Top Baneris

Granitas – ilgaamžiškumas ir ekonominis racionalumas projekte „Via Baltica“

2023 gruodžio 12 d.
ponas akmuo via baltica scaled
Pasidalykite straipsniu

Tarptautinė magistralė – gyvybiškai svarbi jungtis tarp Baltijos šalių ir Vakarų Europos. Šis infrastruktūros projektas reikšmingas ne tik magistrale keliaujantiems, bet ir su šiuo projektu dirbantiems: tai apimtų techninių užduočių vykdymą, sudėtingų procesų valdymą, skirtingų darbų koordinavimą, kokybiškų medžiagų tiekimą. Tam tikrose atnaujinamos magistralės dalyse naudojami patvarūs granito bortai bei trinkelės, kuriuos tiekia vienas didžiausių natūralaus akmens gaminių tiekėjų Lietuvoje „Ponas Akmuo“, įmonių grupei „Milsa“ priklausantis prekės ženklas. 

Kelio „Via Baltica“ rekonstrukcijos darbai yra suskirstyti į keturis ruožus ir šiuo metu jie vykdomi arba jau yra baigti trijuose iš jų. Konkurso dėl darbų paskutiniame magistralės ruože nuo 85 iki 97,1 km laukiama šiemet ar kitų metų pradžioje.

Šiandien AB „Kauno tiltai“, generalinis ruožo nuo 79 iki 85 km rangovas, jau nutiesė dviejų juostų magistralinį kelią, o eismo patogumui ir saugiam vietinių gyventojų judėjimui įrengė 5 žiedines sankryžas bei apie 11 km jungiamųjų kelių. Šiuo metu yra pastatyti ir eismas vyksta dviejuose iš septynių tiltų bei viadukų. Dar dviejuose statiniuose liejama asfaltbetonio danga, o likusiuose montuojamos sijos, betonuojami tarpai ir atliekami kiti statybos darbai. Visus projekte numatytus darbus planuojama baigti iki šių metų pabaigos.

„Fegda grupės“ įmonės darbus atlieka dviejuose kelio ruožuose: nuo 72 iki 79,5 ir nuo 56,83 iki 72 kilometro. Trumpesnės automagistralės atkarpos su tuneliu, automobilių viaduku ir pirmuoju Lietuvoje suprojektuotu žaliuoju viaduku, skirtu žvėrių migracijai, rekonstrukcija jau baigta ir ruošiamasi objektą atiduoti vertinti. Ilgesniame ruože šiuo metu intensyviai vyksta statybos darbai, kuriuos užbaigti planuojama 2024 m. antroje pusėje.

‎‎„Ponas Akmuo“ granito gaminius tiekia dviem magistralės „Via Baltica“ ruožams: AB „Kauno tiltai“ rekonstruojamai Kaunas–Marijampolė–Suvalkai magistralės atkarpai nuo 79 iki 85 km ir „Fegda“ – nuo 56,83 iki 72 kilometro. 

Patvarumas intensyvaus eismo zonose

Keliai – viena iš sričių, kur remonto ir rekonstrukcijos darbai yra nepageidaujami dėl įvairiausių priežasčių: nuo nepatogumų naudotojams iki didelių laiko bei finansinių sąnaudų. Todėl su jais susijusiose strategijose vis daugiau dėmesio skiriama praktiško ilgaamžiškumo veiksniams. „Granitas yra patvarus intensyvaus eismo zonose“, – teigia Mindaugas Verbickas, UAB „Milsa“ vykdomasis direktorius. 

Tom.G.Photography 3 Mindaugas VErbickas

Mindaugas Verbickas, UAB „Milsa“ vykdomasis direktorius. 

Tom.G.Photography nuotr.

Valstybinės reikšmės objektams ir viešuosiuose pirkimuose paprastai rengiami techniniai projektai, kur nurodomos specifikacijos, įskaitant gaminių matmenis bei fizikinius parametrus. Perkant medžiagas, įvertinamos ir Lietuvos klimato sąlygos – medžiagos turi būti patvarios (mažai įgeriančios vandenį). Kitaip tariant, projektuojant viešąsias erdves (aikštes, parkus ir kt.) ar infrastruktūros objektus, parenkami atsparumu pasižymintys natūralaus akmens gaminiai.

‎‎Projekte „Via Baltica“ naudojami įmonės „Ponas Akmuo“ tiekiami granitiniai bortai žiedinėms sankryžoms įrengti šalutiniuose keliuose, o jų viduryje dedamos granito trinkelės. Ten jos patiria didelių apkrovų, nes ant trinkelių gali užvažiuoti iš magistralės išriedėję didelio svorio sunkvežimiai. 

Granito gaminiai ne tik ilgiau tarnauja, bet ir nereikalauja remonto ar keitimo po kelerių metų. „Žiemą prižiūrint kelius ir juos barstant druska, ilgainiui betoniniai bortai aptrupa arba pažeidžiami mechaniškai kelią valant peiliais; akmuo tokiems pažeidimams yra gerokai atsparesnis“, – pabrėžia M. Verbickas. UAB „Fegda“ projektų direktorius Gediminas Gulbinas paantrina, kad granito gaminiai yra atsparesni žiemos poveikiui, palyginti su betoniniais: jie ne taip lengvai nuskyla, pažaidos ne tokios ryškios ir neprogresuoja.

Nėra abejonių, kad strategija investuoti į kokybiškus gaminius atsiperka. Tai suprantant, akmens gaminių naudojama vis dažniau. Pasak M. Verbicko, tokia tendencija stebima pastaruosius 30 metų. 

Be praktiškumo ir ilgaamžiškumo, granitas atspindi ir ryšį su gamta bei atitinka tvarumo kriterijus. Natūralios medžiagos gaminiai idealiai tinka ir aplinkotvarkos, miestų centrinėms ar su paveldu susijusioms vietoms, taip pat siekiant architektūrinės ar vizualinės estetikos bei išskirtinumo. Akmuo išsiskiria atspalvių įvairove: nuo gelsvos iki juodos, nuo baltos iki melsvos. „Infrastruktūros projektuose estetikos ar stiliaus reikalavimai yra mažiau aktualūs, čia akmens gaminių pasirinkimą lemia ekonominis racionalumas ir ilgaamžiškumo funkcija“, – teigia M. Verbickas. 

ponas akmuo
Natūralios medžiagos gaminiai idealiai tinka ir aplinkotvarkos, miestų centrinėms ar su paveldu susijusioms vietoms, taip pat siekiant architektūrinės ar vizualinės estetikos bei išskirtinumo. „Ponas Akmuo“ nuotr.

Darnių sprendimų įgyvendinimas

Automagistralės rekonstrukcija yra reikšminga visiems rangovams dėl darbų, medžiagų ir kitų procesų apimties. Sklandus visko suvaldymas bei glaudus ir pasitikėjimu grįstas bendradarbiavimas tokio masto projekte itin svarbus siekiant numatyto galutinio rezultato. Be to, medžiagoms ir atliekamiems darbams yra keliami aukščiausios kokybės reikalavimai.

„Įmonė siekia prisidėti prie visų didžiųjų infrastruktūros projektų, todėl aktyviai dalyvauja derybose su įvairiais rangovais, o „Via Baltica“ šiuo metu – pats didžiausias infrastruktūros projektas nepriklausomoje Lietuvoje“, – sako UAB „Milsa“ vykdomasis direktorius M. Verbickas.

‎‎Kaip jau minėta, „Ponas Akmuo“ granito gaminius tiekia AB „Kauno tiltai“ rekonstruojamam ruožui nuo 79 iki 85 kilometro. Čia buvo panaudota 2395 m granitinių bortų ir apie 1556 kv. m granitinių trinkelių (jų bendras svoris sudaro apie 634 t ir telpa į 26,5 vilkiko). Anot AB „Kauno tiltai“ generalinio direktoriaus Aldo Rusevičiaus, galimybė dirbti dideliame objekte suteikia daugiau iššūkių ir taip pat daugiau galimybių darbuotojams tobulėti. „Su tiekėju „Ponas Akmuo“ mus siejanti partnerystė yra paremta operatyvumu, kokybe ir konstruktyviais sprendimais. Vertiname jų laiku vykdomus įsipareigojimus, aktyvumą, gerą komunikaciją produkcijos tiekimo grandyje“, – sako A. Rusevičius. 

ponas akmuo via baltica1
„Infrastruktūros projektuose estetikos ar stiliaus reikalavimai yra mažiau aktualūs, čia akmens gaminių pasirinkimą lemia ekonominis racionalumas ir ilgaamžiškumo funkcija“, – teigia Mindaugas Verbickas, UAB „Milsa“ vykdomasis direktorius. 

Kelio „Via Baltica“ atkarpai nuo 56,83 iki 72 km „Ponas Akmuo“ įsipareigojo pristatyti apie 5325 m bortų ir apie 3162 kv. m trinkelių (iš viso šie gaminiai sveria apie 1318 t, jiems pervežti reikia 55 vilkikų). „Dirbame tik su laiko patikrintais tiekėjais ir su įmone „Ponas Akmuo“ bendradarbiaujame nuo pat įkūrimo. Džiaugiamės, kad jie profesionalūs ir gaminius tiekia laiku pagal suderintus grafikus. Esant poreikiui, deriname technines specifikacijas. Prireikus specialių formų, įmonė gali tiekti nestandartinius gaminius. Juos laikome savo partneriais“, – pažymi UAB „Fegda“ projektų direktorius G. Gulbinas.

Įmonės „Ponas Akmuo“ komanda džiaugiasi galimybe prisidėti prie ilgaamžiškumo kriterijus atitinkančių sprendimų projekte „Via Baltica“ ir tikisi, kad sukaupta patirtis padės išlikti anksčiau minėtų medžiagų tiekėju ir paskutiniame ruože.

ponas akmuo

Pasidalykite straipsniu
Komentarai

Rekomenduojami video