M. Pakalnis apie Vilniaus Šiaurinės g. projektą: padarėme gatvę humaniškesnę

M. Pakalnis apie Vilniaus Šiaurinės g. projektą: padarėme gatvę humaniškesnę

Mindaugas Pakalnis Šiaurinė gatvė
  • Šiaurinės gatvės projekto pirmasis etapas – atkarpa nuo Vakarinio aplinkkelio iki S. Stanevičiaus g. – planuojamas įgyvendinti per dvejus metus.
  • Antrajame etape bus sutvarkyta Žvalgų gatvė, jungianti Kalvarijų, Verkių ir Kareivių gatves. 
  • Atsisakyta minties įrengti šešių eismo juostų miesto greitkelį.
  • Naujame projekte padidintas pėsčiųjų saugumas, suplanuotos penkios naujos viešojo transporto stotelės.

Vilniaus miesto savivaldybėje vyko diskusijos su gyventojais dėl projektuojamos Šiaurinės gatvės, kuri sukurtų vakarinės miesto dalies – Fabijoniškių, Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės – ir Vakarinio aplinkkelio jungtį. Savivaldybė tvirtina, kad ši gatvė bus ne tik transporto jungtis, ji kurs kokybiškesnę, daugiafunkcę ir gyvą aplinką sovietiniuose rajonuose.   

Gatvė – ne tik automobiliams

„Šiaurinės gatvė – tai miestietiško gyvenimo būdo kūrimas ir per tai – galimybė atsigauti sovietiniams rajonams. Atsisakėme minties įrengti šešių eismo juostų miesto greitkelį, prie kurio niekas nenorėtų gyventi. Padarėme gatvę humaniškesnę, skirtą žmonėms, o ne tik automobiliams“, – diskusijoje su gyventojais dėl Šiaurinės gatvės kalbėjo Vilniaus savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis. 

Susitikime buvo kalbama apie Šiaurinės gatvės projekto pirmąjį etapą – atkarpą nuo Vakarinio aplinkkelio iki S. Stanevičiaus g., kurios įrengimui buvo pritarta jau 2019 m., praėjusiais metais gautas statybos leidimas. 

Vilniaus miesto savivaldybei patvirtinus naują gatvių įrengimo bei atnaujinimo standartą, nuspręsta suderintąjį Šiaurinės gatvės koreguoti. Kokie pakeitimai buvo atlikti? Gatvė suprojektuota žalesnė, optimalesnė transporto srautams, pagalvota ne vien apie automobilius, bet ir apie pėsčiuosius, dviratininkus. Iš šešių eismo juostų paliktos keturios, o likusi eismo juosta skirta pėsčiųjų, dviračių eismui, želdynams. Naujame projekte padidintas pėsčiųjų saugumas – numatytos papildomos penkios reguliuojamos pėsčiųjų perėjos ir trys reguliuojamos sankryžos. Suplanuotos penkios naujos viešojo transporto stotelės. Iš viso transporto stotelių šioje gatvėje numatyta 25. Gatve kursuos trys viešojo transporto maršrutai, skelbia savivaldybė. 

Dabartiniame projekte atsisakyta anksčiau numatytų viadukų ir požeminės perėjos, bet išlaikyta galimybė juos įrengti vėliau. 

VMS 3389
Vilniaus savivaldybės nuotr.

Suprojektuotas lygiagrečios gatvei automobilių stovėjimo vietos abiejose pusėse. Numatyta įrengti apie 164 automobilių stovėjimo vietų, kurios bus patogios prie gatvės kuriantis parduotuvėms, įvairių paslaugų įmonėms ir kitoms komercinės paskirties patalpoms pirmuose aukštuose.

Šalia atsirasiančių pastatų savininkai bus skatinami pirmame aukšte kurti komercinės paskirties patalpas, pasinaudoti Savivaldybės įtvirtintu „savininko metru“. Taip gatvė taps gyvybingesnė ir miestietiška.

Palyginti su pirminiu projektu, gatvė bus žalesnė. Bus sodinami 1194 medžiai ir 44 tūkst. krūmų (pusė tiek, kiek per metus Savivaldybė pasodina visose gatvėse). Numatytos poilsio salos – žaluma apsupti suoliukai. 

Žaliosios juostos padės sumažinti ir automobilių triukšmą bei jų sukeliamą taršą. Sumažintas kietųjų dangų plotas, numatyti lietaus vandens surinkimo sprendimai padės išvengti gatvės užtvindymo per vasarines liūtis. 

Atsižvelgta ir į teritorijos ypatumus ir, palyginti su pirminiu projektu, gatvė labiau pritaikyta prie natūralaus reljefo, jį atkartoja. 

Atkarpą nuo Vakarinio aplinkkelio iki S. Stanevičiaus g., planuojama tiesti 2024 metais.

Ne paskutinis susitikimas su gyventojais

Diskusijos vyko pagal atskiras temas: urbanistiniai sprendiniai, želdynai, tarša ir triukšmas, eismo organizavimas, automobilių stovėjimo vietos ir saugumas, viešasis transportas, darnus judumas, pėsčiųjų ir dviračių takai, gatvės techniniai sprendiniai. Diskusijoje dalyvavę gyventojai išsakė savo lūkesčius: vieni norėjo daugiau įvažiavimų į kiemus, kiti norėtų platesnės gatvės, mažiau medžių, bet daugiau stovėjimo vietų automobiliams, o keletui ši gatvė atrodė nereikalinga ir vietoj jos siūlė įrengti parką.

Tai ne paskutinis susitikimas su gyventojais dėl Šiaurinės gatvės. Oficiali Šiaurinės gatvės projektinių pasiūlymų viešoji konsultacija vyks vėliau.

Antrajame etape – Žvalgų gatvės sutvarkymas

Pirmuoju etapu projektuojama Šiaurinė gatvė jungs Vakarinį aplinkkelį, Justiniškių gatvę, Laisvės pr., Ukmergės ir S. Stanevičiaus gatves. Antrajame etape bus sutvarkyta Žvalgų gatvė, jungianti Kalvarijų, Verkių ir Kareivių gatves. 

Atliekamos studijos, kaip sujungti šias dvi gatves, kad būtų sukurta jungtis nuo Žirmūnų iki pat Vakarinio aplinkkelio. Šis etapas labiausiai neramina gyventojus, nes Geležinio Vilko ir S. Stanevičiaus gatvių jungtis būtų netoli saugomo Šeškinės šlaitų geomorfologinio draustinio. 

Taip pat analizuojama, kaip šią jungtį pratęsti tarp Geležinio Vilko ir Kalvarijų gatvių. Svarstoma, ar būtų galima rekonstruoti jau esamą J. Kazlausko gatvę, ar reikėtų tiesti naują gatvę.  

Temos: Mindaugas Pakalnis, šiaurinė gatvė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai