• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Avarijos statybų aikštelėje tyrimas: kas kaltas dėl trūkusių nuotekų vamzdžių?

2016 gruodžio 27 d.
Sauliaus Žiūros nuotr.
Sauliaus Žiūros nuotr.

Gruodžio 23 dieną bendrovės „Upės projektai“ plėtojamo verslo centro „Green Hall 3“ statybų aikštelėje trūkus dviem „Vilniaus vandenų“ magistraliniams nuotekų vamzdžiams prasidėjo ilga ir paini istorija, kuri anaiptol nesibaigė po pusantros paros avariją likvidavus. Prasidėjo sudėtinga avarijos priežasčių paieška. Projekto statytojai įsitikinę, kad kaltinti dėl avarijos jų rangovus per anksti.

Verslo centro Upės gatvėje greta „Barclays“ informacinių technologijų centro (įsikūręs pirmajame „Green Hall“ pastate) projektavimo ir statybos darbų valdymas patikėtas įmonei „Contestus projektai“, žemės kasimo darbus vykdo bendrovė „Stiebasta“, o atraminių sienų ir pamatų projektavimo ir įrengimo darbus – bendrovė „Vilniaus rentinys“. Projekto plėtotojų pranešime spaudai informuojama, kad visi statybų darbai buvo vykdomi pagal Vilniaus miesto savivaldybės administracijos išduotą leidimą, kurio sąlygos buvo suderintos ir patvirtintos visų suinteresuotų institucijų. Avarija įvyko sklype, kuriame pradėti požeminės automobilių aikštelės statybos darbai. Leidimą jiems Vilniaus miesto savivaldybės administracija išdavė gruodžio 13 dieną.

Likviduojant avariją nebuvo ryžtasi sprendimui užsukti vandenį nemažai daliai sostinės gyventojų. Teko susitaikyti su tuo, kad į Nerį teks išleisti dalinai išvalytas miesto nuotekas.

Preliminariai apskaičiuota, kad į upę jų iki sutvarkant vamzdynus pateko apie 20 tūkst. kub. metrų. Šiais vamzdžiais tekėjo nuotekos iš Žirmūnų, Antakalnio, Baltupių ir Jeruzalės mikrorajonų.

avarija upes g 03

Avarijos likvidavimo metu įgriuvos vietoje pirmiausiai teko išsiurbti subėgusias nuotekas, vėliau suvežti kelis tūkstančius kubinių metrų grunto, jį sutvirtinti. Avarijos likvidavimo darbus atliko savivaldybės kontroliuojamos įmonės „Vilniaus vandenys”, „Grinda“ bei verslo centro statybų aikštelėje darbus vykdžiusios bendrovės. Pranešama, kad kritinėmis valandomis dirba apie 100 žmonių, daug specialiojo autotransporto. Atstatyto vamzdyno veikimas bei avarijos vieta atidžiai stebimi, ir toliau gruntu tvirtinama statybų aikštelėje suformuota atraminė siena.

Bendrovės „Urban Inventors“, kuriai priklauso įmonė „Upės projektai“, generalinis direktorius Lionginas Šepetys aiškino, kad kol kas akivaizdu tik tai, jog „Vilniaus vandenų“ eksploatuojamų tinklų trasoje įvyko avarija. Patikinęs, kad visa projekto komanda bendradarbiaus su Aplinkos ministerijos tirti įvykiui suburta ekspertų komisija, iškart paminėjo, kad „Urban Inventors“ atliks ir nepriklausomą tyrimą.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius iškart po incidento vengė konkrečių kaltinimų. Užsiminė tik apie tai, jog vaizdo medžiaga leidžia įtarti, jog trūkę vamzdžiai buvo statybų metu nuslinkusio šlaito pasekmė, o ne atvirkščiai. Vis dėlto projekto plėtotojai neslepia, kad yra nepatenkinti net tokiomis užuominomis, jie teigia turintys įtarimų dėl kitų galimų incidento priežasčių. Tiesa, bendrovė „Urban Inventors“ pabrėžia, kad yra pasirengusi aktyviai prisidėti prie aplinkosauginių iniciatyvų, skirtų Neries ekosistemos gerinimui.

avarija upes g 13

„Esame socialiai atsakinga įmonė, kuri, vystydama nekilnojamojo turto projektus, skiria ypatingą dėmesį pastatų tvarumui ir jų darnumui su gamta. Todėl mums šiandien svarbiausia, kad būtų ne tik nustatytos „Vilniaus vandenų“ vamzdyno avarijos priežastys, bet ir minimalizuota bei kompensuota galima žala gamtai. Todėl norime viešai pranešti, kad „Urban Inventors“ aktyviai prisidės prie aplinkosauginių iniciatyvų skirtų Neries ekosistemos gerinimui“, – sakė bendrovės „Urban Inventors“ generalinis direktorius Lionginas Šepetys.

„Vilniaus vandenų“ vamzdynas buvo suremontuotas šeštadienį, gruodžio 24 d., apie 21 val. Šiuo metu avarijos vietą stebi specialistai, visi statybų darbai sklype sustabdyti.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad