ATEITIES STUDENTAI: ką reikia keisti mūsų architektūros, inžinerijos ir statybos studijų programose?

ATEITIES STUDENTAI: ką reikia keisti mūsų architektūros, inžinerijos ir statybos studijų programose?

„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas
„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas

Julija Novikova ir Simonas Barsteiga paprašė dirbtinio intelekto pristatyti būsimų studentų įžvalgas iš savo požiūrio taško

Architektūros, inžinerijos ir statybos (angl. AEC) pramonė išgyvena permainų erą, kurią lemia sparti technologinė pažanga, pasauliniai iššūkiai ir tvarių sprendimų poreikis. Norint parengti studentus ateičiai, architektūros, inžinerijos ir statybos studijų programos turi vystytis ir prisitaikyti. Pagrindiniai pokyčiai, reikalingi šioms studijų programoms, jau šiandien aptariami studentų pokalbiuose. Mintys ir samprotavimai kartu su dirbtiniu intelektu (DI) padeda sukurti viziją, kaip šie pokyčiai sukėlė revoliuciją mokymosi kelyje, formuojant ateities architektus, inžinierius ir statybos specialistus. Taigi, kokių pokyčių mūsų jaunieji specialistai gali tikėtis studijuodami po daugiau nei 15 metų?

ARCHITEKTŪRA – ATEITIES KŪRIMAS

Ateities architektai ne tik formuos fizines erdves, bet ir daugiausia dėmesio skirs tvarių, išmanių ir pritaikomų statinių kūrimui. Kaip niekada anksčiau architektūros studijose pabrėžiama funkcionalumo, o ne vien estetinio grožio svarba (nors ir ji neatmetama). Čia daugiau kalbama apie prisitaikymą prie pokyčių ir dabartinių poreikių, sprendžiami tvarumo ir perspektyvinio projektavimo principų, o ne tik pirminės funkcijos savybių klausimai. Todėl klasikinis „forma seka funkciją“ įgyja naują požiūrį, kai inovacijos, tarpdisciplininis bendradarbiavimas ir žavi estetika duoda impulsą ateities architektams.

DI vertės įrodymas. Susipažinkite su 2040 m. architektūros studente Emilija, kuri patenka į dinamišką ir ekologija besirūpinančią mokymosi aplinką ir joje realiuoju laiku bendradarbiauja su inžinerijos ir statybos studentais. Emilijos dėstytojai yra geriausi biomimikrijos ir DI paremto projektavimo ekspertai, skatinantys ją į savo projektus įtraukti gamtos įkvėptus sprendimus.

„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas
„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas

Tradicinės studijų erdvės – jau praeitis, dabar gilinamės į pažangiausias virtualias dizaino laboratorijas, pažangesnes technologijas ir mažiau didelių braižymo lentų. Reaguojant į didėjančią tvarių ir klimato kaitos poveikiui atsparių projektų paklausą, dabar mokymo programoje daugiau dėmesio skiriama ekologiškoms statybinėms medžiagoms, nulinės energijos koncepcijoms ir interaktyviai architektūrai. Dėstomi įvairūs dalykai, pradedant tradiciniais pamatiniais architektūros istorijos, projektavimo principų ir statybos technologijų mokymais. Dėmesys perkeltas į tvarumą ir ekologišką architektūrą, skaitomos paskaitos apie naujoviškas medžiagas ir ekologišką dizainą. Skaitmeninio projektavimo ir vizualizavimo užsiėmimuose įgyjame statinio informacinio modeliavimo (angl. Building Information Modeling, BIM), virtualiosios ir papildytosios realybės įgūdžių, kurie leidžia mums įgyvendinti savo vizijas ir tyrinėti projektus kaip niekada anksčiau. Ir nepamirškime estetikos! Grožis nebėra antraeilis dalykas – tai pagrindinis mūsų dizaino principas. Išmokome suderinti funkcionalumą ir formą, todėl mūsų kūriniai gali sužavėti žmones ir kartu tenkinti jų poreikius.

Mokomės kartu su inžinerijos ir statybos studentais, imituojame realius projektus ir kartu ieškome kūrybiškų sprendimų. Bendradarbiavimas apima ir platesnę bendruomenę. Šis tarpdisciplininis požiūris moko mus veiksmingai bendrauti su įvairių sričių specialistais ir matyti platesnį savo projektų vaizdą. Tai leidžia integruoti holistinį mūsų projektų kontekstą, įtraukiant mus, kaip kūrėjus, ir bendruomenę, kaip prisidedančius asmenis.

Mūsų studijų programos tikslas yra paprastas, bet prasmingas: parengti architektus, kurie ne tik mokėtų kurti gražias erdves, bet ir aistringai rūpintųsi tvarumu ir žmonių gerove. Mus skatina noras palikti teigiamą poveikį savo bendruomenėms ir planetai.

INŽINERIJA – ATEITIES TYRINĖJIMAS

Inžinierių vaidmuo tampa vis platesnis ir sudėtingesnis – nuo išmaniosios infrastruktūros projektavimo iki DI valdomų sistemų diegimo. AEC studijų programos turi skatinti analitinį mąstymą, technologines žinias ir tarpdisciplininių problemų sprendimą, kad būsimieji inžinieriai įgytų daugiau galimybių.

DI vertės įrodymas. Jonas, inžinerijos studentas, visiškai pasineria į dinamišką ir į technologijas orientuotą mokymosi aplinką, bendradarbiauja su architektūros ir statybos studentais, kartu eksperimentuodamas su dirbtiniu intelektu, daiktų internetu ir debesijos platformomis. Jono dėstytojai yra geriausi tvarių ir išmaniųjų technologijų ekspertai.

„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas
„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas

Mūsų klasės tapo virtualiomis erdvėmis, kuriose daugiausia dėmesio skiriama skaitmeninei integracijai. Mokymo programa užtikrina, kad mūsų įgūdžiai išliktų aktualūs besikeičiančioje aplinkoje. Be tradicinio trimačio (3D) modeliavimo ir „CAD“, mes tyrinėjame sudėtingus programinės įrangos paketus, skirtus integruotiems projektavimo (inžinerijos) sprendimams. Pagrindiniai mokymai apima inžinerijos principus, fiziką ir matematiką, o nemaža dalimi gilinamasi į skaitmeninės automatikos ir daiktų interneto koncepcijas. Tai apima robotikos ir sudėtingų algoritmų panaudojimą siekiant didesnio efektyvumo inžinerijos ir statybos pramonėje. Konkretaus projekto sutarties dokumentų kodavimas optimizuojant juos įvairiose organizacijose sumažina rankinį įsikišimą. Naujos technologijos leidžia sklandžiai integruoti vertės grandinę, realiuoju laiku įtraukti suinteresuotąsias šalis ir dinamiškai įvesti duomenis į inžinerijos ir statybos darbų (E&C) platformas. Turto valdymo mokymuose atkreipiamas dėmesys į besikeičiantį verslo modelį, pabrėžiant poslinkius link humaniškų, tiriamųjų vaidmenų. Analizuodami atvejų istorijas, suvokiame perėjimą prie ilgalaikių santykių. Esame pasirengę išplėsti savo kompetenciją už projekto įgyvendinimo ribų, apimant eksploatavimą ir techninę priežiūrą.

Svarbiausia – bendradarbiavimas įtraukiant architektūros ir statybos studentus į tarpdisciplininį modeliavimą. Taip tobulinamas mūsų bendravimas su įvairių sričių specialistais ir gerinamas mūsų supratimas apie visa apimančius projektus. Mūsų programos tikslas – išugdyti inžinierius, kurie ne tik išmano pažangias technologijas, bet ir suvokia jų poveikį visuomenei, aplinkai ir pramonei. Prisiimdami įsipareigojimus bendruomenei ir planetai, mes kuriame novatoriškus ir tvarius sprendimus.

STATYBA – ATEITIES KŪRIMAS

Ateities statybų praktiką skatins tvarios medžiagos, skaitmeninimas ir veiksmingas projektų valdymas. Šiuo metu virtualus statybos modeliavimas ir 3D spausdinimas sukėlė revoliuciją planuojant ir vykdant projektus.

DI vertės įrodymas. Marija yra 2040 m. statybos studentė, siekianti gilintis į ekologišką statybą, išteklių valdymą ir „LEED“ sertifikavimo subtilybes, kad užtikrintų draugiškus aplinkai projektus.

„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas
„Midjourney“ programos sugeneruotas vaizdas

Statyba – ne tik daiktų montavimas, bet ir atsakingas darbas. Mūsų programoje mokomės apie ekologišką statybą, išteklių valdymą ir „LEED“ sertifikavimą. Galime naudotis pastato informacinio modeliavimo (BIM) ir daiktų interneto (IoT) technologijomis, kad optimizuotume statybos procesus. Praktinė patirtis yra pagrindinė mūsų mokymo dalis: nebesėdime tik auditorijose, bet mokomės praktiškai ir įgyjame patirties vietoje. Neįtikėtina, kaip veikia mūsų teorinės žinios.

Didelė mūsų programos dalis yra darbas kartu. Bendradarbiaujame su architektūros ir inžinerijos studentais vykdydami realius statybos projektus. Labai smagu matyti, kaip mūsų vaidmenys papildo vienas kitą, ir tai padeda mums geriau suprasti visą statybos procesą. Naująja studijų programa siekiama parengti statybos specialistus, kuriems rūpi atsakinga statyba. Norime kurti statinius, kurie būtų ne tik saugūs ir funkcionalūs, bet ir tvarūs bei draugiški aplinkai.

KODĖL TAI BŪTINA?

Iš naujo pertvarkydamos AEC studijų programas, institucijos gali parengti studentus būti novatoriškais ir atsakingais specialistais, kurie kurs tvarią ir klimato kaitos pokyčiams atsparią ateitį. Pokyčius mokymo planuose ir studijų programose paskatino poreikis spręsti pasaulinius iššūkius, priimti technologinę pažangą ir teikti pirmenybę tvarumui, kad visuomenė ir aplinka būtų geresnės. Be to, šie pokyčiai paskatino stipresnį visų trijų sričių studentų bendradarbiavimo pojūtį. Ribos tarp architektūros, inžinerijos ir statybos tapo apčiuopiamesnės, o tai skatina tarpdisciplininių problemų sprendimą praktinių mokymų metu. Dabar suprantame, kad bendradarbiavimas tarp šių pramonės šakų nėra kažkas, kas prasideda tik karjeros viduryje, tai akivaizdus ir esminis aspektas, svarbus nuo pat mūsų mokymosi kelio pradžios.


Straipsnis paskelbtas žurnale „Statyba ir architektūra“ | Specialusis leidinys LT | 2023 (08/09)


Temos: AEC ateitis, ateities studijos, dirbtinis intelektas apie studijas

1 komentaras. Leave new

  • Tavo architektas
    2024-02-13 16:21

    Koncentracija aukšto lygio dėstytojų 2-3 LT universitetuose, rengiančiuose projektuotojus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai