• tikkurila
  • ruukki
  • ruukki
  • tikkurila

Klaipėdoje – pirmas Lietuvoje kombinuotų kelionių jungties kompleksas

2014 lapkričio 25 d.

Europoje jau įprasta miesto pakraštyje esanti jungtis, kurioje vairuotojai/dviratininkai palieka asmeninę transporto priemonę ir kelionę iki tikslo tęsia viešuoju transportu. Tokia jungtis sumažina automobilių spūstis mieste, leidžia kvėpuoti švaresniu oru, gerina miestiečių gyvenimo kokybę, taupo vairuotojų pinigus kelionei ir parkavimui mieste.

Kombinuotų kelionių jungties kompleksas yra laikomas efektyviausia darnaus judumo priemone, mažinančia individualaus transporto priemonių srautus iš priemiestinių/mažiau apgyvendintų gyvenamųjų zonų.

Kombinuotos kelionių jungties (KKJ) automobilių stovėjimo aikštelės išsiskiria tuo, kad jos įrengiamos greta išplėtotų ir patogių keleiviams viešojo transporto stotelių, toliau nuo miesto centro arba prie specialiai nutiestos viešojo transporto linijos. Stovėjimo aikštelėse suteikiama visa viešojo transporto keleiviui reikalinga informacija, apimanti miestų planus, autobusų maršrutus, tvarkaraščius ir apmokėjimą už paslaugą. Dažnai mokestis už automobilių stovėjimą sutapatinamas su viešojo transporto bilietu, t.y. turint viešojo transporto bilietą, stovėjimas tose aikštelėse yra nemokamas. Viešuoju transportu nesinaudojantys už jį turi mokėti.

Automobilių eismas iš šiaurės krypties Klaipėdos priemiesčių yra intensyviausias, todėl būtent Ligoninių miestelyje ir įrengta pirmoji kombinuota kelionių jungtis. Yra paskaičiuota, jog darbo dieną, ne sezono metu, Palangos kryptimi pravažiuoja 17,7 tūkst. automobilių, Kretingos kryptimi – 9,8 tūkstančio. Tuo tarpu šalia esančioje Ligoninės stotelėje stoja 9 maršrutų autobusai. Iš jos, be persėdimo, per optimalų laiką, galima pasiekti kelionės tikslą, esantį visose trijose miesto transporto ašyse – Šilutės plente, Taikos prospekte, Minijos gatvėje.

Kol kas visiškai įrengta tik svarbiausioji komplekso dalis – automobilių stovėjimo aikštelė, kuri veikia taip: vairuotojas, privažiavęs prie nuskaitymo įrenginio, prideda  miesto transporto bilieto kortelę ir užkardas į aikštelę pasikelia. Taigi tokiam vairuotojui automobilio statymas yra nemokamas. Ateityje vairuotojas, neturintis elektroninio miesto bilieto, galės susimokėti grynais. Jis gaus kvitą, kuris tuo pačiu yra ir popierinis vienos paros bilietas važiuoti visais miesto autobusais.

Kitoje autobusų stotelės pusėje jau įrengtos 30 antžeminių dviračių vietų ir 10 dar tik baigiamų įrengti saugaus dviračių statymo vietų (kol kas įrengtos 2) bei dvi vietos statyti ir įkrauti elektromobilius. Jas planuojama įrengti kitais metais.

Kombinuotoje Ligoninių komplekso jungtyje 40-50 vietų būtų galima įrengti šalia Ligoninių komplekso esančioje savivaldybei priklausančioje aikštelėje. Į sistemą būtų galima įtraukti ligoninių komplekso prieigose esančias 50-70 automobilių statymo vietų. Dar apie 40 vietų būtų ligoninių kompleksui priklausančiuose palei Liepojos plentą esančiuose garažuose (ateityje čia galėtų būti rezervuota vieta daugiaaukščiui viešajam garažui).

Kompleksą reikėtų sustiprinti privežamaisiais viešojo transporto maršrutais iki Karklės bei Mozūriškų ir integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą Palangos bei Kretingos miestus aptarnaujančius priemiestinius autobusus.Iš šio sustojimo turi atsirasti intensyvesnė greitųjų maršrutų sistema.

    Komentarai

    statyba ir architektura
    archicad