Dar vienas bandymas išjudinti Vilniaus metro idėją: teikiamas pirmojo etapo finansavimo planas

Dar vienas bandymas išjudinti Vilniaus metro idėją: teikiamas pirmojo etapo finansavimo planas

vilniaus metro 2
Projekto vizual.

Europos Sąjunga pagal ilgametį finansinės paramos ir ekonomikos gaivinimo planą 2021-2026 m. skiria Lietuvai 14,6 milijardo eurų ir prašo iki š.m. balandžio 30 d. pateikti pasiūlymus šiai paramai gauti. Finansų ministrė Gintarė Skaistė kviečia visuomenę prisidėti teikiant savo pasiūlymus, teigiama asociacijos „Metro sąjūdis“ pranešime.

„Metro sąjūdžio“ specialistai, vadovaudamiesi Europos Parlamento ir ES Tarybos direktyvomis bei reglamentu ekonomikos gaivinimo priemonėms, teikia Vilniaus metropoliteno pirmo etapo (8,0 km) finansavimo planą. Prašomos paramos dydis, priklausomai nuo šio projekto investuotojų sudėties, sudarytų 1,5 – 3 proc. skiriamos Lietuvai finansinės pagalbos.

„Lietuvos visuomenės ir jai atstovaujančių politikų pasiryžimas su ES finansavimo pagalba pradėti realizuoti prieš 50 metų kilusią idėją, suteiktų kūrybinės veiklos ir ekonominės naudos visai Lietuvos bendruomenei.

Pagal atliktus skaičiavimus, I etapo investicijų poreikis – 450 mln. eurų. 8 km trasoje Pilaitė – Centras numatytos 8 stotelės. Statybų trukmė – 7 metai. Darbo vietų skaičius statybų metu – 6000, eksploatacijos metu – 130.

Visą sostinės metro sistemą sudarytų 3 linijos. Jų ilgis – 42 km, investicijų poreikis – 2,5 mlrd.eurų.

Pasaulinė metro statybos praktika rodo: ilgai trypčiojama ir sunkiai apsisprendžiama tik dėl pirmosios linijos. Dėl kitų jau vyksta varžybos. Kiekvienas siūlomas projektas bus praleistas per ES griežtą 6 kriterijų atrankos rėtį. Tačiau ir mes patys turime aiškiai suvokti, kad skiriami pinigai – visų mūsų. Ir jie skiriami ne šventei, o galimybei. Svarbu juos panaudoti, vaizdžiai kalbant, bėgiams ir tiltams, o ne petardoms.

Kviečiame visą žiniasklaidos bendruomenę aktyviai įsijungti į šį procesą – plačiai kalbėti, rodyti ir rašyti apie siūlomus projektus, jų privalumus ar trūkumus, teikiamą naudą valstybei. Trumpai tariant – nestovėti  po medžiu. Parodykime, kad kiekvienas siūlomas projektas mums rūpi ir už kiekvieną esame atsakingi – kaip mokame ir sugebame“, – pranešime teigia „Metro sąjūdžio“ vadovas Juozas Zykus.

Temos: juozas zykus, Metro sąjūdis, Vilniaus metro

3 komentarai. Leave new

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai