• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Darnaus judumo metai Klaipėdoje: prioritetas – neįgaliesiems ir ekologiškam transportui

2016 gruodžio 9 d.

Klaipėdoje šie metai buvo paskelbti Darnaus judumo metais, tad, baigiantis jiems, savivaldybėje apžvelgti šįmet nuveikti darbai. Visų pirma, per 2016 metus Klaipėdoje pagerėjo judėjimo sąlygos specialius poreikius turintiems žmonėms: 9 bendrojo lavinimo mokyklose ir viename darželių prie įėjimų įrengtos nuovažos, vienoje mokykloje – keltuvas, šviečiančiomis juostelėmis arba dažais 33 mokyklose pažymėti laiptai, 6 autobusų stotelės pritaikytos žmonėms su regos negalia.

Vienas iš Darnaus judumo metų tikslų – skatinti žmones naudotis ekologiškomis priemonėmis, tad pagerintos sąlygos ir dviratininkams: 22 mokyklose įrengti dviračių stovai, kitąmet jų sulauks dar daugiau mokyklų. Buvo tvarkomi dviračių takai, tęsiamas dviračių takų žymėjimas, išlyginta dviračių tako danga Tiltų gatvėje, ties Klaipėdos gatvės tiltu įrengta nuovaža. Tiesa, naujų takų tiesimo darbus, ilgiau nei planuota užsitęsus projektavimo darbams, teko atidėti ateinantiems metams.

Kitąmet mieste planuojama įdiegti dalijimosi dviračiais sistemą. Klaipėdos miesto savivaldybė yra laimėjusi projektą, kurį įgyvendinant mieste bus įrengti dviračių stovai, nupirkti dviračiai. Šiomis transporto priemonėmis bus galima naudotis palikus užstatą. Panaši sistema veikia Vilniuje.

Kita propaguojama ekologiško transporto rūšis – elektromobiliai. Piliavietės automobilių stovėjimo aikštelėje įrengtos dvi elektromobilių įkrovos stotelės, iki Naujųjų metų dvi turėtų būti įrengtos prie Klaipėdos savivaldybės pastato ir viena – prie kombinuotų kelionių jungties stotelės, tad elektromobilių savininkams Klaipėdos miestas taps svetingesnis. Uostamiesčio valdžia ir pati ketina išsinuomoti keletą elektromobilių.

Pėstiesiems Klaipėdos gatvėse taipogi tapo saugiau: pavojingose vietose įrengtas kryptinis apšvietimas, greičio slopinimo kalneliai, saugumo salelės. A. Šulcas džiaugiasi, kad pėsčiųjų gatvėse sužalojama kur kas mažiau. Ateityje darbai bus tęsiami, jau beveik baigtas neeksploatuojamų požeminių perėjų Šilutės plente projektavimas, čia planuojamas kapitalinis remontas. Viena požeminė perėja bus įrengta kitąmet, kita – 2018 metais.

Per 2016 metus mieste atsirado daugiau viešajam transportui skirtų eismo juostų, dalyje keleivinio transporto stotelių įrengtos įvažos. Stotelės tapo patrauklesnės keleiviams: palankiai įvertinta kartu su Klaipėdos miesto savivaldybės viešąja biblioteka įgyvendinta iniciatyva „Stop – knyga“.

Siekiama, kad ir viešasis transportas aplinką terštų kaip įmanoma mažiau. Teikiama paraiška projektui „Naujos transporto rūšies integravimas į miesto viešojo transporto sistemą“. Jei pavyks gauti finansavimą, bus rengiama galimybių studija, kuri turėtų atsakyti į klausimą, ką miestui rinktis – elektra varomus autobusus ar tramvajų.

Darniai judėti klaipėdiečiai buvo skatinami ne tik gerinant infrastruktūrą, bet ir renginiais, tokiais kaip „Europos dviračių iššūkis“, žygis „Minam už sveiką Klaipėdą“, šiaurietiško ėjimo mokymai ir t. t. Renginių suorganizuota net daugiau nei planuota.

Darnaus judumo priemonėms finansuoti buvo numatyta daugiau nei 3 mln. eurų.

Klaipėdos savivaldybės inf.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad