Kaune pradedamos Brastos tilto statybos: sujungs Senamiestį ir Vilijampolę

Brastos tilto vizualizacija scaled
Brastos tilto vizualizacija

Šį mėnesį oficialiai pasirašyta sutartis dėl darbų abipus Neries. Tarp Senamiesčio ir Brastos gatvės iškils pėstiesiems ir dviratininkams skirtas statinys. Šiuo metu rengiamas darbų planas, artėja paruošiamieji darbai.

Greta stovintis P. Vileišio tiltas nėra pritaikytas dideliems pėsčiųjų ir dviračių srautams, todėl naujoji jungtis tarp Brastos g. ir Senamiesčio išspręs šią problemą.

Brastos tiltas atliks daugiau funkcijų

312 metrų ilgio ir 6,5 m pločio plieninis tiltas suprojektuotas tarp Brastos g. 32 ir Jonavos g. 1A sklypų. Statinys abipus upės natūraliai įsilies į esamus pėsčiųjų bei dviračių takus. Sprendiniai parengti atsižvelgiant į Kauno miesto bendrąjį planą.

Brasto stilto vizualizacija 2 scaled
Brastos tilto vizualizacija

Pagrindinis trijų tarpatramių tilto laikantis elementas – plieninė sija, sukomponuota iš plieno lakštų. Pasak projektuotojų, parinkta tilto architektūra – efektyvios ir modernios tiltų inžinerijos sprendinys, derantis su esama kultūros paveldo teritorijos panorama, rašoma savivaldybės pranešime spaudai.

Gelžbetoninės krantinės atramos bus pritaikytos prie esamo reljefo, o tarpinės atramos papildomai atliks ledlaužos funkciją. Ant perdangos numatyta įrengti 1,2 m aukščio nerūdijančio plieno turėklus. Siekiant sumažinti matomų elementų skaičių, į tilto konstrukciją integruojama „paslėpta“ vandens nuvedimo sistema.

Atliekant darbus taip pat numatyta sutvarkyti sąnašas ties salos krantais ir sąžalynus. Tai padės pagerinti upės tėkmę dėl numatyto naujo laivakelio. Senamiesčio pusėje, ties projektuojamu tiltu, planuojama atstatyti pasikeitusią upės kranto liniją.

Įsibėgėjo kitos statybos

Pernai Kaune įsibėgėjo dviejų naujų jungčių statybos. Tarp Brastos ir Užnemunės gatvių statomas Santakos tiltas. Jis savo ilgiu (417 m) nusileis tik M. K. Čiurlionio (475 m) ir Č. Radzinausko-Lampėdžių (446 m) tiltams. 23,2 m plotyje išsiteks keturios eismo juostos ir pėsčiųjų bei dviračių eismui skirtos zonos. Prieigose bus įrengtos dvi sankryžos. Brastos gatvės pusėje – žiedinė dviejų eismo juostų, o Užnemunės gatvėje nepertraukiamą eismą užtikrins tunelis ir viadukas. Čia atlikta jau 42 proc. darbų.

Per metus darbai pasistūmėjo greta „Mokslo salos“. Tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos įrengtos būsimojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto tarpinės atramos, imamasi prietilčių ir krantinės atramų. Pėstiesiems ir dviratininkams skirtas tiltas sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pastatytu mažesniuoju ties I. Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais. 

Veiksmo netrūksta ir ties Ašigalio gatve. Čia statomas viadukas per A1 magistralę: kalami poliai, įrenginėjamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, susisiekimo infrastruktūra miško pusėje. Ateityje šis statinys „nukraus“ dalį transporto nuo Savanorių prospekto ir Jonavos gatvės.

Brastos tilto rangos konkursą laimėjo bendrovė „Autokausta“. Darbų vertė – apie 9,5 mln. Eur su PVM.

Temos: Autokausta, Brastos tiltas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai