Jonavoje pradedamos geležinkelio tilto per Nerį statybos

2022 liepos 21 d.
rail baltica tiltas 6246a3806e59d

 Pradedamos ilgiausio geležinkelio tilto Baltijos šalyse – tilto per Nerį šalia Jonavos statybos. Tiltas yra europinės vėžės „Rail Baltica“ projekto dalis. 

Tiltą statys Italijos kompanija „Rizzani de Eccher“, su kuria už „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ balandį pasirašė beveik 64 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį.

Tilto polius ir perdangas įrengs Latvijos kelių ir tiltų statybos bendrovė „Tilts of Latvia“ ir Italijos kelių, geležinkelio tiltų bei viadukų statybos įmonė „Spic“, BNS patvirtino „LTG Infra“ atstovė.

„Pirmieji subrangovai, kurie bus atsakingi už polių ir perdangos įrengimą, yra „Tilts of Latvia“ ir „Spic of Italy“, – BNS pranešė Gintarė Žalytė-Štarienė.

Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos, jo ilgis bus 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

Tiltas yra 169 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos dalis, šios atkarpos statybos prasidėjo balandį. Ruožui jau skirta 257 mln. eurų Europos Sąjungos paramos, liepą geležinkelio statyboms Baltijos šalyse Europos Komisija skyrė dar 360 mln. eurų.

„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus. Juo keleiviniai traukiniai galės važiuoti iki 250 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu. 

Oficialioje tilto statybų pradžios ceremonijoje, kur Neries pakrantėje bus įkastas simbolinis ženklas, dalyvaus premjerė Ingrida Šimonytė, Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje vadovas Marius Vaščega, susisiekimo ministras Marius Skuodis, „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis, Baltijos šalių bendros įmonės „RB Rail“ vykdomasis direktorius Agnis Driksna, Italijos kompanijos „Rizzani de Eccher“ atstovai.

 

Šaltinis: BNS

    Komentarai