• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Dviratininkai neskuba girti naudojamos infrastruktūros

2017 sausio 19 d.
Sauliaus Žiūros nuotr.
Sauliaus Žiūros nuotr.

54 proc. apklaustų dviratininkų Vilniuje teigia, jog mieste esančių dviračių takų būklė, palyginti su 2015 metais, pagerėjo, rodo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atliktos apklausos rezultatai. Tuo tarpu 45 proc. dviračių entuziastų mano, jog sostinėje situacija nepasikeitė. Internetinė apklausa vykdyta 2016 m. gruodžio 1–9 dienomis, o joje dalyvavo daugiau nei 2,7 tūkst. respondentų.

„Vilniaus miesto susisiekimo dviračiais vizija – kad iki 2020 metų 90 proc. vilniečių atstumas iki geros kokybės dviračių tako būtų ne didesnis kaip 1 kilometras. Vien per artimiausius dvejus metus bus nutiesta dešimtys kilometrų naujų dviračių takų, sutvarkyta keli šimtai probleminių vietų, kas turėtų akivaizdžiai pagerinti dviračių infrastruktūros būklę“, – teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

3 iš 4 apklaustų dviratininkų dviračiu naudojasi dažnai – daugiau nei kartą per savaitę arba kasdien: 42 proc. dviratis kelionėms pasirenkamas ne rečiau kaip kartą per savaitę, o kas trečias – kasdien. Net 9 iš 10 dalyvavusiųjų apklausoje prisipažino, kad dviratį dažniausiai naudoja laisvalaikio kelionėms, 2 iš 3 – kelionėms į darbą ar mokymosi įstaigas. Pusė respondentų nurodė dviratį naudojantys ir sportui ar treniruotėms.

„Pastebime, kad nemaža dalis keliaujančiųjų dviračių tą daro vos tik sušyla oras, o dalis pedalus mina ir kiaurus metus. Šios apklausos rezultatai tik įrodo, kad dalijimosi dviračiu sezoną taip pat būtų tikslinga paankstinti mėnesiu“, – pastebi M. Gusarovienė.

Paprašyti išvardyti kriterijus, kurie turi įtakos kelionei renkantis dviratį, važiuojantieji dviračiu kartą per savaitę labiausiai atkreipė dėmesį į kelionės atstumą, dviračių takų infrastruktūrą ir saugumą. Tuo tarpu besirenkantiems dviratį kasdienos kelionėms svarbiausia yra kelionės trukmė, palyginti su kitomis transporto priemonėmis, sveikatingumas ir ekologija.

Sauliaus Žiūros nuotr.

2,34 balo iš 5 – taip apklausti dviratininkai vidutiniškai vertina sostinėje esančius dviračių takus. Dažniausiai takų būklė vertinta 2 arba 3 balais. Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovės, tikimasi, kad jau artimiausiais metais šie balai taps aukštesni – dviračių infrastruktūros gerinimas tarp svarbiausių Vilniaus prioritetų įtrauktas vos prieš pusantrų metų, tačiau per juos atlikta nemažai darbų.

2015 m. pabaigoje inventorizuoti esami dviračių takai ir jų būklė, užfiksuota daugiau kaip 400 probleminių vietų – apie 120 jų sutvarkyta per 2016 m. Taip pat pernai išasfaltuoti 5 kilometrai itin prastos būklės dviračių tako Nemenčinės pl., 1 kilometras tako Gabijos g. Kelios gatvės centrinėje miesto dalyje paskelbtos draugiškomis dviračiams – tokiu būdu atkreiptas vairuotojų dėmesys į greta važiuojančius dviratininkus. Galiausiai, miesto taryba patvirtino kokybės standartą – rekomendacijas dviračių takų projektavimui ir įgyvendinimui.

Vilniuje iki 2018 m. planuojama pradėti tiesti apie 50 kilometrų naujų dviračių takų. Apie pusė jų – ES lėšomis rengiami projektai takams T. Narbuto g., Žirmūnų trikampyje (Minties, Tuskulėnų, Žirmūnų g.), Giedraičių – Fino g., Neries Senvagėje (Ozo – Upės g. jungtis per Linkmenų g.), Vilnios ir Neries upių pakrantėse. Šiemet taip pat planuojama parengti projektus palei Ukmergės, Žalgirio, Rinktinės, Algirdo, Geležinkelio gatves, taip pat kitose pagal mieste patvirtintą specialųjį dviračių planą trūkstamose jungtyse.

Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad