Top Baneris

Kaune pradedamas statyti pirmasis tiltas tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos (3)

2024 kovo 7 d.
IMG 0472
„TEC Infrastructure“ ir KILD architektų komandos vizualizacija
Pasidalykite straipsniu

Žalia šviesa uždegta – per artimiausius kelerius metus nusidrieks nauja jungtis iš Nemuno salos link Aleksoto bei Žemosios Fredos. Šią savaitę Kauno miesto savivaldybė pasirašė rangos darbų sutartį su bendrove „Kauno tiltai“ dėl 258 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviratininkų tilto, pretenduojančio tapti nauju traukos centru, statybos. Tai bus šeštoji Nemuno krantus jungianti susisiekimo arterija abipus salos.

Patogu ir dviratininkams, ir pėstiesiems

„Miesto infrastruktūrą tobuliname kompleksiškai, galvodami tiek apie patogumą žmonėms, darnų judumą, tiek ir apie miesto plėtros kryptis. Naujasis tiltas neabejotinai pagerins susisiekimą tarp istorinio Kauno centro ir Žemosios Fredos, Aleksoto. Šiame Nemuno krante kuriasi vis daugiau kauniečių, o miestas projektuoja išskirtinį objektą – Čiurlionio koncertų centrą. Tokie sprendiniai didina patrauklumą gyventojams bei investuotojams“, – neabejoja Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Naujasis tiltas ypač pasitarnaus keliaujantiems į objektus Nemuno saloje. Jau šį rudenį greta „Žalgirio“ arenos ir baseino duris atvers pirmasis šalyje Mokslo ir inovacijų centras „Mokslo sala“. Pernai atnaujinta ir visa aplinka – sutvarkyti želdiniai, įrengti nauji takai, sporto aikštelės, apšvietimas.

Pėstiesiems ir dviratininkams skirtas naujasis tiltas sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pastatytu mažesniuoju ties I. Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais. Čia pat naujomis spalvomis nušvito „gaisrininkų tuneliu“ praminta požeminė pėsčiųjų perėja, tad kelerių metų perspektyvoje susisiekimas su Žemąja Freda iš miesto centro taps kur kas patogesnis ir greitesnis.

IMG 0473

Atsivers miesto panorama

Tiltą iš Nemuno salos į Žemąją Fredą suprojektavo įmonė „TEC Infrastructure“ ir KILD architektų komanda, atstovaujama architektų Petro Išoros, Ivane Ksnelashvili ir Dominyko Daunio. 2018 metais autoriai pateikė pirminius sprendinius. Šie sulaukė korekcijų – gerokai optimizuoti statybos kaštai.

Būsimas statinys savo išvaizda primins jau pastatytą mažesnį tiltą ties I. Kanto gatve. Numatyta panašių motyvų turėklų sistema, „lengvumo“ įspūdį kurianti šviesios spalvos metalinė konstrukcija. Toks sprendimas neužgoš vaizdo miesto peizažo tiek žvelgiant nuo krantų, tiek ir iš upės – atsivers 360 laipsnių Kauno panoramos.

Architektai akcentuoja, kad kuriamas naujas erdves lengvai pasieks visi. Rangovai tilto prieigose įkomponuos patogius 5 proc. nuožulnumo pandusus, kurie ypač pasitarnaus žmonėms su judėjimo negalia. Pagal projektą tilto konstrukcijų ilgis sieks 258 metrus, o plotis – virš 6 metrų.

„Turime tikslą sukurti sėdimą viešą erdvę prie tilto atramų ir vandens. Ir tai pasieksime naujomis priemonėmis. Atsisakėme sudėtingų konstrukcijų ant tiltų ir amfiteatrus perkomponavome į Nemuno krantus“, – kiek anksčiau pristatydamas tilto viziją kalbėjo architektūrinės projekto dalies vadovas Petras Išora.

Planuoja startuoti gegužę

Viešąjį rangos konkursą tilto statyboms laimėjo AB „Kauno tiltai“, įsipareigoję 14,4 mln. eurų vertės darbus užbaigti per kiek daugiau nei dvejus metus nuo jų pradžios. Darbo projektas pradedamas rengti dar šį mėnesį, o realios statybos numatytos gegužę.

Pasak rangovų, būsimojo tilto konstrukcija yra pakankamai sudėtinga. Anot „Kauno tiltų“ vadovo Aldo Rusevičiaus, atramos bus įrengiamos tik pakrančių ribose, todėl vidurinės tilto dalies konstrukcijos įrengimas virš upės vagos reikalauja ir aukštų kompetencijų, ir maksimalaus preciziškumo: „Galiu patikinti, kad bendrovės „Kauno tiltai“ tiltininkai, inžinieriai bei statybininkai yra patyrę savo sričių specialistai, todėl neabejojame, kad procesai eisis sklandžiai. Apie mūsų gebėjimą laiku ir kokybiškai įgyvendinti mums patikėtus projektus byloja ir faktas, kad iki šiol esame pastatę 4 tiltus į Nemuno salą. Džiugu, jog šiuo – penktuoju – sujungsime salą su kitu Nemuno krantu.“

Tai bus šeštoji Nemuno upės ir salos krantus jungianti susisiekimo arterija, tačiau pati pirmoji, vedanti Žemosios Fredos ir Aleksoto link. Iki šiol sala pasiekiama tik iš Karaliaus Mindaugo prospekto – tiltais ties Karmelitų bažnyčia, A. Mickevičiaus, S. Daukanto, Maironio ir I. Kanto gatvėmis.

Per pastarąjį pusmetį Kaune pradedamos jau antro tilto statybos. Praėjusių metų pabaigoje darbai startavo ties Užnemunės ir Brastos gatvėmis, kur per artimiausius kelerius metus Nemuno krantus Vilijampolėje ir Marvelėje sujungs vadinamasis Kėdainių tiltas.

Neabejojama, kad pastarasis ne tik užtikrins geresnį transporto ir pėsčiųjų susisiekimą per upę, bet tuo pačiu ženkliai sumažins tranzitinį eismą pro senamiestį bei didins pralaidumą centrinėse miesto gatvėse.


Pasidalykite straipsniu
Komentarai
  • Expert-åøæ

    2024-03-12, 19:07  

    Tiltas reikalingas,tik jis galėtų būti pratęstas viaduku per Minkovskio gatvę,o toliau tiesiai į šlaitą.Tokiu būdu gautūsi puiki jungtis tarp Aleksoto ir miesto centro.Juk ant kalno statomas naujas mikrorajonas,tai pat netoliese inovacijų parkas,tad projektuotojai turėtų pamastyti,tuo pačiu ir naujo kvartalo vystytojas galėtų prisidėti,juk tereikia nuo Aleksoto bažnyčios padaryti normalų nusileidimą ir kažkaip pasistengti,kad nebūtų toks status.

  • kaunietis

    2024-03-11, 1:31  

    Audriau, ramiai – maziau savo kiemo ziurek ir daugiau i makro dalykus. tiltas sioje vietoje labai reikalingas miestui ir zmonems. super!

  • Audrius

    2024-03-08, 16:11  

    ir kam jis ten reikalingas šimtas metų be šiu metų jau geriau kiemus sutvarko gatves užlopo normaliai

Rekomenduojami video