Inovatyvūs sprendimai automobilių statymo aikštelėms ant stogų

Inovatyvūs sprendimai automobilių statymo aikštelėms ant stogų

dfcs

Dažnai net nepastebime, kaip vos ne kasdien mieste atsiduriame ant kokio nors stogo. Tarsi Karlsonas. Tik ne šiaip sau ant stogo, bet – ant eksploatuojamo. Tai gali būti automobilių statymo aikštelė ant prekybos centro, pamėgta terasa ant banko ar kokio kito administracinio pastato, šokio festivalis ar kinas ant stogo, vaikų žaidimo aikštelė, laisvalaikio, poilsio zona ir pan.

Naujai vystomuose nekilnojamojo turto kompleksuose, ar tai būtų gyvenamosios, administracinės ar komercinės patalpos, jau sunku ir surasti tokį projektą, kuriame nebūtų vienaip ar kitaip įrengtas eksploatuojamas stogas. Nekilnojamojo turto plėtotojai taip mėgina optimaliai ir pelningai išnaudoti brangią miesto žemę.

Stogų pritaikymas eksploatacijai gali būti labai įvairus. Tai – aikštelės, saulės jėgainės, rekreaciniai plotai, žalieji stogai, terasos, sporto aikštelės ir net baseinai. Visi šie sprendimai reikalauja stipraus, atsparaus, nesideformuojančio ir ilgaamžio pagrindo, kurio laukia ekstremalūs iššūkiai.

Eksploatuojamus stogus veikia labai daug veiksnių. Tai ir vanduo, sniegas, ledas, cheminės medžiagos, temperatūriniai svyravimai, saulės spinduliai, įvairiausios apkrovos – nuo automobilių vertikalios ar stabdymo apkrovos iki stogo valymo mechanizmų ir specialiosios technikos poveikio.

Populiariausias eksploatuojamas stogas – automobilių aikštelė

Praktika rodo, kad dažniausias eksploatuojamo stogo pritaikymo būdas yra automobilių statymo vietų įrengimas.

Transporto arba pėsčiųjų eismui skirti eksploatuojami stogai paprastai yra įrengiami taikant taip vadinamą „atvirkštinio stogo“ sistemą, nors galima įrengti ir  įprastą eksploatuojamo plokščiojo stogo sistemą. Populiaresni yra „atvirkštiniai stogai“, nes įprasto, tradicinio plokščiojo stogo eksploatavimui iki šiol neturėjome tinkamų medžiagų ir patikimo sprendimo.

Abi šias sistemas sudaro tokie patys pagrindiniai sluoksniai: laikanti betono, dažniausia monolitinė, perdangos konstrukcija, įvairūs izoliaciniai sluoksniai ir stogo danga. Viena nuo kitos šios sistemos skiriasi tik tuo, kad pirmojoje „atvirkštinio stogo“ sistemoje hidroizoliacijos sluoksnis yra įrengiamas po šilumos izoliacija, o antrojoje, įprastinio stogo sistemoje – hidroizoliacija dedama viršuje – tiesiog ant šilumos izoliacijos.

Kadangi eksploatuojamus stogus veikia lietus, sniegas ir kitokia drėgmė yra formuojamas nuolydis vandens nuvedimui. Dažniausiai nuolydis vandens nuvedimui yra formuojamas ant perdangos. Po to „atvirkštiniuose stoguose“ ant nuolydžio formavimo sluoksnio yra įrengiama hidroizoliacija, o termoizoliacinis, šilumos izoliavimo sluoksnis jau montuojamas ant hidroizoliacijos. Virš termoizoliacinio sluoksnio yra įrengiamas skiriamasis sluoksnis, ant kurio, priklausomai nuo stogo paskirties, yra įrengiami eksploatuojamo stogo paviršiaus sluoksniai.

PStogas 202011
Atvirkštinio eksploatuojamo stogo detalė.
  1. Asfalto dangos sluoksniai
  2. Armuoto betono sluoksnis
  3. Skiriamasis sluoksnis
  4. Šilumos izoliacija
  5. Hidroizoliacija
  6. Nuolydį formuojantis betono sluoksnis
  7. G/b perdangos plokštė

„Atvirkštinio stogo“ iššūkiai

„Atvirkštinio stogo“ sistemos esmė yra ta, kad šilumos izoliacija yra drėgnoje, šlapioje aplinkoje. Todėl savaime suprantama, kad šiam sprendimui būtina rinktis tokias šilumą izoliuojančias medžiagas, kurios visai neįgeria arba įgeria labai nedaug vandens. Šilumą izoliuojančios savybės tokioje konstrukcijoje sumažėja. Be to, vandens nuvedimo sistema turi turėti specialias vandens surinkimo vietas.  Visų pirma, tai – drėgmė, kuri pablogina tokio stogo termoizoliacijos šilumines savybes. Be to, vandens nuvedimo sistema turi būti tokia, kuri leistų surinkti vandenį ne tik nuo stogo paviršiaus, bet ir tą kuris patenka į konstrukciją ir kaupiasi ant hidroizoliacinio sluoksnio.

Įprastu atveju, „atvirkštinio“ stogo konstrukcijoje termoizoliacijai naudojamos plastikinės medžiagos. Visi plastikiniai izoliacijos tipai turi leistinas deformacijos ribas net iki 10 proc. Todėl pilnai apkrovus eksploatuojamą stogą, termoizoliacinis sluoksnis gali deformuotis, taip sukeldamas įtempimus virš jo esančiuose sluoksniuose. Dėl to dangos paviršius gali sutrūkinėti. Todėl atsiranda papildomos remonto išlaidos dėl eksploatuojamo stogo paviršiaus sutrūkinėjimų, įtrūkimų ir kitų pažeidimų.

swqs
Dėl izoliacijos deformacijų sutrūkinėjusi betoninė eksploatuojamo stogo danga.

Atsiradus rinkoje naujai izoliacinei medžiagai – putstikliui – įprastinė, tradicinė eksploatuojamo stogo sistema gali tapti rimta alternatyva „atvirkštinio stogo“ sistemai. Ta alternatyva – specialiai transporto arba pėsčiųjų eismui, automobilių statymo aikštelėms sukurta nauja apšiltinto eksploatuojamo stogo sistema FOAMGLAS® Compact roof.

Naujas sprendimas eksploatuojamiems stogams

FOAMGLAS® Compact roof yra eksploatuojamo plokščiojo stogo sistema, kurioje izoliacijos sluoksniui naudojama unikali putstiklio medžiaga FOAMGLAS®.

dswqa
FOAMGLAS® Compact roof sistema yra sandari, vientisa ir atspari drėgmei.

Įrengti FOAMGLAS® Compact roof sistemą labai paprasta. Stogo konstrukcijos gelžbetonio perdangos plokštės yra nugruntuojamos ir prie jų specialiais klijais klijuojamos šilumą izoliuojančios FOAMGLAS® putstiklio plokštės. Plokštės klijuojamos vandens garams nelaidžiais klijais. Tokiais pačiais specialiais klijais sandariai užpildomos ir visos siūlės tarp plokščių. Tokiu būdu suformuojamas vientisas, sandarus ir nei vandeniui nei vandens garams nelaidus sluoksnis.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=TpHMipAlXp0″]

Vandens nutekėjimo nuolydžiui suformuoti gali būti naudojamos FOAMGLAS® TAPERED plokštės, klojamos tiesiai ant stogo perdangos. FOAMGLAS® TAPERED plokštės gaminamos individualiai kiekvienam konkrečiam projektui ir jau gamykloje yra nupjaunamos su tam tikru, projekte numatytu nuolydžiu. Taip yra sumažinamas eksploatuojamo stogo sluoksnių skaičius ir sumažinama apkrova, tenkanti laikančiai konstrukcijai.

Dėl idealios putstiklio ir bitumo medžiagų dermės, hidroizoliacija gali būti tvirtinama tiesiog prie šilumos izoliacijos ją klijuojant ir nenaudojant jokių mechaninių tvirtinimo elementų, nes tokios sistemos vėjo atplėšimo stipris siekia net 7500 Pa. Taip yra išvengiama nepageidaujamų šilumos tiltelių ir rizikos, kad su laiku gali atsirasti pratekėjimai arba nesandarumai, galintys neigiamai paveikti kitus stogo konstrukcijos sluoksnius.

Virš FOAMGLAS® Compact roof termoizoliacinio sluoksnio yra paklojamas skiriamasis sluoksnis ant kurio jau galima įrengti visus kitus reikalingus eksploatuojamo stogo dangos posluoksnius ir sluoksnius.

dcs
FOAMGLAS® Compact roof sistemos detalė.
  1. Laikanti betono plokštė
  2. Gruntas
  3. FOAMGLAS® plokštės priklijuotos pilnu paviršiumi ir užpildytomis siūlėmis
  4. FOAMGLAS® TAPERED plokštės priklijuotos pilnu paviršiumi ir užpildytomis siūlėmis
  5. Hidroizoliacija
  6. Skiriamasis sluoksnis
  7. Monolitinė betono plokštė

Tinkamai įrengtos FOAMGLAS® Compact roof sistemos rezultatas: vientisas, drėgmei, vandeniui ir vandens garams atsparus, nedegus izoliacijos sluoksnis, kuris laiko dideles apkrovas be jokių deformacijų.

Moksliniai tyrimai parodė, kad tokios sistemos yra ilgaamžės ir patikimos. Prieš penkerius metus Miuncheno izoliacinių medžiagų tyrimų institutas (FIW) atliko keletą tyrimų su FOAMGLAS® putstiklio mėginiais, kurie buvo paimtais iš 1973-1989 m. statytų objektų. FIW ekspertai nustatė, kad net ir itin sudėtingomis, ekstremaliomis sąlygomis eksploatuota putstiklio izoliacija neprarado savo izoliacinių savybių, gniuždomojo stiprio parametrų bei išliko visiškai sausa ištisus dešimtmečius.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=TpHMipAlXp0″]

PARTNERIO TURINYS

Temos: Automobilių aikštelės, foamglas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai