Klaipėdos uostas konsultuosis, kaip geriausiai išnaudoti planuojamą plėtrą į Kuršių marias.
Siekiant išsiaiškinti efektyviausias plėtros galimybes, perkama Klaipėdos uosto pietinės dalies plėtros rinkos studijos parengimo paslauga, kuri turėtų padėti atsakyti į komerciniu požiūriu svarbius klausimus, sako direkcijos atstovė.
„Studija turėtų parodyti, kaip geriausiai išnaudoti teritoriją, ją valdyti, pritraukti investicijų, atsakyti kitus klausimus, kurie svarbūs komerciniu požiūriu“, – BNS antradienį sakė uosto direkcijos atstovė spaudai Ignė Rotautaitė-Pukenė.
Konkurso būdu pasirinkus techninių specifikacijų projekto rengėją, studija turės būti parengta per 14 mėnesių nuo sutarties pasirašymo, nurodoma pirkimo sąlygose.
Pasak I. Rotautaitės-Pukenės, gauti tyrimo duomenys turėtų būti naudingi bet kuriam iš siūlomų plėtros variantų.
Rugpjūtį Klaipėdoje vykusiame uosto plėtojimo tarybos posėdyje pristatytos keturios projektinius plėtros siūlymus parengusios JAV bendrovės „Moffatt&Nichol“ alternatyvos. Kuri iš jų bus pasirinkta, priklausys nuo poveikio aplinkai vertinimo.
Uosto vadovas Algis Latakas anksčiau teigė, kad iš jų palankiausiai vertinamas vadinamasis 4A, pagal kurį 100 hektarų plote būtų statoma 1,3 km ilgio krantinė. Skaičiuojama, kad naujoje uosto teritorijoje per metus būtų galima perkrauti apie 2 mln. standartizuotų konteinerių (TEU), ji generuotų papildomas 30 mln. eurų pajamas, būtų sukurta 500 naujų darbo vietų.
Anot jo, ketvirtasis variantas kelia mažiausiai klausimų ir dėl poveikio aplinkai, nuo kurio gali priklausyti, kuris plėtros kelias bus pasirinktas.
A. Latako teigimu, plėtra į pietinę dalį gali kainuoti apie 0,5 mlrd. eurų, o investicijos atsipirktų per 50 metų.
Uosto direkcija planuoja, kad naujos teritorijos statybos galėtų prasidėti 2026-aisiais ir būtų užbaigtos per dvejus metus.