• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Ar didesnis mokestis garantuos daugiau stovėjimo vietų automobiliams?

2017 sausio 10 d.
Sauliaus Žiūros nuotr.
Sauliaus Žiūros nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ informuoja, kad rytoj sostinės taryba svarstys klausimą dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą Vilniaus mieste nuostatų keitimo. Pokyčiais bus siekiama užtikrinti tvarkingą automobilių statymą ir sureguliuoti jų stovėjimo trukmę.

Vilniaus miesto tarybai bus siūloma keisti dviejų vietinės rinkliavos zonų tarifus: raudonosios zonos – iš 0,9 eurų į 1,5 euro už valandos stovėjimą ir mėlynosios zonos – iš 1,8 euro į 2,5 euro už valandos stovėjimą. Žadama, kad surinkta rinkliava bus tikslingai panaudojama automobilių stovėjimo infrastruktūrai prižiūrėti ir gerinti – tvarkyti stovėjimo aikšteles, statymo vietas. Iš gautų pajamų taip pat ketinama finansuoti viešojo transporto sistemą, gerinti dviračių infrastruktūrą, užtikrinti didesnį eismo saugumą.

Taip pat ketinama išplėsti ir mėlynąją zoną, į ją įtraukiant šiuo metu raudonojoje rinkliavos zonoje esančias B. Radvilaitės, Islandijos, Vilniaus, Liejyklos, Totorių, L. Stuokos–Gucevičiaus, Pilies, Šv. Jono, Dominikonų, Benediktinių, Labdarių gatves ir S. Daukanto aikštę. Nauji rinkliavos nuostatai turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip vasario 1 dieną.

Pasak vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą Vilniaus mieste administruojančios SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovės Modestos Gusarovienės, dabartiniai vietinės rinkliavos dydžiai Vilniuje paskutinį kartą buvo koreguoti prieš 12 metų, išskyrus mėlynąją zoną, kuri įvesta 2011-aisiais. Įmonės atlikta stovėjimo vietų užimtumo analizė atskleidė, kad tik viena iš dešimties stovėjimo vietų sostinės mėlynojoje ir raudonojoje zonose yra neužimta.

Sauliaus Žiūros nuotr.

„Tai neatitinka užsienio mokslininkų patvirtinto ir Vilniaus miesto tarybos priimto efektyvaus stovėjimo vietų užimtumo rodiklio, kuris maksimaliai siekia 85 proc. visų stovėjimo vietų. Jeigu šis rodiklis viršijamas, automobilių statymas tampa neefektyvus, o automobiliai statomi netvarkingai“, – sako M. Gusarovienė.

Lyginant su kitomis Baltijos valstybių sostinėmis, Rygoje pirma valanda stovėjimo senamiestyje kainuoja 5 eurus, o kiekviena papildoma valanda – 8 eurus. Latvijos sostinėje nuo 2013 metų pereita prie kompleksinio tarifo, kur kiekviena papildoma valanda kainuoja brangiau už pirmąją. Taline 2015 metais nuo 4,8 euro už valandos stovėjimą senamiestyje pereita prie 6 eurų už valandą rinkliavos tarifo. Kaip teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė, šiuose miestuose automobiliai statomi tvarkingai, o jų statymas – efektyvus.

Sostinės centrinės dalies prieigose taip pat numatomas didesnis laisvų automobilių stovėjimo vietų skaičius. „Tikimasi, kad pasitelkus šias priemones pavyks gerokai sumažinti miesto senamiesčiui tenkančias transporto apkrovas. Net ir negalintys keliauti be automobilio, pavyzdžiui, jauni tėvai ir pan., turės pakankamai galimybių palikti savo transporto priemones centro prieigose ir tęsti kelionę pėsčiomis“, – žada M. Gusarovienė.

parkavimas vilnius rinkliava 1

Vilniaus miesto tarybai ketinama siūlyti keisti ir kitų rinkliavos zonų ribas. Žaliojoje zonoje esanti likusi Konstitucijos prospekto, Lvovo ir Linkmenų gatvių dalis būtų įtraukta į geltonąją zoną. Siekiant užtikrinti tolygų stovėjimo vietų apmokestinimą žalioji rinkliavos zona Naujamiestyje būtų išplėsta iki Panerių gatvės. Gyventojų patogumui, naujai apmokestintose stovėjimo vietose Raugyklos ir Šv. Stepono gatvėse būtų suvienodintos rinkliavos zonos – ten atsirastų geltonoji rinkliavos zona.

Siekiant užtikrinti tvarkingą automobilių statymą M. Dobužinskio gatvės ir Užupio dalyje būtų praplėstos geltonosios zonos ribos. Tuo tarpu Žvėryno rajonas, Vingio parko prieigos, bei netoli „Siemens arenos“ esanti Geležinio Vilko gatvės dalis bei kitos aplinkinės gatvės būtų įtraukta į žaliąją rinkliavos zoną. Joje valanda stovėjimo kainuoja 0,3 euro.

Planuojamu Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu taip pat tikimasi įtvirtinti ir į rinkliavos zonas patenkančių gyvenamųjų kiemų apmokestinimo tvarką, kuri apribotų pašalinio transporto patekimą į kiemus. Namų gyventojams bus užtikrinta aiški ir palanki leidimų kainodara.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad