Naujas logistikos kompleksas Klaipėdoje – aukščiau pakelta išraiškos, tvarumo ir patogumo kartelė

Naujas logistikos kompleksas Klaipėdoje – aukščiau pakelta išraiškos, tvarumo ir patogumo kartelė

19 2L T86 ©Norbert Tukaj 0017 scaled

Elena Paleckytė ir Aušra Nyman

Objekto pavadinimas: Logistikos kompleksas Klaipėdoje

Vieta: Klaipėda, Tilžės g. 86 

Vystytojas: MB „AUG Rent“

Architektai: „2L architects & Engineers“: Simonas Norkus, Gabrielė L. Ošikaitė, Giedrius Stogis, Justina Radzevič, Edvinas Kolakauskas (projekto vadovas)

Konstruktoriai: „Peikko”

Generalinis rangovas: UAB „Sivysta“

Objekto plotas: 24 500 m2

Metai: 2023

Fotografas: Norbert Tukaj

Naujas „2L Architects & Engineers“ projektuotas logistikos kompleksas Klaipėdoje, Tilžės gatvėje ne tik siekia kokybiškesnės, nei šios tipologijos pastatams būdinga, estetinės išraiškos, bet ir pasižymi apgalvotais tvarumo sprendimais. Jame sujungiamos skirtingos funkcijos bei siūloma Klaipėdoje gana nauja – stock office – struktūra, kai kiekviena iš pastate įsikūrusių įmonių turi tiesioginę prieigą prie savo sandėlių, tad prekes įsigyti atvykę klientai neturi laukti, kol jos bus paruoštos. Šiai funkcijai itin palanki ir projekto lokacija – Tilžės gatvė: sandėliavimo, paslaugų, administracinės, transporto paskirties pastatai įsikūrė šalia pagrindinių šio miesto transporto arterijų.

Patogi situacija mieste – dalis projekto sėkmės

Projektas įgyvendintas strategiškai patogioje Klaipėdos miesto vietoje – vakarinėje miesto pusėje, Tilžės gatvėje, visai šalia Jakų žiedinės sankryžos, kuri jungia Vilniaus ir Palangos plentus, Tilžės, Jubiliejaus ir Šilutės gatves. Įvažiavimas į projekto teritoriją yra šiaurės vakariniame sklypo kampe, taigi ne tiesiai iš itin apkrautų Vilniaus ir Palangos plentų, o iš šiek tiek ramesnės Tilžės gatvės. Galima drąsiai teigti, kad projektas savo funkcijomis tinkamai įsilieja į industrinį aplinkos kontekstą – šiaurinėje pusėje sklypas ribojasi su jau minėta Tilžės gatve, už kurios yra sandėliai, įvairių įmonių teritorijos, rytų pusėje – keletas nedidelių pastatų ir sandėlių, o kiek toliau pietų ir vakarų pusėse – irgi pramoniniai objektai. Tarp Tilžės gatvės ir Vilniaus plento 50-ies hektarų plote jau yra planuojamas prekybos, paslaugų ir sandėliavimo miestelis, į šią teritoriją pritrauksiantis dar daugiau lankytojų.

Kompleksas suprojektuotas 64 900 kv. metrų ploto sklype. Sklypo forma, reljefas, detaliojo plano sprendiniai, esantis gatvių tinklas ir įvažiavimų vietos nulėmė pastatų išdėstymą. Išskyrus vilkikų plovyklą, pastatai tvarkingai sublokuoti, išdėstyti lygiagrečiai Tilžės gatvei. Šiaurinė, arčiau gatvės esanti, komplekso dalis yra skirta klientų aptarnavimui, administracinėms patalpoms. Ši pusė yra paskiriama ir lengvųjų automobilių stovėjimo aikštelei, krovininių autobusiukų privažiavimui. O nuo gatvės toliau esanti komplekso dalis – sunkiesiems automobiliams, jų plovimui, iškrovimui ar pakrovimui bei parkavimui.

Architektūrinė idėja – paremta stock office principu

Architektūrinę koncepciją nulėmė pastatų funkcijos bei kontekstas. Nors pagrindinis sandėliavimo pastatas su administracinėmis patalpomis yra didelio ploto (12 760 kv. m), aplink suformuoti smulkesni tūriai jį vizualiai mažina. Šio pastato administraciniai korpusai (vadinamieji boksiukai) blokuojasi prie sandėlio šiaurinėje pusėje. Spalviškai išskirti ir tarsi „išstumti“ šias administracines/komercines zonas iš pastato tūrio nuspręsta norint vizualiai pabrėžti skirtingas funkcijas, ir, kaip minėta, suskaidyti didelį pastato tūrį. Kiekviename iš tokių boksiukų gali įsikurti po keturias įmones – po dvi pirmame ir antrame aukšte. Toks planavimo principas vadinamas stock office – kiekviena iš įmonių turi tiesioginę prieigą prie savo sandėlių, tad prekių įsigyti atvykę klientai neturės laukti. Klaipėdoje tokia pastatų tipologija yra gana nauja. 

06 2L T86 ©Norbert Tukaj 4393 1

Pastato fasadams naudojama pilko aliuminio kompozito plokščių apdaila, kuri pabrėžia industrinę pastato funkciją. Didelės aliuminio profilių ir stiklo fasadinių sistemų plokštumos iš kraštų įrėmintos aliuminio lamelėmis užtikrina pakankamą natūralaus apšvietimo srautą dirbantiems pastatuose ir drauge kuria griežtą ir savitą pastatų estetinį vaizdą.

Industrinė estetika buvo perkelta ir į pastatų vidų, kadangi vidaus erdvių dizainu rūpinosi tie patys autoriai („2L Architects & Engineers“). Interjeruose gausu grafito ir pilkos atspalvių, įvairių metalų ir natūralaus betono plokštumų, tiesa, ši pakankamai tamsių spalvų paletė buvo sušvelninta medžio motyvais, kurie darbo erdvėms suteikė jaukumo.

Apgalvotos sąlygos darbuotojams 

Kitas svarbus tūris – penkių aukštų administracinės paskirties pastatas, kuris vakarine puse šliejasi prie sandėlio. Šio pastato pirmame aukšte įsikūrė ir kavinė-restoranas, kuriame telpa iki 80 žmonių. Įėjus pro pagrindinį įėjimą patenkama į holą, kuriame veikia registratūra. Iš holo galima patekti į sanitarinius mazgus, kavinę arba kitus aukštus. Antrame, trečiame, ketvirtame ir penktame aukštuose projektuojamos administracinės patalpos, posėdžių kambariai, virtuvėlės, tualetai, laiptinės, lifto šachta ir techninės patalpos.

Pastato funkcinė schema yra tokia, kad per vidurį, kiek arčiau vakarinio fasado suprojektuotas koridorius per visą pastato ilgį, kuris jungia visas aukšto patalpas ir dalija tūrį į dvi dalis. Vakarinėje, mažesnėje dalyje projektuojami sanitariniai mazgai, posėdžių kambariai, techninės patalpos, virtuvėlės, liftas ir evakuacinė laiptinė. Rytinėje numatyti biurai ir pagrindinė laiptinė. Koridoriuje sumontuotos stiklinės pertvaros, o biurai, posėdžių kambariai ir virtuvėlės tarpusavyje atskirti gipsinėmis pertvaromis. Ketvirtame aukšte įrengtas išėjimas į ant sandėlio stogo numatytą stogo terasą.

Aplinkai palankūs tvarumo sprendiniai

Tamsių spalvų paviršiai saulėje kaista labiau, todėl pastato stogui pasirinkta ne juodos, o baltos spalvos ypač patvari ir kokybiška PVC danga. Dėl šio sprendimo pastatas, jo patalpos ir aplinka mažiau įšyla. Kadangi ant šio stogo išdėstyti ir fotovoltiniai saulės elementai, o pastatas yra šildomas elektriniais šildytuvais, galima teigti, kad pastato šildymo būdai yra itin tvarūs.

Be to, dauguma komplekse įsikūrusių įmonių yra susijusios tarpusavyje, jų darbuotojams tenka komunikuoti, keistis įranga ar prekėmis. Anksčiau išsibarsčiusias po visą Klaipėdą įmones sukėlus į vieną kompleksą, jų veikla buvo optimizuota.

Dešimtys nestandartinių vartų ir įvairiausia krovimo įranga

Bendrovė „Vokiški vartai“, veiklą pradėjusi 2006 metais, yra oficiali Vokietijos kompanijos „Hörmann“ platintoja. Subūrusi didelį kolektyvą savo sritį puikiai išmanančių specialistų, bendrovė „Vokiški vartai“ gali įgyvendinti didelius ir sudėtingus projektus. Klaipėdoje pastatytame logistikos centre „AUG Rent“ bendrovė įrengė pramoninius vartus, rampas, o administraciniame pastate sumontavo priešgaisrines stiklo ir aliuminio pertvaras.

Kompanija „Hörmann“ – viena didžiausių įvairių tipų vartų ir durų, skirtų pramonei ir individualiai statybai, gamintoja Europoje. Nedaugelis Europos, o juo labiau Lietuvos gamintojų gali pasiūlyti tokį platų asortimentą giminingos produkcijos iš vienų rankų. Bendrovės „Vokiški vartai“ direktorius Marijus Lukšėnas sako, kad „Hörmann“ produkcijos kokybė kalba už save, ir tai lėmė jų lyderystę ne tik Europoje.

„Didieji Lietuvos logistikos žaidėjai jau yra išbandę įvairius gamintojus, tad žino, kad geriau sumokėti brangiau, bet turėti patikimas, ilgai tarnaujančias ir patogias sistemas. Žiūrint į kainą visada reikia įvertinti, kas yra pateikta. Maža kaina dažniausiai reiškia, kad kažkur sutaupyta, pavyzdžiui, ploninant metalą ar mažinant svarbių komponentų, pavyzdžiui, kėlimo cilindrų, skaičių ir pan. Yra daug įvairiausių niuansų, kuriuos žino ir gali įvertinti tik didelę patirtį turintys specialistai. Pavyzdžiui, kad „Hörmann“ agregatai dirba taupiai naudodami energiją, kad padidintų vartų atidarymo ir uždarymo greitį, kas žiemą taupo patalpų šilumą“, – pasakoja M. Lukšėnas.

18 2L T86 ©Norbert Tukaj 2624

Bendrovė „Vokiški vartai“ montuoja įvairių tipų vartus (pramoninius, segmentinius, susukamuosius ir kt.), vartų pavaras, duris, krovimo sistemas (rampų aukščio išlyginimo tiltelius, keltuvus, priešgaisrines įstiklintas pertvaras), gali įgyvendinti didelius projektus. Logistikos centre „AUG Rent“ sumontuoti 65 didelių gabaritų (4 x 4,5 m) pramoniniai vartai, 20 komplektų rampų namelių su hidrauliniais tilteliais. Šiuo metu bendrovė dirba Vilniuje, „Lidl“ logistikos centre, kur bus sumontuota 100 rampos namelių, taip pat dideliame „Girtekos“ projekte Kaune.

Bendrovė „Vokiški vartai“ yra ne tik „Hörmann“ atstovė – logistikos centro „AUG Rent“ administraciniame pastate įmonės specialistai sumontavo kompanijos „Alufire“, kuriai atstovauja, ugniai atsparias stiklo ir aliuminio pertvaras. Kompanija „Alufire“, kurios specializacija – ugniai atsparių (priešgaisrinių) vidaus pertvarų gamyba, gamina ir patraukliai atrodančias berėmes priešgaisrinės stiklo pertvaras, kurias jūsų objekte gali sumontuoti bendrovės „Vokiški vartai“ ekspertai.

horman
Logo vokiski vartai
image001
Temos: 2L Architects & Engineers, aliuminio pertvaros, Alufire, Edvinas Kolakauskas, Gabrielė L. Ošikaitė, Giedrius Stogis, Hormann, Justina Radzevič, Marijus Lukšėnas, Peikko, pramoniniai vartai, Simonas Norkus, Vokiški vartai

1 komentaras. Leave new

  • Kreipiuosi į projektuotojus, gal jiems naujiena, bet...
    2024-01-02 15:26

    Galima ir iš sandėlių padaryti architektūrą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai