• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Gedimino kalne – pirmieji šiemet gelbėjimo darbai

2017 kovo 2 d.
Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.
Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.

Socialiniame tinkle pastarąją savaitę plito žiemos išbandymus sunkiai atlaikiusio Gedimino kalno nuotraukos. Juo besirūpinantis Lietuvos nacionalinis muziejus suskubo pranešti, kad pareiškimai, jog „Gedimino kalnas griūva akyse“ nėra pagrįsti. Nuotraukose įmažinti paskutinėmis vasario dienomis kalno šiaurės vakarų šlaite atliekami darbai, susiję su avarinės būklės betoninių rostverkų įtvirtinimu. Kadangi darbams atlikti buvo būtina pašalinti dalį laikinos apsauginės plėvelės, kuri saugojo nuošliaužą nuo kritulių, atidengto šiaurės vakarų šlaito vaizdas – toks pat, koks buvo praėjusių metų spalį jam nuslinkus.

Pilies aikštelėje į kalno gruntą įbetonuotas inkarinis polis, nuo kurio po žeme einančiais lynais pritvirtintas nuošliaužos atidengtas gelžbetoninis rostverkas. Užtikrinus jo stabilumą, atšilus pašalui ir apdžiuvus gruntui bus imtasi šlaito grunto stabilizavimo darbų.

Beje, nuolat stebimas ir Gedimino kalno šiaurinis šlaitas, nuslinkęs 2016 metų vasario mėn. Geologų nuomone, paviršinis grunto sluoksnis atitrūko dėl staigaus atlydžio ir gausių kritulių, suformavusių palankias sąlygas paviršutinėms nuošliaužoms susidaryti. Mediniai kuoleliai ir armatūros konstrukcijos laikinai pristabdė šlaito velėnos slinkimą.

Geodeziniais ir geotechniniais sensoriais nuolat fiksuojami posvyriai ir poslinkiai. Kadangi tikimybė sulaukti naujų nuošliaužų išlieka, yra kreipiamas dėmesys į menkiausią užfiksuotą judesį.

Remiantis atliktais tyrimais buvo parengti ir nustatyta tvarka patvirtinti Gedimino kalno šiaurės vakarų šlaito tvarkybos darbų (avarijos grėsmės pašalinimo, konservavimo, restauravimo, remonto) projektiniai pasiūlymai.

Išanalizavus 1988–2010 metų Gedimino kalno šlaituose vykdytų darbų negausią dokumentaciją, akivaizdu, kad šlaitai buvo tvarkomi epizodiškai. Įgriuvos, medžių išvartos kalno šlaituose paskutiniais dešimtmečiais atsiranda periodiškai: vibracija dėl intensyvaus eismo T. Vrublevskio ir Arsenalo gatvėmis, tilto statyba, didelės statybos prie kalno, nukasant šlaitų dalį neabejotinai paskatino įgriuvas neužpiltų tunelių vietoje, pakeitė hidrologinę situaciją.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad