Dešimtmetį sostinės Justiniškių rajone, Laisvės prospekte stovėjęs pastatas-vaiduoklis baigia atgyti – čia atliekami paskutiniai naujojo daugiabučių ir verslo centro komplekso „Laisvės 78B“ įrengimo darbai, tačiau pirmieji įsikėlę gyventojai tvirtina susidūrę su nelauktomis problemomis ir neplanuotomis išlaidomis.
Anksčiau šis ambicingas projektas buvo vadinamas „Dangaus miestu“. Į jį buvo dedama daug vilčių – kompleksas turėjo tapti atsinaujinančiu Justiniškių simboliu, tačiau dėl pasaulinės ekonominės krizės, palietusios ir Lietuvą, statybos darbai sustojo. Praėjus dešimtmečiui, kompleksą perėmė naujieji šeimininkai – nekilnojamojo turto vystytojų bendrovė „Ha.En.“ ir išsikėlė tikslą įgyvendinti žlugusį projektą.
Atsibodo mokėti už taisymą
Į SA.lt portalą kreipėsi prisistatyti nepanorėjęs gyventojas (asmuo redakcijai žinomas). Jis papasakojo apie problemas, su kuriomis susidūrė įsikėlęs į naują butą „Laisvės 78B“ komplekse ir atsiuntė kelias nuotraukas.
„Vienu metu vartai į antrojo gyvenamojo korpuso požeminę automobilių aikštelę gesdavo kas antrą arba trečią dieną. Jie netinka tokiam kiekiui automobilių ir atrodo, kad yra įrengti nekokybiškai. Dėl vis dar besitęsiančių darbų, vartus neretai blokuoja darbininkai, kurie įrenginėja butus į C korpusą. Jie užstato daviklius plytomis ir kitais dalykais, tada atidarinėja vartus rankiniu būdu.
Vartai kas antrą-trečią dieną taisomi mūsų sąskaita. Netrukus prasidės ir komercinio pastato vidaus apdailos darbai, tuomet per kur bus viskas vežama ir tempiama? Žinoma, per vartus, kurie lūžinės ir toliau. Vietoje to, kad įrengtų normalius, kokybiškus vartus, jie pataisomi minimaliai, žinoma, už gyventojų pinigus.

Skaitytojo nuotr.
Projekte numatytos komercinės patalpos, kurioms skirtas parkingas toje pačioje vietoje – požeminėje aikštelėje, į kurią galima patekti tik per vartus. Gyventojams juos siūloma atidaryti pilnai ir prieš juos pastatyti šlagbaumą, kuris nuskaitys visų įvažiuojančių automobilių numerius. Žinoma, už išlaikymą mokės gyventojai, nors viskas daroma dėl biurų gerovės.
Buvo surengtas balsavimas, kuris pasibaigė vystytojų naudai. Nesame įsitikinę, kad balsavimas buvo skaidrus, nes antrame korpuse vis dar daugumoje butų vyksta remonto darbai ir jie nėra gyvenami, tad abejotina ar daug gyventojų balsavo, taip pat, žinome, jog nemažai butų vis dar priklauso vystytojui ir jis turėjo nemažai balsų, kurių visi buvo už įrengimą – šlagbaumas bus įrengtas. Nežinau tiksliai už kieno lėšas, bet už aptarnavimą sąskaitos bus teikiamos gyventojams. Iškyla klausimas – kam tie vartai? Jie bus atidaryti visą dieną, į parkingą galės laisvai įeiti kiti žmonės, niekas nieko nekontroliuos. Vartai bus uždaromi vakare, atidaromi ryte. Logikos tame nematau“, – laiške rašo gyventojas.

Skaitytojo nuotr.

