• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Lapkritį prasidės naujosios Trakų autobusų stoties statyba

2021 spalio 25 d.
Trakų autobusų stotis
Projekto vizual.

Praėjusią vasarą su Trakų savivaldybe ir istorinio nacionalinio parko direkcija pasirašiusi taikos sutartį dėl miesto autobusų stoties rekonstrukcijos Dariaus Nedzinsko bendrovė „Trastas“ lapkričio viduryje pradeda jos statybas. Į projektą verslininkas planuoja investuoti  apie 4,5 mln. eurų. 

Generaline rangove verslininkas pasirinko statybų bendrovę „Binkauskas ir Stašinskas“.

„Lapkričio 15 dieną pajudės procesas ir kitąmet gruodžio mėnesį viskas bus pastatyta. Darbus atliks bendrovė „Binkauskas ir Stašinskas – ji bus generalinė rangovė“, – teigė D. Nedzinskas.

Ano jo, stoties rekonstrukcijos projektas nepakito – bus nugriautas 1987 metais statytas autobusų stoties pastatas ir vietoj jo įrengta nauja stotis su 2 tūkst. kv. metrų ploto „Rimi“ parduotuve. 

„Investicijų dydis – virš keturių milijonų – plius minus 4,5 mln. eurų plius PVM“, – sakė D. Nedzinskas.

Trakų savivaldybė, „Trastas“, „Trakų autobusai“ bei Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija šiemet birželį pasirašė taikos sutartį, o netrukus „Tastui“ buvo išduotas statybos leidimas.

traku autobusu stotis
traku autobusu stotis

Šių metų sausį Apeliacinio teismo patvirtinta kita – „Trasto“, „Trakų autobusų“ ir prokurorų – taikos sutartis atvėrė kelią D. Nedzinskui atnaujinti autobusų stotį. Pagal sutartį prokurorai atsisakė ieškinio, o abi šalys įsipareigojo nereikšti daugiau jokių pretenzijų viena kitai dėl mainų sutarties ar kitų finansinių reikalavimų. 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas šiemet sausį prokurorų prašymu taip pat galutinai nutraukė bylą dėl įvairių institucijų sprendimų, susijusių su autobusų stoties rekonstrukcija. 

2019 metais Vilniaus apygardos teismas sutartį buvo pripažinęs negaliojančia, nes „Trakų autobusai“ turėjo skelbti viešą stoties rekonstrukcijos konkursą. Teismas tuomet pritaikė restituciją – „Trastas“ turėjo grąžinti įsigytą žemės sklypą, o „Trakų autobusai“ – „Trastui“ perduotą dalį pastato.

Mainų sutartimi „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ beveik pusę autobusų stoties pastato mainais į šalia esantį „Trasto“ žemės sklypą. Pasak prokurorų, tai nebuvo vien turto mainai – „Trastas“ įsipareigojo investuoti į stoties atnaujinimą, už tai gaudamas leidimą statyti, įskaitant ir parduotuvę, iš kurios gaus pajamų.

Į prokurorus, prašydamas ginti viešąją interesą, 2017 metais kreipėsi Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos vadovas Gintaras Abaravičius. Pasak jo, plėtra sklypuose prieštaravo parko planavimo schemai.

 

Šaltinis: BNS

Komentarai

statyba ir architektura
archicad