Įsibėgėjo Lentvario pervažos rekonstrukcija: po geležinkeliu sėkmingai stumiamas tunelis

2021 balandžio 28 d.
Lentvario pervaža.

Lentvaryje įsibėgėjo vieno svarbiausių šalies geležinkelio mazgų rekonstrukcija. Rekonstrukcijos darbus atliekanti bendrovė „Tilsta“ po veikiančiu geležinkeliu pradėjo stumti iš dviejų segmentų sudarytą 64 metrų ilgio ir 6720 tonų svorio automobiliams skirtą tunelį. Tokia automobilių tunelio įrengimo technologija Lietuvoje ir Baltijos šalyse taikoma pirmąkart.

„Rekonstruojant Lentvario geležinkelio pervažą pirmąsyk Lietuvoje nusprendėme pritaikyti visame pasaulyje jau naudojamą tunelio įrengimo technologiją. Šis sprendimas unikalus tuo, kad visi pervažos rekonstrukcijos ir tunelio statybos darbai vykdomi nenutraukiant traukinių eismo, tik sumažinant jų greitį. Būtent šios technologijos panaudojimas leidžia sutrumpinti darbų trukmę nuo 12 iki 9 mėnesių ir sutaupyti ne vieną milijoną biudžeto lėšų“, – teigia bendrovės „Tilsta“ direktorius Gediminas Gribulis.

Pasak G. Gribulio, šiuo metu pradėta vykdyti pati sudėtingiausia projekto dalis – jau pagamintos gelžbetoninės tunelio konstrukcijos stumiamos po geležinkelio bėgiais. 10 m gylyje ties pervaža įrengtoje statybos aikštelėje specialių domkratų pagalba pirmoji stumiama tunelio konstrukcija su nusmailintu priekiu, po kuriuo tunelio viduje kasamas ir išvežamas gruntas. Vėliau bus prijungiama antroji konstrukcijos dalis. Planuojama, kad iki gegužės 7 d. abu konstrukcijos segmentai jau bus projekte numatytoje padėtyje.

„Tunelio konstrukcijų stūmimo darbai reikalauja ypatingo dėmesio, tikslumo ir pasiruošimo. Vienu metu reikalinga koordinuoti konstrukcijų stūmimą, bėgių kelio stabilumą ir užtikrinti sklandų bei nepertraukiamą traukinių eismą. Patirtis vykdant pačius sudėtingiausius infrastruktūros projektus Lietuvoje, šiuolaikiškas ir lankstus požiūris yra būtini įgyvendinant tokios apimties sumanymą“, – pastebi G. Gribulis.

Po rekonstrukcijos geležinkelių bėgių skaičius iš esmės liks tas pats – bus panaikinta tik viena nenaudojama atšaka, tačiau taps daug patogesnis automobilių eismas. 5 m gylyje bus įrengti du automobilių žiedai, įrėminti atraminėmis sienų konstrukcijomis: įvažiavę į vieną iš žiedų, automobiliai nusileis žemyn ir pravažiuos pro naujai pastatytą tunelį.

„Iki šiol geležinkelio linija Lentvario miestą dalijo į dvi dalis ir dėl intensyvaus traukinių eismo ties pervaža nuolat susidarydavo automobilių spūstys. Vairuotojams tekdavo laukti net po 40 minučių. Po rekonstrukcijos miestą jungs tunelis – susisiekimas taps daug patogesnis tiek miesto gyventojams, kasdien vykstantiems į darbus, mokyklas, darželius, apsipirkti ar kitur, tiek keliaujantiems į Vilnių ar Trakus“, – sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Skaičiuojama, jog dėl traukinių eismo Lentvario pervaža būdavo uždaryta net 11 valandų per parą. Kiekvieną dieną per ją pravažiuodavo apie 7000 automobilių, o geležinkelio linija – iki 200 traukinių. Tai vienas svarbiausių geležinkelio mazgų Lietuvoje, taip pat jungiantis Vilnių su Varšuva, Kaliningradu.

Prie pat Lentvario geležinkelio stoties atsiras nauja stovėjimo aikštelė automobiliams ir autobusams, bus nutiestas kelias privažiuoti prie aikštelės, tad susisiekimas keliaujantiems traukiniu taip pat taps patogesnis.

Daug dėmesio skiriama ir pėsčiųjų infrastruktūrai bei saugumui: tunelyje bus įrengtas nuo automobilių eismo visiškai atskirtas pėsčiųjų takas.

Visus Lentvario pervažos rekonstrukcijos darbus planuojama baigti šių metų rudenį.

Projektą įgyvendina VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija kartu su Trakų rajono savivaldybe ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Darbų vertė – 20,7 mln. eurų su PVM. Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.

Dalintis:
Komentarai