• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Kauno oro uoste – pasaulinės klasės angaras lėktuvams dažyti

2021 birželio 15 d.
maas aviation paint shop kaunas tec group
„MAAS Aviation“ nuotr.

Daugiau nei 30 metų patirtį turinti įmonė „MAAS Aviation“ plėsdama savo veiklą numatė lėktuvų dažymo angaro statybą ir eksploataciją Kauno oro uosto teritorijoje. „TEC Industry“ projektuotas lėktuvų dažymo angaras pastūmėjo Kauną link pasaulinės klasės orlaivių techninės priežiūros, remonto ir kapitalinio remonto (angl. MRO) centro statuso.

Dvejus metus trukęs MAAS komandos, „TEC Industry“ ir „TEC Consulting“, Lietuvos oro uostų direkcijos ir kitų šio projekto dalyvių bendradarbiavimas apvainikuotas iki šiol moderniausiu „MAAS Aviation“ dažymo dirbtuvių atidarymu Kauno oro uoste. Orlaivių dažymo angaro projektą rengė „TEC Industry“, aštuonis mėnesius trukusių objekto statybos darbų techninę priežiūrą atliko „TEC Consulting“ komanda. Itin moderniame objekte Lietuvoje vienu metu gali tilpti iki dviejų A321 dydžio orlaivių ir tai yra pirmas toks dažymo cechas Lietuvoje. Jis tapo vienuoliktu bendrovės angaru pasaulyje.

maas aviation paint shop kaunas tec group

Projekto eiga pateikė įdomybių

Šis išskirtinis projektas Kauno oro uoste projektuotojams iškėlė ne vieną iššūkį: didžiausiu jų tapo 41 m tarpatramis. Šiuo aspektu angaras tikrai Lietuvoje išskirtinis. „Tinkamiausių sprendinių tokio ilgio santvarai ieškojome keliose kompiuterinio projektavimo ir modeliavimo programose. Modeliavome konstrukcijas, kurios būtų tiek ekonomiškos, tiek atlaikančios apkrovas pagal nurodytus reikalavimus“, – priimtiniausio varianto paieškas prisimena Mantas Biknius, TEC grupės pardavimų vadovas. Tai įgyvendinti pavyko, o vos tik užbaigto angaro konstrukcijų stiprumą patikrino ir gausiu šlapiu sniegu šiemet pasižymėjusi žiema.

maas aviation paint shop kaunas tec group
maas aviation paint shop kaunas tec group

Kitas projektuotojams tekęs uždavinys buvo milžiniški angaro vartai. Lėktuvams įvažiuoti skirta anga – tai tas pats 41 m tarpatramis. Iš metalo konstrukcijų teko padaryti specialų rėmą, kuris atlaikytų ne tik santvarą, bet ir 41 m pločio vartus. „Ši konstrukcija buvo įgyvendinta: vartus sudaro trys dalys, šoninės dalys pasikelia pusiau, o centrinė pakyla iki pat viršaus, kad netrukdomai galėtų įvažiuoti uodega – aukščiausia lėktuvo dalis“, –projektavimo proceso įdomybes dėsto M. Biknius.

Veikla, reikli apšvietimui

Pažangus techninis sprendimas vartams buvo reikalingas ne tik dėl jų dydžio, bet ir dėl naujam pastatui pagal galiojančius teisės aktus keliamų A+ energinės klasės reikalavimų. Nemažai padirbėję su tiekėjais, TEC grupės specialistai rado priimtinus konstrukcinius sandarinimo sprendinius šiems vienetiniams vartams. Angaro vartai yra tekstiliniai: jie iš sintetinės medžiagos su šiltinimo sluoksniu. Nestandartiniais sprendimais pavyko pasiekti, kad, nepaisant didžiulio vartų paviršiaus, jie išlaikytų atitinkamą šiluminę varžą ir angaras atitiktų A+ energinio naudingumo klasę. „Buvo tam tikrų iššūkių ir dėl metodologijos, kaip tokio dydžio patalpas su tokio dydžio vartais išbandyti ir įsitikinti, ar jis atitinka A+ klasę. Bandymus sėkmingai įveikėme su orapūtėmis“, – pasakoja TEC grupės pardavimų vadovas.

Angare naudoti LED žibintai taip pat didina pastato tvarumą, nes mažėja suvartojamos energijos kiekis. Žinia, kad apšvietimas dažymo procese labai svarbus, tad dirbtuvėse įrengtas galingas apšvietimas. Lėktuvų dažymo paviršiuje, t. y. apie 20 m nuo žemės, turėjo būti užtikrintas būtinas apšvietos kiekis ir pakankama spalvų atgava. Standartiniai LED šviestuvai čia netiko. Norint išvengti akinimo, o tai buvo vienas svarbiausių apšvietimo sistemai keltų reikalavimų, buvo pasirinktos ne tiesioginę taškinę šviesą, o tolygų šviesos srautą skleidžiančios dispersinės plokštės.

maas aviation paint shop kaunas tec group
maas aviation paint shop kaunas tec group

Technologijos užtikrina tvarumą

„MAAS Aviation“ pastatas, sukurtas siekiant aukščiausių sektoriaus kokybės standartų, pasižymi ne tik specifinėmis apšvietimo, bet ir nuotekų, vėdinimo, oro tiekimo, priešgaisrinėmis sistemomis. Visos jos veikdamos drauge užtikrina sklandų darbą ir valdomą poveikį aplinkai.

Dažymo angare kontroliuojamas mikroklimatas, kad iki minimumo sumažėtų broko rizika dažant orlaivius. „Šildymui ir vėdinimui objekte panaudota dujiniais degikliais valdoma šildymo sistema, kuri užtikrina komfortą ne tik bendrosiose biuro patalpose, bet ir pačiame angare. Technologiškai tai yra labai svarbu, kadangi dažymo metu turi būti išlaikoma tiksli drėgmė ir temperatūra, – pažymi M. Biknius. – Taip pat senų dažų šalinimo ir dažymo metu turi būti užtikrinamas komfortiškas oro srautas žmonėms, dirbantiems prie lėktuvo. Apgalvota oro cirkuliacija leidžia lėktuvui greičiau džiūti tarp dažymo operacijų.“ Pakankamo oro srauto tiekimas numatytas iš viršaus: buvo siekta, kad oro srautas būtų kuo labiau laminarinis ir nesukurtų jokių sūkurių ar skersvėjų ir leistų dažams lygiai gulti ant paviršių.

Speciali sistema angare užtikrina oro recirkuliaciją, o tai taip pat didina pastato energinį naudingumą. Angare, lėktuvo stovėjimo vietos apačioje, priekyje ir šonuose sumontuoti oro paėmimo filtrai, specialia technologija surenkantys dažų purslus ir išvalantys orą. Recirkuliuojamas oras taupo šilumą, ir tik perteklinis, jau kelis kartus atidirbęs oras išmetamas į atmosferą. Tiek recirkuliacija, tiek filtrais jis išvalomas nuo lakiųjų organinių junginių ir taip užtikrinamas pastato bei jame vykdomo darbo tvarumas be kvapų ir taršių išmetimų. Moderni oro valymo sistema įdiegta dirbant drauge su šioje veiklos srityje besispecializuojančia kompanija iš Anglijos.

Patrauklu klientams

Orlaivių dažymo ir išorinių dangų ekspertai naują angarą Kauno oro uoste atidarė greta „FL Technics“ techninės priežiūros ir remonto patalpų. Tame pačiame oro uoste prieinamos bazinės priežiūros ir dažymo paslaugos – ekonomiškai patrauklus būdas oro linijų bendrovėms kuo efektyviau išnaudoti orlaivio antžeminį laiką.

tec group


PARTNERIO TURINYS

be live
be live
Komentarai

statyba ir architektura
archicad