Svarbiausios statybų, NT, inžinerijos naujienos – nepraleiskite!
Vyras teigia, jog nuolat genda ne tik vartai, bet ir liftai, o už taisymo išlaidas, anot jo, turi mokėti gyventojai. Jis taip pat tvirtina, jog pro automobilių parkingo aukštus teka vanduo.
„Šiame name netrūksta problemų, pradedant dažnu liftų gedimu, už kurių taisymą po 500 eurų sąskaitas moka gyventojai ir baigiant vandeniu, kuris teka pro automobilių parkingo aukštus“, – tvirtino jis.
Naujakuriai vystytojams atnešė nuostolius
„Laisvės 78B“ projektą vystanti kompanija „Ha.En.“ pateikė atsakymą į šio gyventojo pretenzijas. Bendrovė su jomis nesutiko ir įžvelgė nemažai pačių gyventojų neapdairumo. Atsakyme taip pat teigiama, jog visos įvardintos problemos yra žinomos ir sprendžiamos.
„Su liūdesiu turime pripažinti, jog butų savininkai ir jų butuose apdailas atliekantys statybininkai patys gadina vartus, jų mechanizmus. Ne kartą rangovas, montavęs šiuos vartus, bendrovės lėšomis tvarkė mechaninius pažeidimus. Jie buvo nustatomi praktiškai kiekvienai vartų sistemos sudedamajai daliai: nuolat nudaužomiems davikliams, grandinei, kreipiančiosioms detalėms.
Kadangi viso pastato statybos darbai nėra baigti ir statytojas keičia pastato C korpuse esančių butų paskirtį, siekiant šiame korpuse įrengti administracines biurų patalpas, svarstoma galimybė įrengti naujus įvažiavimo į parkingą vartus. Šiuo metu vyksta gaminių paieška, vertinamos jų eksploatavimo savybės ir kaštai. Reikia suprasti, jog kuo išmanesnis ir kokybiškesnis gaminys bus pasirinktas, tuo ir eksploatacijos kaštai, kurie teks visiems parkingo savininkams, bus didesni, o tai, tikėtina, vėlgi nelabai patiks butų ir parkingo savininkams“, – tvirtina „Ha.En.“ atstovai.
NT vystytojų bendrovės laiške taip pat pateiktas atsakymas ir dėl kitų gyventojų pretenzijų – dėl neva dažnai gendančio lifto ir per pastato aukštų sienas bėgančio vandens.
„Tikriausiai niekam nėra naujiena, jog naujos statybos butų savininkai susiduria su nemenkomis problemomis ir iššūkiais dėl butų pilnos apdailos. Bendrovė gali pasiūlyti ir siūlo butų pirkėjams paslaugą – įrengti butą, t.y. atlikti jame pilną apdailą už tam tikrą atlygį, paliekant visus rūpesčius įdirbį toje srityje turinčiam rangovui.

„Laisvės 78B“ („Ha.En.“ vizual.)
Deja, didžioji dalis butų savininkų atsisako tokios paslaugos ir organizuoja apdailos darbus savo jėgomis ir lėšomis, neretai ne tik neatestuotų specialistų, bet ir ne visada suprantančių apie statybas. Galimai dėl to pastate būna asmenys, kurie jame negyvens ir jiems nėra svarbu tausoti svetimą turtą. To pasekmė – subraižyta, nudaužyta bendrųjų patalpų apdaila, tempiamos įvairios sunkios statybinės medžiagos, baldai, laužantys durų staktas ir pan.
Mūsų turimais duomenimis, liftai genda tik dėl netinkamo jų naudojimo – jais keliamos statybinės medžiagos, kas yra draudžiama, taip pat dėl nežinomų priežasčių yra laužomos kabinos durys.
Norėtume pabrėžti, kad butų savininkams vykdant darbus patyrėme nemažai nuostolių ir organizavome begalę darbų, kurie buvo skirti gyventojų sugadintam turtui ir atliktiems darbams atstatyti“, – teigiama „Ha.En.“ atsakyme.
Bendrovė pateikė problemų, su kuriomis jai ir daugiabučio namo administratoriui, teko susidurti, sąrašą: turėklų valymas (po jau atlikto postatybinio valymo), laiptinės sienos išgriovimas atliekant buto įrengimo darbus, elektros apskaitos skydinių patalpos durų sugadinimas, lauko laiptinės durų sugadinimas, vaikų žaidimų aikštelės dangos sugadinimas, pastato fasado sugadinimas nesuderinus įrengiant vėdinimo sistemas ir apšvietimą, netinkamai rūšiuojamos atliekos, netinkamas ir neleistinas (dėl gaisrinės saugos ir kitų sprendinių) parkingo naudojimas, t.y. automobilių statymas ne tam skirtose vietose, rūkymas pastato bendrojo naudojimo patalpose, netinkama lifto eksploatacija, kai į mechanizmus papuola pašaliniai įrankiai bei purvas.
„Ha.En.“ atstovai pasisakė ir apie vandens, tekančio pro automobilių parkingą, problemą.
„Tai žinoma tiek mums, tiek rangovui. Šiuo metu ieškoma defekto priežastis, bandome ją pašalinti. Kadangi įsigijome nebaigtą statyti pastatą, o statinio konstrukcijų įrengimo darbai jau buvo atlikti, šiuo metu tik tam tikrų konstrukcijų ardymas ir tikrinimas gali padėti išsiaiškinti minėto vandens prabėgimo priežastis. Nustačius atliktų darbų defektus, rangovas įpareigojamas juos pašalinti“, – teigiama bendrovės atsakyme.