KTU įrengtos inovatyvios iššūkiais grįsto mokymosi erdvės – unikalios Baltijos šalyse

KTU įrengtos inovatyvios iššūkiais grįsto mokymosi erdvės – unikalios Baltijos šalyse

KTU CBL erdves 2024 1
KTU nuotr.

Inovatyvios mokymo(si) erdvės tampa vienu svarbiausių šiuolaikinio aukštojo mokslo transformacijos elementų. Kauno technologijos universitetas (KTU) Studentų g. 50 įrengė unikalias iššūkiais grįsto mokymosi metodams pritaikytas erdves, kurios ne tik modernizuoja infrastruktūrą, bet ir iš esmės keičia mokymo(si) procesą.

Kuriant iššūkiais grįsto mokymosi (angl. challenge-based learning, CBL) erdves, daugybė idėjų buvo atsivežta iš įvairių pasaulio institucijų: Leveno katalikiškojo universiteto, Hasso Plattnerio skaitmeninės inžinerijos instituto ir Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacijos (CERN) Idėjų skvero inovacijų kūrimo erdvės, rašoma KTU pranešime spaudai.

KTU CBL erdves 2024 3
KTU nuotr.

Palankios sąlygos tarptautiniams studentams

Projekto metu KTU įrengtos inovatyvios auditorijos ir laboratorijos, leidžiančios vykdyti iššūkiais grįstą ir hibridinį mokymąsi, įskaitant mišraus mokymosi ir virtualios realybės (VR) erdves. Šios patalpos aprūpintos pažangiausiomis technologijomis: išmanieji ekranai bei moderni vaizdo ir garso įranga užtikrins aukštos kokybės studijų procesą.

„Šios erdvės yra transformuojamos ir gali būti pritaikytos skirtingiems poreikiams, mokymo metodams bei veikloms. Daug stebėjome, analizavome ir mokėmės iš kitų institucijų, o sukauptas idėjas pritaikėme čia, KTU. Tai geriausi pavyzdžiai ir sprendimai, kuriuos sėkmingai įgyvendinome. Tokios erdvės yra unikalios ne tik Lietuvoje, bet ir platesniu mastu. Mums pavyko sukurti iš tiesų išskirtines mokymosi erdves“, – džiaugiasi KTU Studijų prorektorė Kristina Ukvalbergienė. 

KTU CBL erdves 2024 2
KTU nuotr.

KTU Studijų prorektorė pažymi, kad šios erdvės leidžia įgyvendinti iššūkiais grįstą mokymąsi pilna apimtimi, kai studentų grupės auditorijose ir laboratorijose susijungia su tarptautinėmis tarpdisciplininėmis komandomis iš kitų ECIU universiteto partnerių universitetų. Dėl naujausių technologijų integracijos, tiek Lietuvos, tiek užsienio studentai gali jaustis lygiaverčiai ir efektyviai dalyvauti mokymosi procese, nepaisant jų fizinės vietos, o atstumo barjerai tampa nepastebimi.

Pasak K. Ukvalbergienės, modernių technologijų diegimas ir jų valdymas erdvėse buvo nemenkas iššūkis. Įdiegti tokie pažangūs sprendimai kaip automatiškai dėstytoją ir studentus sekančios kameros bei aukštos kokybės mikrofonai.

„Įvaldžius šių technologijų teikiamas galimybes, jos padeda įveikti fizinius atstumus ir kurti kitokią mokymo(si) patirtį, leidžiančią studentams efektyviai bendrauti bei bendradarbiauti tarptautinėse komandose sprendžiant realaus pasaulio iššūkius. Tai dar labiau priartina nuotolinio mokymosi patirtį prie tradicinio, sumažinant skirtumus ir užtikrinant vienodą mokymosi kokybę“, – pažymi KTU Studijų prorektorė. 

KTU CBL erdves 2024 6
KTU nuotr.

Užtikrinamos aukščiausio lygio transliacijos

KTU EDU_Lab Mokymo ir mokymosi kompetencijų centro vadovė Asta Daunorienė dalijasi, kad šiose erdvėse kiekviena studentų grupė gali dirbti atskirai, nesukeldama triukšmo kitoms grupėms. Akustinės sistemos užtikrina privatumo ir komforto pojūtį, o tai leidžia studentams susikoncentruoti į savo užduotis.

„Dėstytojams lengva valdyti įrangą dėl jos intuityvaus dizaino, todėl mokymosi procesas vyksta sklandžiai ir be techninių trikdžių. Šios erdvės leidžia rengti aukščiausio lygio paskaitų, konferencijų ir kitas transliacijas, prilygstančias geriausių pasaulio universitetų standartams,“ – pažymi ji.

A. Daunorienė teigia, kad tokio pobūdžio įranga ne tik pagerina dėstytojų galimybes, bet ir keičia tradicinę mokymo dinamiką. Dėstytojas nebėra centrinė figūra auditorijoje – jis dirba 360 laipsnių kampu, nuolat bendraudamas su studentais ir tapdamas lygiaverčiu proceso dalyviu. Tai skatina studentų ir dėstytojų bendradarbiavimą bei leidžia kurti lygiavertes mokymosi sąlygas.

Dėstytojo tribūna yra lanksti, leidžianti demonstruoti įvairius ekranus bei keisti jų turinį, taip kuriant dinamišką ir kūrybišką mokymosi patirtį. Tokiu būdu formuojama interaktyvi mokymosi aplinka, kurioje visi proceso dalyviai yra įtraukiami ir aktyviai dalyvauja.

„Auditorijos yra pritaikytos ne tik standartiniam mokymui, bet ir konferencijoms bei svečių paskaitoms. Dėl unikalios vaizdo ir garso įrangos paskaitas galima lengvai transliuoti internetu, suteikiant auditorijai galimybę dalyvauti iš bet kurios pasaulio vietos“, – aiškina A. Daunorienė.

Taip pat šiose erdvėse patogiai jaučiasi ir asmenys su specialiais poreikiais, nes jose įrengtos plačiai atsidarančios durys, Brailio raštas bei kiti pritaikyti sprendimai.

Tarp inovatyvių erdvių – ir VR laboratorija

Pasak K. Ukvalbergienės, įgyvendinant projektą buvo įkurtos kelios specializuotos laboratorijos: „Inno-Lab“ studijų inovacijų laboratorija, „Digi-Lab“ skaitmeninė laboratorija ir VR bendradarbiavimo laboratorija. Šios erdvės suteikia dėstytojams ir studentams galimybę išbandyti naujas mokymo(si) metodikas, taikyti pažangiausias informacines technologijas bei patirti bendradarbiavimą virtualioje aplinkoje.

Taip pat atnaujinta vaizdo paskaitų laboratorija, kurioje kuriami aukštos kokybės edukaciniai vaizdo įrašai, skirti nuotoliniam mokymuisi.

„Siekėme sukurti saugią ir atvirą erdvę tiek dėstytojams, tiek studentams. Auditorijų lankstumas padarė šią erdvę ne tik patrauklia darbo vieta, bet ir savotišku traukos centru. Universiteto dėstytojai turi galimybę išbandyti naujas technologijas ir plėtoti savo kompetencijas“, – sako KTU Studijų prorektorė.

Temos: iššūkiais grįsto mokymosi erdvės, Kristina Ukvalbergienė, KTU, KTU EDU_Lab

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai