Top Baneris

700-ąjį sostinės jubiliejų reprezentuos naujas logotipas

2019 vasario 15 d.
700-ojo Vilniaus gimtadienio veidas
Edvino Grišino ženklo idėja.
Pasidalykite straipsniu

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas garsiai švęs 2023 metais, logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.  Ekspertų komisijos sprendimu, tris geriausias logotipų koncepcijas pasiūlė dizaineriai Edvinas Grišinas, Simonas Urbonas ir Gintas Lapėnas.

Anot konkursą laimėjusio grafikos dizainerio Edvino Grišino, kurti ženklą savo miestui buvo ypač malonu. Ženklo idėja jam gimė dar gyvenant Portugalijoje, bet jau svarstant apie sugrįžimą į Vilnių.

„Kurdamas logotipą Vilniui, galvojau apie tai, su kuo man siejasi miestas. Pirmiausiai – su architektūra, formuojančia miesto veidą ir mūsų gyvenimo būdą. Taip kilo mintis logotipe perteikti labai paprasto architektų naudojamo įrankio – liniuotės-trafareto – idėją. Norėjosi, kad ženklas būtų įsimintinas, o ne perdėtai komplikuotas. Taip pat ieškojau sprendimo, kuris leistų aktyviau įtraukti visuomenę jį naudojant, nesinorėjo, jog tai būtų tiesiog statiškas simbolis, naudojamas tik institucijos atributikoje“, – apie kūrybinį procesą pasakojo Edvinas Grišinas.

„Turime ketverius metus iki jubiliejaus – esu tikras, kad šis logotipas taps visiems atpažįstamu šventės simboliu. Ir ne tik Lietuvoje – Vilnius jau įrodė, kad sugeba spindėti tarptautinėje erdvėje ir privilioti užsieniečius“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Laimėtojas reklamos srityje dirba 9 metus, o pastaruosius 5 metus specializavosi kurdamas prekės ženklus paties įkurtoje „Pretty Much Agency“ studijoje. Edvinui įteikta ir pirmosios vietos laimėjimas – 3 tūkst. eurų – premija.

„Gedimino laiškuose pirmą kartą paminėtas miestas tapo amžinąja Lietuvos sostine. Mano pasiūlytas ženklas yra ankstyvųjų viduramžių senojo rašto atspindys su moderniais elementais, pabrėžiančiais šių dienų laikmetį, sostinės plėtrą, modernumą, šiuolaikiškumą, augimą“, – apie savo kurto ženklo įkvėpimą šaltinį pasakojo antrosios vietos nugalėtojas Simonas Urbonas.

Simono Urbono ženklo idėja.

Simono Urbono ženklo idėja.

Simonui Urbonui atiteko antroji vieta (2 tūkst. premija), trečiąją vietą komisija skyrė Gintui Lapėnui (1 tūkst. eurų premija).

„Mano pasiūlyta idėja – sukurti tekstinį ženklą iš vizualiai atpažįstamų Vilniaus objektų. Šrifte jungiama šiuolaikinė modulinė plastika ir įvairių amžių Vilniaus miesto vaizdą kuriantys objektai – Vytis, varpinė, Trijų kryžių paminklas, Vilniaus žemių ženklas ir pan. Šriftas su atpažįstamais simboliais yra Vilniaus ženklas“, – sakė trečios vietos nugalėtojas Gintas Lapėnas.

Logotipus atrinkusi komisija: Gediminas Lašas (Lietuvos grafinio dizaino asociacijos valdybos pirmininkas, Lietuvos dizainerių sąjungos narys), Tomas Ramanauskas (Lietuvos reklamos kūrėjas, verslininkas, kūrybingumo dėstytojas, leidėjas), Donatas Kliunka (CRITICAL įkūrėjas), Dovilė Gaižauskienė (Vilniaus dizaino kolegijos Kūrybinių industrijų dizaino katedros vedėja), Darius Kuolys (politikos veikėjas ir Vilniaus miesto tarybos narys), Gabrielė Mišeikytė (nepriklausoma dizainerė) ir Karolis Žukauskas (mero patarėjas).

Ginto Lapėno ženklo idėja.

Ginto Lapėno ženklo idėja.

Vilniaus savivaldybės inf.


Pasidalykite straipsniu
Komentarai

Rekomenduojami video