Buvusios geležinkelių teritorijos Vilniaus Naujamiestyje laukia konversija

Buvusios geležinkelių teritorijos Vilniaus Naujamiestyje laukia konversija

grizratis
S. Žiūros nuotr.
  • Apie 40 ha teritorija Naujamiestyje atsivers miestui.
  • Lokomotyvų remonto depas įtrauktas į nekilnojamų kultūros vertybių sąrašą.
  • Miestiečiai kviečiami teikti pasiūlymus.

Iki šiol uždara ir tik Lietuvos geležinkelių veiklai tarnaujanti ~40 hektarų teritorija Naujamiestyje atsivers miestui. Vizija, kaip ši istorinė ir industrinė miesto erdvė galėtų būti pritaikyta naujam gyvenimui, dar tik kuriama, o tai – puikus metas į procesą įsitraukti ir miestiečiams. Projekto partneriai kviečia gyventojus dalyvauti apklausoje ir išsakyti savo prioritetus teritorijos pokyčiams, kviečiama savivaldybės pranešime spaudai.

„Vilniaus plano“ ir Vilniaus miesto savivaldybės organizuojamos apklausos tikslas – supažindinti visuomenę su planuojamu teritorijos pertvarkymo (konversijos) procesu ir paskatinti įsitraukti į Grįžračio teritorijos (Connect 2) pertvarkymo programos formavimą. Atsakymų laukiama iki vasario 16 d.

Šiandien miestiečiai į teritoriją gali patekti tik gavę specialų leidimą, todėl nedaugelis yra susipažinę su šia miesto vieta. Tačiau net ir būnant už teritorijos ribų, galima atpažinti joje esančius objektus, gerai matomus nuo Naujininkų tilto: Vilniaus lokomotyvų remonto depas (grįžratis), vandens bokštas ir geležinkelio kelynas.

Įdomiausias iš teritorijoje esančių statinių – išskirtinės architektūros lokomotyvų remonto depas, kuris įtrauktas į nekilnojamų kultūros vertybių sąrašą. 1905 m. pastatytas pusapskritimio formos mūrinis pastatas buvo skirtas garvežių priežiūrai ir remontui. Vienu metu grįžratis galėjo aptarnauti 30 garvežių. Tai vienintelis tokios konstrukcijos ir dydžio garvežių depas Vilniaus geležinkelio stoties ruože.

Šiuo metu grįžratis savo funkcijų nebeatlieka, o su teritorijos konversijos projektu bus ieškoma naujų pastato pritaikymo galimybių.

Atsižvelgiant į esamos situacijos analizės duomenis ir visuomenės apklausą, ateityje galėtų būti skelbiamas urbanistinis konkursas, kurio dalyviai turėtų pateikti viziją, kaip ši keliasdešimties hektarų zona turėtų būti integruota ir pritaikyta miesto reikmėms, sukuriant visiškai naują, aktyvią miesto dalį.

Susipažinkite su „Vilniaus plano“ parengta Grįžračio teritorijos (Connect 2) esamos būklės apžvalga.

Temos: Geležinkelis Naujamiestyje, Grįžratis, Konversija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai