• tikkurila
  • ruukki
  • ruukki
  • tikkurila

Eismo naujienos: kelionė į Trakus pagreitės

2013 rugsėjo 2 d.

Nuo rugsėjo 2-osios vykstančiųjų iš Vilniaus Trakų kryptimi ir iš Trakų Vilniaus kryptimi kelionės turėtų gerokai sutrumpėti: pagaliau atidarytas eismas Kirtimų gatvės atkarpa nuo Lentvario gatvės iki Galvės gatvės. Ši atkarpa – baigiamo statyti Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trasos dalis. Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio projektas įvardijamas kaip sudėtingiausias pastarojo dešimtmečio susisiekimo infrastruktūros projektas Lietuvoje.

Darbai sostinės pietiniame išoriniame aplinkkelyje artėja prie pabaigos. Eismui atidarytoji Kirtimų gatvės dalis iš dalies priklauso pirmajam projekto etapui, iš dalies – antrajam projekto etapui. Pirmojo etapo darbai, apimantys 1,9 kilometro trasą, baigti pernai, pastatyta aplinkkelio atkarpa iš dalies buvo eksploatuojama jau visus metus, o nuo pirmadienio – ir visa apimtimi.

Antrojo etapo darbai, apimantys 1,4 km aplinkkelio atkarpą, bus baigti dar šį rudenį.  Pagrindinė gatvės trasa jau pastatyta, ja vyksta eismas, baigiamieji darbai vykdomi 264 metrų ilgio estakados per veikiantį geležinkelį Vilnius-Kaunas statybvietėje bei atkarpoje tarp minėtos estakados ir Galvės gatvės viaduko.

Intensyviausias darbas verda aplinkkelio trečiajame etape, kur statoma 4,365 kilometro ilgio greito eismo gatvė. Šiuo metu eismas organizuotas dviem juostomis, o spalį tikimasi automobilių eismui atiduoti visas keturias  aplinkkelio juostas.

Baigus įgyvendinti projektą, 7,6 kilometro Kirtimų gatvės dalis  taps keturių-šešių  eismo juostų greito eismo gatve, kur eismo srautai atskirti dviejų metrų pločio skiriamąja juosta ir viename lygyje nesikerta. Visos aplinkkelio trasoje esančios sankryžos projekto vykdymo metu rekonstruotos į dviejų lygių sankryžas, o kaimyninėms teritorijoms  aptarnauti pastatytos dubliuojančios gatvės. Eismo saugumui užtikrinti įrengtos žiedinės sankryžos, šviesoforai, įdiegtos kitos saugumo priemonės.

Vilniaus pietinis išorinis aplinkkelis yra Lietuvos teritoriją kertančio IXB tarptautinio transporto koridoriaus dalis. Aplinkkelis pagerins susisiekimą Minsko ir Klaipėdos kryptimis, nukreips tranzitinio transporto srautus nuo Vilniaus miesto, bus svarbus tiek keleiviniam transportui, tiek krovinių gabenimui.

Projektai, susiję su Vilniaus miesto pietinio išorinio aplinkkelio tiesimu, įgyvendinami pagal Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Ekonomikos augimo veiksmų programos 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonę Nr.VP2-5.4-SM-01-V „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“. Bendra Vilniaus pietinio išorinio aplinkkelio trijų etapų preliminari kaina – 203,9 mln. litų. 85 procentai šios sumos – ES parama.

    Komentarai

    statyba ir architektura
    archicad