• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

2015 rugpjūčio 30 d.

Betono ir gelžbetonio šulinių bei vamzdynų nuotekų sistemų gamybos lyderiu Baltijos regione pretenduojanti tapti įmonė „Gelgaudiškio gelžbetonis“ kryptingai ruošėsi racionaliam Europos Sąjungos lėšų panaudojimo periodui – 2014–2020 metų.

„Betono nuotekų sistemų naudojimas vandentvarkoje būtų tikrai šeimininkiškas požiūris sprendžiant vandentvarkos problemas Baltijos regione. Vandentvarkos įmonės, vartotojai, projektuotojai, politikai turi suvokti betono nuotekų sistemų privalumą – vieną kartą įrengus jas tvarkyti reikės tik mūsų vaikaičiams“, – sakė „Gelgaudiškio gelžbetonio“ direktorius Edmundas Rinkevičius.

Kaip drenažo ir nuotakyno tinklo pagrindas surenkamojo gelžbetonio sistemos naudojamos jau daugiau nei 140 metų. Per tą laiką šie gaminiai įrodė savo patikimumą: ekonomiškumą, ilgaamžiškumą, saugumą, montavimo greitį, ekologiškumą.

Sistemų ekonomiškumas. Iki 35 proc. lengvųjų nuotekų sistemų įrengimo laiko užima grunto išvežimas, tankinimas bei užpylimas. Betono ir gelžbetonio sistemos gali būti įrengiamos nenaudojant filtro aplink šulinį ar vamzdį, iškastas gruntas gali būti pakartotinai panaudojamas įrengiant sistemą, taip taupomas ne tik laikas, bet ir lėšos. Betono nuotekų sistemų, kitaip nei gaminių iš plastikų, medžiagų kainos jau daug metų išlieka stabilios.

Sistemų ilgaamžiškumas. Ilgesnė nei 100 metų sistemų eksploatacija – privalumas, kurį turi įvertinti ir projektuotojas, ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikėjas, ir politikai. Sistemos tarnauja nereikalaudamos beveik jokių išlaidų priežiūrai ir atnaujinimui – betonas sendamas tvirtėja. Tuo nepasižymi alternatyvios medžiagos. Pastaruoju metu rinkoje pasirodžius nuotekų sistemoms iš įvairių plastikų, jų gamintojai tvirtina, kad atsirado lygiavertė pamaina betono ar gelžbetonio sistemoms. Betono nuotekų sistemų gamintojai su tuo nesutinka – nuotekų sistemų avarijų padarinių likvidavimo kaina bei didelės eksploatavimo sąnaudos gali keliskart viršyti statybos kainą. Gaminiai iš termoplastinių medžiagų naudojami tik 50–60 metų, tad prognozuoti jų patvarumą sunku.

Aukšti darbo saugos standartai. Dėl taikomų pažangių gamybos technologijų, patikimo transportavimo proceso, tinkamo krovinių tvarkymo ir greito įrengimo sistemos yra itin saugios. Jų elementai turi integruotus kėlimo inkarus, sistemos taip pat naudojamos saugiam specialios grandinės transportavimui, klojimui ir sujungimui. Kai kurie lengvųjų sistemų tiekėjai vietoj mechaninių kėlimo įrenginių siūlo naudoti rankų jėgą, nors elementai viršija dviejų žmonių saugaus kėlimo nuo žemės normos ribą.

Sistemos yra nedegios. Betono sistemos yra nedegios. Išsiliejus degiesiems skysčiams, betono šuliniai ir vamzdžiai neužsidega, tai yra neišsiskiria jokių nuodingųjų dujų, nepažeidžiamas sistemų paviršius. Dėl šių priežasčių jos ypač tinkamos montuoti įvairiose degalų pildymo vietose, oro, jūrų, upių uostuose, intensyvaus eismo gatvėse, greitkeliuose ir geležinkeliuose. Formą betono ir gelžbetonio šuliniai bei vamzdžiai išlaiko ir padidėjus temperatūrai (priešingai nei termoplastinės medžiagos).

Sistemų stabilumas. Dėl didelio svorio betono sistemos, palyginti su kitų medžiagų gaminiais, yra atsparesnės iškilnojimui ar išplukdymui, pavyzdžiui, pakilus gruntiniam vandeniui. To negali užtikrinti lengvųjų sistemų tiekėjai. Betono sistemas galima suprojektuoti su lanksčiomis jungtimis, kurios padėtų amortizuoti žemės judėjimą. Be to, šios sistemos yra ne tokios jautrios nepakankamam pagrindo ar blogam sistemos įrengimui kaip lengvosios sistemos. Vamzdžiai ir šuliniai suprojektuoti didelių stiprio klasių ir yra iš esmės stipriausi rinkoje. Jie ypač tinka, kai virš sistemos numatomas eismas ar kai ji įrengiama didesniame gylyje, kur didesnis ir spaudimas.

Tausoja aplinką. Sistemos gaminamos iš atsakingai parinktų medžiagų, randamų tame regione, o cementas keliauja kur kas trumpesnį kelią, palyginti su daugeliu alternatyvių produktų. Sistemos gali būti gaminamos ir naudojant perdirbtas medžiagas bei cemento pakaitalus, pavyzdžiui, pelenus ar granuliuotą šlaką. Gaminant sistemų elementus sunaudojama kur kas mažiau energijos (mažesnė CO2 emisija), negu gaminant lengvųjų sistemų elementus. Betono vamzdžiai gali būti klojami betranšėju būdu, tad mažėja darbo sunkiasvorėmis transporto priemonėmis.

Apie įmonę „Gelgaudiškio gelžbetonis“

Investavusi 20 mln. litų į modernius Baltijos šalyse įrenginius, įmonė gamina surenkamojo gelžbetonio elementus (šulinių elementus, dangčius, dugnus, žiedus su dugnais, išlyginamuosius žiedus). „Gelgaudiškio gelžbetonis“ klientams siūlo didžiausią šulinių elementų pasirinkimą Lietuvoje, Latvijoje, Kaliningrade, Estijoje, bendradarbiauja su garsiausiais Europos betono pramonės įrangos gamintojais, mokslo bei finansų institucijomis, todėl nuolatos jaučia šio verslo tendencijas. Įmonės produkcija sertifikuota LR Statybos produkcijos sertifikavimo centre ir ženklinama CE ženklu.

Šiuo metu įmonė pasiryžusi skirti daugiau dėmesio produkcijos eksportui. Neseniai čia pradėta dugninių žiedų su prijungimo angomis bei nuotekų kanalais gamyba. Sujungimo vietas sandarina tarpinė, pagaminta iš tankios struktūros elastingos medžiagos. Ji leidžia prie gelžbetonio žiedų jungti vamzdžius iš įvairių medžiagų: betono, ketaus, keramikos, plastiko.

UAB ,,Gelgaudiškio gelžbetonis“
Taikos g. 76A, Gelgaudiškis, 71430 Šakių r.
Tel. / faks. (8 345) 55 201, (8 345) 55 314
El. p. [email protected]
www.glg.lt

Komentarai

statyba ir architektura
archicad