• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Dalyvavimas tarptautinėse parodose: ant svarstyklių –išlaidos ir nauda

2013 gegužės 9 d.

Tarptautinėse specializuotose parodose dalyvaujantys Lietuvos gamintojai neabejoja,  kad tai – prasminga investicija

Naujų klientų paieška, galimybė susitikti su jau esamais klientais ir partneriais, proga iš arti įvertinti konkurentų įdirbį, apsilankyti parodos metu vykstančiuose specializuotuose seminaruose, patekti į popierinius bei elektroninius po visą pasaulį pasklindančius parodos katalogus – tokius argumentus potencialiems dalyviams vardija parodų organizatoriaus „Messe Frankfurt“ atstovė Lietuvai, Estijai, Latvijai ir Baltarusijai Monika Demmler.

Brangus verslo įrankis

Didžiausioje pasaulyje vonios kambario dizaino, santechnikos įrangos, pastatų energetikos, oro kondicionavimo įrangos parodoje ISH 2013 šiemet dalyvavusių Lietuvos įmonių vadovams nieko įrodinėti nereikia – Frankfurte prie Maino vykstanti paroda visuotinai pripažįstama tiesiausiu keliu į Vakarų rinką. Tiesa, verslininkai neslepia, kad parodos – tikrai labai brangus verslo plėtros įrankis. Ir ISH – ne išimtis. Kainuoja išnuomoti plotą stendui, pagaminti, atgabenti ir sumontuoti įrangą, pristatomus produktus, atgabenti vadybininkų komandą. Ir kaip tik todėl parodoje ISH 2013 buvo tik penki lietuviški stendai.

Bet yra ir kita medalio pusė – tai tikrai geriausias būdas rasti klientų ir partnerių užsienyje, todėl čia ir atvyko tos penkios įmonės. Ir kaip tik todėl tos, kurios šiam žingsniui pasiryžo anksčiau ir lengviau išgyveno krizę. Ir kaip tik todėl bene visos Frankfurto parodos dalyvės šiomis dienomis reziduoja Maskvoje, kur vyksta statybos ir interjero paroda „Moskbuild“, o kitais metais irgi susitiks ne vienoje tarptautinėje parodoje.

Praleisti neišeina

„Kartais pagalvojame, kad gal būtų galima kokios nors parodos laiką skirti seminarams, organizuoti mokymus, bet tai tik akimirkos pamąstymai – faktas, kad turime čia būti kasmet, nes net vienkartinis nedalyvavimas gali būti interpretuotas klaidingai. Be to, vienas pagrindinių mūsų tikslų – eksporto plėtra, be parodų tai neįmanoma, tad stengiamės dalyvauti visose didžiausiose“, – sakė prekės ženklą „Komfovent“ parodoje ISH 2013 pristačiusios bendrovės „Amalva“ eksporto vadovė Ina Jastrebova.

Ieškodama platintojų Vakarų rinkoje, ISH parodoje ši įmonė dalyvauja nuo 2005 metų. Šiemet tai buvo jau penktas kartas (ISH paroda vyksta kas antrus metus). Rezultatas – prekyba daugiau nei 30 šalių, pirmajame „Komfovent“ ženklu pažymėtų gaminių pirkėjų dešimtuke – Prancūzija, Lenkija, Skandinavijos valstybės, Austrija, Šveicarija. Į užsienį iškeliauja daugiau kaip 70 proc. įmonės produkcijos.

Vienas kvadratinis metras ploto parodos ISH 2013 dalyviams kainuoja apie 200 eurų. „Komfovent“ stendas užėmė 55 kvadratinius metrus ir buvo būtent toks ir ten, kur norėjo
įmonė – salėje šalia stipriausių jos srities – vėdinimo įrangos – gamintojų, išdėstytas šalia praėjimo. Tokia įmonės pasirinkta produkto pristatymo koncepcija – kad pasidomėti produktais panoręs žmogus nesijaustų einantis į kieno nors miegamąjį.Pasak I. Jastrebovos, gauti gerą vietą padėjo „Komfovent“ platintojas Vokietijos rinkoje. „Įprastai tokiose parodose reikia dalyvauti 10 metų, kad galėtum reikalauti geresnių sąlygų“, – sakė bendrovės „Amalva“ eksporto vadovė.

408 darbuotojus turinčios bendrovės „Amalva“ eksporto grupėje dirba 11 žmonių. Po parodas keliaujančių vadybininkų darbas – ne tik dalyti katalogus ar atsakinėti į potencialių klientų klausimas. Tai proga pakalbėti su klientais. O darbas su žinančiais, ko nori, klientais padeda tobulėti: „Jei girdi, ką sako užsakovas, gali sukurti novatorišką produktą. O mūsų tikslas ir yra technologiškai sudėtingas produktas, kurį sunku nukopijuoti.“

Ypatingas smalsumas

Naujų gaminių technologijų apsaugos tema, apie kurią užsiminė „Komfovent“ atstovė – dažna tarp parodų dalyvių. Nors į konkurentų apsilankymus stende įprastai reaguojama ramiai – visiems rūpi pažiūrėti, kokių naujienų pavyko parengti, ne itin gerą reputaciją turi fotoaparatais apsiginklavę Kinijos atstovai. Pasakojama, kad kartais jų net prašoma pasitraukti nuo stendų su naujais gaminiais.

„Pasitaiko, kad kai kurių valstybių atstovai neprisistatę žygiuoja prie stendų, kiša į mūsų dūmtraukius ir galvas, ir fotoaparatus, prisirenka katalogų ir eina toliau, – patvirtino kitos ISH dalyvės – nerūdijančiojo plieno dūmtraukius gaminančios įmonės „Vilpros pramonė“ eksporto vadybininkė Lina Grišmanauskaitė. – Ką gi – nieko baisaus, jei kur nors Kinijoje kas nors nusikaldins kokį į mūsų panašų dūmtraukį.“

Įdomiausia, kad kinai drįsta ne tik kopijuoti, bet ir atvežti parodyti savo kopijas į ISH.

    Komentarai

    statyba ir architektura
    archicad