eva Heidingere – Jukama. Kraštovaizdžio projektas – Girts Runis, LANDSHAPE.
Bendradarbiaujant su vietiniais tiekėjais ir meistrais
Rygoje įsikūrusi architektūros ir dizaino studija „Open AD“ garsėja dėmesiu detalėms ir pasakojimo įgūdžiu. Studijos komanda glaudžiai bendradarbiauja su vietiniais tiekėjais ir meistrais, kad pateiktų individualius sprendimus viešbučiams ir kitiems projektams.
Prieš pandemiją studija rengė koncepcinius viešbučių projektus Latvijoje ir Armėnijoje, o taip pat tarptautinių viešbučių tinklams Barselonoje ir Dubajuje, kurie yra įvairiose projekto vystymo stadijose. Pastaruoju metu studijos komanda yra susitelkusi ties „Ziedlejas“ komplekso projektu.
„Vienas iš iššūkių bus atkurti žmonių ryšius pasaulyje po pandemijos. Kaip užtikrinti saugias keliautojų ir vietos bendruomenės susitikimo vietas? Mokytis vieniems iš kitų ir keistis patirtimi – vienas didžiausių kelionių privalumų“ – sako „Open ID“ studijos įkūrėja Zane Tetere-Šulce.
Kaip pandeminė situacija įtakojo projekto eigą? Z. Tetere – Sulce teigia, kad padidėjo poreikis privatumo ir didesnio atsiribojimo nuo kitų lankytojų. Populiarėja skaitmeninė registracija, skaitmeninis durų raktas ar kodas. Dėl privatumo ir skaitmeninimo poreikio viešbučiai diegia tokias funkcijas, kaip durų kodai ir raktų kortelės, kad klientai galėtų užsiregistruoti savarankiškai. Padaugėjo atskirų namelių – kabinų stiliaus viešbučių kompleksų ir apgyvendinimo, kur klientai gali natūraliai atsiriboti nuo kitų žmonių.
[prenumerata mailpoet_form_id=”8″ bg_color=”#b1cbd9″ image_url=”https://sa.lt/wp-content/uploads/2022/01/pastatas.png” intro_text=”Svarbiausios” white_text=”architektūros, interjero ir paveldo” outro_text=”naujienos – nepraleiskite!”]Išlaikyti latvišką tradiciją, leidžiant jai prisitaikyti prie šiuolaikinių standartų
Toks ir yra „Ziedlejas“ sveikatingumo kompleksas, įsikūręs nuošalioje Latvijos kaimo vietovėje. „Ziedlejas“ siūlo natūralų prieglobstį toli nuo miesto triukšmo ir rūpesčių. Latvijos tradicijos ir paveldas yra svarbiausias dalykas, į ką jis orientuojasi. Dvi pirtys jau baigtos, o trečioji ruošiama. Pirmoji, arba „baltā pirts“ (balta pirtis) yra betoninė konstrukcija, įmontuota į kalvos šlaitą, kad netrukdytų atsiverti gamtos vaizdams iš svečių namelių. Ji užlieta natūralios šviesos ir netoliese esančio tvenkinio (į kurį galima įšokti) atspindžių.
Dizaino koncepcija paremta vietinėmis natūraliomis medžiagomis, tokiomis kaip mediena, žolelės ir linas. Pirmykštes tradicijas atspindinti „melnā pirts“ (dūmų pirtis) yra pastatyta iš eglės medienos ir įkurdinta miško prieglobstyje. „Nors pirties pastatai pagal paskirtį išlieka visiškai pagarbūs tradicijoms, tačiau patobulinome erdvės estetiką ir funkcionalumą iš šiuolaikinio dizaino perspektyvų. Pavyzdžiui, į stiklinę pirtį gali patekti judėjimo negalią turintys asmenys. Šiuo metu kartu su savininkais projektuojame trečią – vilnos pirtį“ – pasakoja architektai.
Keturi komplekso svečių nameliai – „Corten“ plieno ir stiklo kabinos, įkvėptos ir japonų tradicijų: gamta čia vaidina pagrindinį vaidmenį, įžengdama į vidų per stiklinę priekinę statinio dalį, skatindama svečius pasinerti į akimirkos žavesį – gėrėtis žvagždėtu dangumi arba laukų pievos augalais. Kabinos yra daugiafunkcinės – jose galima mėgautis arbatos gėrimo ceremonija , tam tikslui pagal individualų projektą pagamintas išskleidžiamas arbatos staliukas, kuris pakyla nuo grindų, ir sulankstoma lova. Šeimoms su vaikais pasitarnaus ir papildoma miegamoji vieta antresoliniame aukšte. Kiekviena kabina turi savo vonios kambarį, įkurdintą nuošalesnėje „Corten“ plieno dalyje. Rinkdamiesi medžiagas „Open AD“ komanda vadovavosi kurorto filosofija – išlaikyti latvišką tradiciją, leidžiant jai prisitaikyti prie šiuolaikinių standartų. Dominuoja metalas, mediena, linas. Svečiai gali patys pasirinkti arbatos mišinį iš terasinio sodo šalia namelių.
Ateityje planuojama centrinio paviljono, kuriame būtų vestuvės, jogos užsiėmimai, konferencijos, pažadinimai ir kiti renginiai, statyba. Taip pat trečioji pirtis arba „aitas vilnas pirts“ (avies vilnos pirtis) turės ypatingų gydomųjų savybių. Kitame didesniame pastate įsikurs registratūra, dviračių nuoma ir keletas svečių kambarių.
Patirtinė architektūra ir kompleksinės paslaugos
„Ziedlejas“ istorija sukurta glaudaus bendradarbiavimo ir pasitikėjimo tarp šeimininkų, architektų ir kraštovaizdžio dizainerio, dėka. Ji yra apie Latvijos paveldo išsaugojimą, bet nebijojimą eiti su laiku. Tai yra ir bus vieta, kur galima pajusti vietos dvasią ir suprasti kiek archaišką vietinį gyvenimo būdą, susipažinti su tradicijomis ir folkloru. Viskas čia yra paremta vietinių papročių, statybos būdų ir medžiagų pritaikymu, atsižvelgiant į gilią pagarbą meistriškumui, aplinkai ir augančiam žmogaus norui vėl susijungti su gamta.
„Žmonės gal keliaus mažiau, bet bus pasirengę mokėti daugiau, kad gautų tikrai transformuojančią, įsimintiną patirtį“ – redakcijai apie ateities viešbučių tendencijas pasakojo Zane Tetere – Šulce. „Tikėtina, kad „vietinis“ ir toliau bus raktinis žodis. Viešbučiai turės teikti daugiau nei tik apgyvendinimą. Panašu, kad vystysis patirtinė architektūra ir kompleksinės paslaugos. Viešbučiams taip pat gali tekti reaguoti į tokias kelionių tendencijas, kaip didėjantis kelių kartų kelionių populiarumas ir individualios kelionės. Viešbučiai turi pateikti priežastis, kodėl keliautojai pasirenka viešbutį, o ne atostogų apartamentus“.
Pasak architetktės, pandemija nesukėlė esminių pokyčių, o paspartino esamas tendencijas. „Klientai nori daugiau asmeninių potyrių. Kadangi šiais laikais kelionės yra tokios prieinamos, žmonės turi didelių lūkesčių. Jie nori, kad kiekviena kelionės patirtis būtų fotogeniška ir pilna istorijų, kuriomis būtų galima dalytis socialinėje žiniasklaidoje ir asmeniškai. Architektūra ir dizainas tiesiogiai prisideda prie viešbučių rinkodaros pastangų“, – sako ji.