Eindhovene, mieste pietų Nyderlanduose, prieš 90 m. įkurta sunkvežimių gamintoja DAF gali pelnytai didžiuotis 2018-ųjų rezultatais. Europoje lyderiaujanti DAF, pernai pagaminusi ir pardavusi rekordiškai daug modernių vilkikų, toliau plečia savo transporto gaminių asortimentą, didelį dėmesį skirdama statybų sektoriui.
Svarbiausia – klientai
DAF pernai pagamino net 67 tūkst. lengvųjų, vidutinių ir sunkiųjų vilkikų – per 10 proc. daugiau nei 2017 metais.
„2018-ieji kompanijai DAF buvo istoriniai, – pabrėžė DAF rinkodaros ir pardavimų direktorius bei šios kompanijos valdybos narys Richardas Zinkas. – Metus baigėme kaip antras pagal dydį prekės ženklas Europoje, užėmęs 16,6 proc. rinkos. Kaip ir ankstesniais metais, buvome sunkiųjų sunkvežimių pardavimų lyderiais bent 7-iose Europos rinkose, o Vokietijoje, kuri yra pagrindinė mūsų vilkikų pirkėja, kompanija išliko didžiausia sunkvežimių importuotoja.“
Anot R. Zinko, šie pasiekimai skatina tapti dar ryškesniu varžovu ne tik pervežimų, bet ir statyboms skirtų transporto priemonių gamybos srityje, juolab kad joje DAF turi didelį augimo potencialą.
DAF sunkvežimių gamybos lyderystę Europoje lėmė gebėjimai tenkinti klientų poreikius, taip pat atkaklus darbas, solidžios investicijos ir inovacijos, siekiant pagaminti itin aukštos kokybės produktą. Kompanija lenkia tokius garsius prekės ženklus kaip „Mercedes“, „Volvo“, „Scania“, MAN, „Renault“, „Iveco“.
Iškovoti išskirtines pozicijas nebuvo paprasta. DAF įveikė nelengvą kelią, tačiau įrodė, kad kompanijos gaminami sunkvežimiai yra puikus darbo įrankis vežėjams.
Geriau nebūna – DAF sunkvežimiai yra ekonomiški, pigūs eksploatuoti ir labai patogūs vairuoti. Kompanijos klientai renkasi DAF produkciją, nes kompanijos gaminami vilkikai yra patikimi, funkcionalūs, saugūs, komfortiški ir rentabilūs.
Aukščiausias įvertinimas
Pernai verslo sėkmė lydėjo ir įgaliotąjį DAF atstovą Lietuvoje bei Latvijoje – bendrovę „Centrako“, veikiančią beveik ketvirtį amžiaus. Ji pardavė per 1,5 tūkst. DAF sunkvežimių, arba dukart daugiau nei 2017-aisiais. Už tai „Centrako“ gavo apdovanojimą „Už geriausius DAF vilkikų pardavimus 2018 metais“.
Europoje lyderiaujanti transporto įmonė „Girteka Logistics“ 2018-ųjų pavasarį įsigijo 500 vilkikų DAF XF, o po maždaug pusmečio jų užsisakė dar 1,5 tūkst. Šis pernai sudarytas didžiausias Lietuvos istorijoje sandoris dar kartą patvirtino neginčijamus DAF sukurtų sunkvežimių privalumus.
Įmonės „Girteka Logistics“ teigimu, papildomai įsigyti 3 kartus didesnį DAF vilkikų skaičių ją paskatino šių transporto priemonių patikimumas, efektyvios degalų sąnaudos ir aukšto lygio vairavimo komfortas.
Ginčytis neverta, juolab kad DAF vilkikų privalumai įrodyti ne tik keliuose, statybvietėse, bet ir konkursuose. Naujieji DAF vilkikai XF ir CF pernai nuskynė laurus tradiciniame konkurse „Metų sunkvežimis 2018“ Prancūzijoje.
Aukščiausius balus tarp per 12 mėnesių rinkoje pasirodžiusių sunkvežimių jie pelnė pagal technologinių inovacijų, komforto, saugumo, valdymo, degalų sąnaudų, ekologiškumo ir išlaidų eksploatacijai kriterijus. DAF vilkikus vertino apie sunkvežimius rašantys 23 didžiausių Europos leidinių žurnalistai.
Pernai bendrovė „Centrako“ taip pat iškovojo „2019 Gold Award Winner“ apdovanojimą už glaudų ir sėkmingą bendradarbiavimą su DAF gamykla bei aukštus rezultatus naujų sunkvežimių, serviso, detalių ir naudotų sunkvežimių prekybos srityse.
Modernūs sprendimai
Technologiškai ypač modernius DAF vilkikus gamintojas pristatė prieš porą metų. Naujųjų DAF modelių keliamoji galia padidėjo 100 kg, jie naudoja iki 10 proc. mažiau degalų. Tai geriausias šiandienos rinkoje degalų sąnaudų ekonomiškumas – DAF sunkvežimis sutaupo apie 3 tūkst. ir daugiau eurų. Pasiekti tokius rodiklius padėjo nauja varančioji transmisija ir variklis, naujos galinės ašys, patobulinta elektronikos sistema, dizainas, aerodinamika ir kt.
DAF XF vilkikuose montuojami 12,9 l tūrio PACCAR MX-13 varikliai (365 kW/480 AG) kartu su naująja „TraXon“ automatine pavarų dėže. Juose įdiegtas naujausių technologijų įrangos paketas „DAF Connect“. Tai autopiloto režimas, veikiantis iš palydovo, kuris reguliuoja automatinį pavarų perjungimo mechanizmą, eismo juostos sekimo, perspėjimo, avarinio stabdymo, saugaus atstumo užtikrinimo sistemas.
„DAF Connect“ realiu laiku pateikia informaciją apie vilkiko padėtį kelyje, kuro sąnaudas, ridą, prastovas, matuoja parko efektyvumą ir padeda optimizuoti išlaidas – vilkikas kasmet sutaupo dar apie 1,3 tūkst. eurų.
Vežėjai gali ramiai dirbti ir nesukti galvos dėl technikos priežiūros – jos intervalai pailgėjo net dukart. Dabar DAF siūlo sunkvežimius su 200 tūkst. km intervalu. Tai leidžia transporto įmonėms vilkikus taip pat naudoti gerokai pigiau.
DAF vilkikų savininkai į pagalbą kelyje gali pasitelkti ITS sistemą, veikiančią 24 val. per parą beveik pusšimtyje Europos valstybių. Barjerų nėra – operatoriai bendrauja dešimtimis kalbų.
Nuo 1958 m. DAF kuriamos ir gaminamos vilkikų ašys puikiai pritaikytos daugeliui kompanijos siūlomų važiuoklės variantų. DAF ašims būdingas patikimumas ir ilgaamžiškumas, maža vidinė trintis ir nedidelis svoris. Tai lemia mažas eksploatacines išlaidas ir didelį naudingumą.
Be jau esamų 7,5 bei 8 ir 9 tonų apkrovos priekinių ašių, DAF netrukus pasiūlys naujovę – 10 tonų apkrovos ašies versiją technikos CF ir XF konfigūracijoms su PACCAR MX-11 arba MX-13 varikliais. Tai ypač aktualu statybų segmente, kai yra didelės priekinės ašies apkrovos, pavyzdžiui, kai sunkusis kranas yra sumontuotas iškart už kabinos.
Straipsnis paskelbtas žurnale „SA.lt“ (Statyba ir architektūra) | 2019 balandis.
1 komentaras. Leave new
Triperis ne mašina.gamintojas nenori žinoti apie problemas ,susisiekt su gamintoju neimanoma jei yra problemu.1000000 km superine rida teisingai eksplotuojant.Juokas ima .kokia jūsų nuomonė?