Santechnikos dizaino konkurse – vandens taupymo idėjos

Santechnikos dizaino konkurse – vandens taupymo idėjos

santechninės įrangos dizainas

Vienas seniausių ir garsiausių, nuo 1953-iųjų rengiamas pasaulio dizaino konkursas „iF Design Award“ šiemet įvertino ne tik aukščiausius kokybės, funkcijos ir estetikos standartus atitinkančius gaminius, bet ir koncepcinius jaunųjų dizainerių projektus atskiroje „iF Concept Design Award“ kategorijoje. Jau šeštą kartą konkurso organizatoriai – kompanija „Hansgrohe“ – apdovanojo geriausias santechninės įrangos dizaino idėjas. Ar kada nors šios idėjos gali būti realizuotos?

Vandenį taupyti padės technologijos

Šiemet „iF Design Concept Award“ konkurse varžėsi 364 projektai iš 24 pasaulio šalių. Įvertintuose projektuose dominavo vandens taupymo pasitelkus išmanias technologijas tema. Nugalėtoju paskelbtas Roko Kostanjšeko iš Liublijanos (Slovėnija) ALUO Menų ir dizaino akademijos projektas „Stingray“. Sensoriniais jutikliais „apginkluotas“ maišytuvas labai tiksliai fiksuoja, kur ir kokio stiprumo vandens srovė reikalinga konkrečiu atveju.

Antrąją vietą pelnė Umeå dizaino instituto (Švedija) auklėtinio Riko Oudenhoveno dušo – šviestuvo koncepcija „Lumen“. Integruota vandens kontrolės sistema ne tik padeda apie 30 proc. sumažinti sunaudojamo vandens kiekį, bet ir skleidžia dienos šviesos spektro šviesą, kuri žmogaus organizme suaktyvina vitamino D gamybą.

Trečioji vieta atiteko Kai Klemetti iš Lahčio dizaino instituto (Suomija) išmaniam prietaisui „Voda“, kuriuo galima stebėti ir kontroliuoti sunaudojamo vandens kiekį mobiliame įrenginyje, nustatyti limitą ir pagal laiką, ir vandens litrus.

santechnikos dizainas 10

Konkurso misija – atskleisti potencialą

Ar apskritai verta organizuoti dizaino konkursus, kuriuose pristatomos tik idėjos, ir neaišku, ar šie projektai bus prieinami vartotojams? „iF International Forum Design GmbH“ generalinis direktorius Ralphas Wiegmannas sutinka, jog tokie konkursai nėra orientuoti į serijinius produktus, tačiau pastebi, jog jų paskirtis ir yra diskutuoti apie tai, kas šiandien atrodo neįmanoma.

„Anksčiau ar vėliau šios idėjos gali virsti realybe, nes dizaino koncepcijos pirmiausia atskleidžia jų potencialą“, – sakė R. Wiegmannas.

Anot jo, kita labai svarbi tokių konkursų misija – paskatinti jaunuosius dizainerius kurti, o geriausias jų idėjas apdovanoti ir piniginiais prizais. „Baigę studijas ir pradėję dirbti kompanijose dizaineriai didžiausią dėmesį skiria konkretiems produktams ir jų tobulinimui. Dažniausiai jiems trūksta erdvės kūrybiškumui, nes 99,9 proc. jų klientų siekia konkretaus rezultato, finansinės grąžos ir nėra pasirengę mokėti tik už idėjas“.

Trečias dalykas, į kurį dėmesį atkreipia R. Wiegmannas – dizaino idėjų populiarinimas. „Futuristinės dizainerių idėjos žadina žmonių smalsumą ir pristato jiems aktualiausias vonios kambario tendencijas, – sako R. Wiegmannas. – Koncepcijos parodo, kokias problemas dizaineriai identifikuoja ir kaip siūlo jas spręsti. Tuo pačiu jie parodo, jog dizainas – kur kas daugiau nei tik „grožis“ ar „estetika“.

santechnikos dizainas 9

Vietoj čiaupo rankenėlės – mygtukas

Pasak konkurso organizatoriaus atstovo Osvaldo Dailydžionio, serijiniuose produktuose ir dizaino koncepcijose dažnai vyrauja panašios temos, skiriasi tik jų įgyvendinimas.

„Vandens taupymas ir patogus naudojimas išlieka itin aktualia tendencija ir serijiniuose santechninės įrangos produktuose. Jau daug metų kai kurie gamintojai į maišytuvus diegia „EcoSmart“ technologiją, kuri leidžia sutaupyti iki 60 proc. vandens, tačiau nesumažina prausimosi komforto“, – sako O. Dailydžionis.

Pasak pašnekovo, ir šiemet vieno tarp nugalėtojų patekusio projekto idėja nėra visiškai nauja – jau prieš kelerius metus šiai kompanijai japonų dizaino žvaigždė Oki Sato iš dizaino studijos „Nendo“ sukūrė dušą-šviestuvą „Axor LampShower“.

„Toršerą primenantis koncepcinis dušo modelis taip pat atrodė labai neįprastai. Tačiau gamintojai surizikavo pradėti jo serijinę gamybą, o šiandien tai vienas iš kompanijos bestselerių“, – sakė O. Dailydžionis.

Jis atkreipė dėmesį, kad sėkmė priklauso ne tik nuo to, kaip pavyksta į serijinius produktus įdiegti inovacijas, bet ir kaip naujoves ar neįprasto dizaino produktus priima vartotojas. Inovatyvūs santechninės įrangos gaminiai dažnai vartotojus skatina keisti savo kasdienius įpročius, todėl vienas esminių klausimų, ar vartotojai pasiruošę juos keisti. Vienas tokių pavyzdžių – „iF product design award“ apdovanojimą pelniusi dušo sistema „Raindance Select“, kurios dizainą sukūrė pasaulinio garso dizaino studija „Phoenix Design“. Kompanija su dizaineriais pasiūlė dušo sistemą, kurioje net penki skirtingi vandens srovių režimai valdomi ne rankenėle, o mygtuku. Nors šis sprendimas atrodė neįprastai, tačiau yra labai patogus, todėl greitai sulaukė pripažinimo tarp vartotojų. Mygtuko idėja reguliuoti vandens srovę ir temperatūrą taip pasiteisino, jog buvo panaudota ir kituose maišytuvų modeliuose.

santechnikos dizainas 3

Temos: „iF Design Award“, Santechnikos dizaino konkursas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai