Langinėmis mirksintis namas Australijoje

Aušra Nyman 2021 balandžio 20 d.
Jack Lovel nuotr.

Šį namą šiuolaikinei šeimai suprojektavo australų studija „State of skin“. Jis buvo kuriamas žvelgiant į ateitį, kad šeima ilgus metus be rūpesčių gyventų saulės užlietuose kambariuose, įstabių meno ir dizaino kūrinių apsuptyje.

Ne efektingas dekoras ar stereotipiški „madingi“ interjero sprendimai, o dėmesys čia gyvenančių žmonių vertybėms, tyli elegancija ir apgalvotas kokybiškų daiktų bei erdvių santykis sukuria ypatingą, neapčiuopiamą trauką šiems namams.

Išnaudoti reljefo ypatumai

Pastatas įrengtas gana urbanizuotoje Vemblio miesto teritorijoje, netoli miestiečių pamėgto Mongero ežero. Siauras sklypas stačiu šlaitu buvo iššūkis projekto autorėms Alessandrai French ir Arai Solomone (projektavimo ir statybos įmonės „State of Kin“ architektėms), nukreipęs jas pačia palankiausia linkme – išnaudoti reljefo ypatumus, įkompuojant namą į šlaitą, naudojant įvairius pastato lygius, sąveikaujančius tarpusavyje.

Didžiausias projekto autorių siekis buvo organizuoti efektyvų šviesos bei oro patekimą į kiekvieną subalansuotą erdvės kampelį ir sukurti įdomias perspektyvas visuose namuose.

Langinių judesys sukuria papildomą emociją, suteikia namams netikėtą animacinę dimensiją, taip pat leidžia gyventojams mėgautis šešėliu ir privatumu karštesnėmis dienomis.

Galimybė kurti įvairius scenarijus viduje ir lauke

Išskirtiniu namo bruožu išorėje tapo įspūdingų gabaritų medinės ažūrinės langinės, nuo kurių ir kilo namo pavadinimas („Shutter house“). Automatiškai valdomos langinės ne tik suteikia privatumo namo erdvėms, bet ir leidžia kontroliuoti bei įgyvendinti skirtingus scenarijus tiek būnant lauke, tiek viduje ir grožėtis atsiveriančiais vaizdais į gretimą ežerą.

Langinių judesys sukuria papildomą emociją, suteikia namams netikėtą animacinę dimensiją, taip pat leidžia gyventojams mėgautis šešėliu ir privatumu karštesnėmis dienomis. Jau nekalbant apie tai, kad fasadai įgauna tarsi dar vieną sluoksnį, pabrėžia tarpinių balkonų ir terasų erdvių gylį bei sukuria fasadus papuošiantį šviesos ir šešėlių žaismą.

Svetainė. P. Urquiolos „Moroso Gogan Sofa“ buvo pasirinkta gyvenamajai erdvei antrame aukšte – įrengtai virš miegamųjų. Sofos pavadinimas kilęs iš gamtos – japoniškai taip vadinasi vėjo ir vandens per laiką nugludinti akmenys.

Namų erdves užpildo žymių dizainerių kūriniai

Pastato viduje vyrauja neperkrautų ir nesutaupytų erdvių elegancija ir ramybė. Patalpos išdėstytos taip, kad būtų pakankamai vietos bendriems susibūrimams viršutiniuose aukštuose, sukuriant ramesnę privačią miegamųjų zoną pirmame aukšte. Cokoliniame aukšte yra garažas keturiems automobiliams, vyno rūsys ir prieangis į įspūdingą trijų aukštų ertmę, kur matyti visus lygius jungianti laiptinė.

Šiluma ir spalvos iš lauko zonos švelniai patenka į valgomąjį, kurio charakterį apibūdina nepriekaištingas prancūzų dizainerės Ingos Sempé kompanijai „Golrano“ sukurtas kilimas kolekcijai „Meteo Rug“, ant kurio puikuojasi tamsi stalo ir kėdžių versija „Moroso Mathilda“. Visą šią kompoziciją vainikuoja modernus tapybos darbas.

Pirmame aukšte, arba antrame lygyje, yra keturi miegamieji, trys vonios kambariai, skalbykla ir galerija su jaukiu vidiniu kiemu ir balkonu kiekvienam miegamajam. Pagrindiniame miegamajame įrengta naujausia Patricios Urquoilos lova „Tendre“, sukurta kultiniam italų baldų gamintojui „Moroso“. Tris šio lygio vonios kambarius jungia sumanus grafinis plytelių klojimo piešinys, energingos spalvos ir įspūdingi interaktyvūs „Shimmer“ veidrodžiai, metantys spalvingus šešėlius ant plytelių, kuriuos P. Urquiola sukūrė kompanijai „Glas Italia“.

Valgomojo baldų slankiųjų durų motyvas atkartoja langinių struktūrą, taip sujungdamas vidų ir išorę.

Antrame aukšte yra atvira gyvenamojo kambario erdvė ir virtuvė su valgomuoju bei atsiveriančiu vaizdu į Mongero ežerą. Tai nuostabi ir gyvybinga pramoginė zona namo savininkams, kaip ir kitos, šeimos ir draugų susibūrimo erdvės šiame name – jos jungiasi su terasos, baseino kiemu ir atskira studija.

Saulės užlietą priekinį balkoną, iš išorės pridengtą jaukumą teikiančiomis medinėmis žaliuzėmis, puošia svetingai išdėstytos Patricios Urquilos sukurtos kėdės „Vimini“, pagamintos žymios ispanų lauko baldų įmonės „Kettal“. „Vimini“ kolekciją įkvėpė pinta kėdė „Basket“, 1950 m. sukurta danų dizainerių Nannos ir Jørgeno Ditzelių, puikiai dera su „Roll“ staliukais ir „Band“ krėslais, taip pat pagamintais kompanijos „Kettal“.

Tris pirmo aukšto vonios kambarius jungia sumanus grafinis plytelių klojimo piešinys, energingos spalvos ir įspūdingi „Shimmer“ veidrodžiai, metantys spalvingus šešėlius ant plytelių, kuriuos P. Urquiola sukūrė kompanijai „Glass Italia“.
Laiptinės „šachta“ per tris aukštus. Ši erdvė papuošta originaliais meno ir dizaino kūriniais. Įkvėpta „Fordite“ (automobilių pramonės) medžiagų, žymi ispanų dizainerė P. Urquiola parodo panašų požiūrį į tvarumą, kurdama kilimėlių, kurie sujungia dizaino elementus ir meno kūrinius į bendrą visumą namo interjere, kolekciją.
Lauko terasa ir baseino zona vidaus kieme sujungtos su pagrindine gyvenamąja erdve, jas praturtina būdingos ir atpažįstamos „State of Kin“ autorių sukurtos formos, suderintos su turtingu P. Urquiolos staliuko „Mesh“ ir kėdžių „Roll“ (gamintojas „Kettal“, Ispanija) medžiagiškumu ir spalvų pusiausvyra, geriausiai atsiskleidžiančiais ritmiškame plytelių išdėstymo fone.

Straipsnis paskelbtas žurnale „SA.lt“ (Statyba ir architektūra) | 2021 kovas

Norite žurnalo tiesiai į namus ar biurą?

Prenumeruokite metams vos už 27 eurus!

Dalintis:
Komentarai