Leista rekonstruoti Trakų autobusų stotį, darbų pradžia – metų pabaigoje

Leista rekonstruoti Trakų autobusų stotį, darbų pradžia – metų pabaigoje

Trakų autobusų stotis
Projekto vizual.

Po beveik penkerius metus trukusių teismų su Trakų savivaldybe, istorinio nacionalinio parko direkcija ir prokurorais dėl miesto autobusų stoties rekonstrukcijos verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovė „Trastas“ gavo leidimą statybai ir jas planuoja pradėti šių metų pabaigoje.

„Nėra jokių teisinių kliūčių (pradėti rekonstrukciją – BNS), galima pradėti statyti kad ir šiandien. Tačiau šiandien nepradėsiu, realistiškai statybos darbai galėtų būti pradėti šių metų pabaigoje ar kitų metų pradžioje“, – BNS teigė D. Nedzinskas.

Ano jo, pirminis rekonstrukcijos projektas liko toks pat – nugriauti 1987 metais statytus autobusų stoties pastatus ir vietoj jų pastatyti naują stotį su 2 tūkst. kv. metrų ploto „Rimi“ parduotuve. Tačiau per penkerius teismų metus planuojamos investicijos išaugo nuo 3 mln. iki 4,5 mln. eurų. 

„Dabar (planuojamos investicijos – BNS) yra apie 4,5 mln. eurų, nes statybinių medžiagų kainos padidėjo, o projektas toks, koks buvo prieš penkis metus, toks ir liko“, – aiškino D. Nedzinskas.

Trakų savivaldybės atstovė BNS patvirtino, kad birželio 8 dieną „Trastas“, „Trakų autobusai“,  savivaldybė bei Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija pasirašė taikos sutartį, o birželio 16 dieną D. Nedzinsko bendrovei išduotas statybos leidimas rekonstruoti stotį.

traku autobusu stotis

„Trastas“ pagal leidimą statybos darbus gali pradėti bet kada, tai yra nuo statybos leidimo išdavimo datos. Savivaldybė neturi teisinių ginčų su „Trastu“ dėl Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos“, – BNS teigė savivaldybės ryšių su visuomene specialistė Sigita Nemeikaitė-Ivaniutina.  

Gegužės pradžioje Vilniaus apygardos administracinis teismas įpareigojo savivaldybę iš naujo išnagrinėti „Trasto“ prašymą išduoti statybos leidimą autobusų stoties rekonstrukcijai, įrengiant joje parduotuvę. 

Bylinėjimąsi dėl stoties rekonstrukcijos dar 2016 metais inicijavęs Trakų istorinio nacionalinio parko direktorius Gintaras Abaravičius tuomet sakė, kad toks teismo sprendimas reiškia, jog kol kas „niekas nelaimėjo ir niekas nepralaimėjo“. 

„Mano manymu, turėtų būti daug paprastesnė situacija – jeigu saugoma, tai saugoma, jeigu nacionalinės vertės kultūros paminkluose negalima statyti jokių priestatų ir garažų, daugiabučių, tai tas turėtų būti ir daroma“, – BNS sakė parko vadovas. 

Šių metų sausį Apeliacinio teismo patvirtinta „Trasto“, „Trakų autobusų“ ir prokurorų taikos sutartis atvėrė kelią D. Nedzinskui atnaujinti autobusų stotį joje įrengiant parduotuvę „Rimi“. Pagal sutartį prokurorai atsisakė ieškinio, o abi šalys įsipareigojo nereikšti daugiau jokių pretenzijų viena kitai dėl mainų sutarties ar kitų finansinių reikalavimų. 

LVAT šiemet sausį prokurorų prašymu taip pat galutinai nutraukė bylą dėl įvairių institucijų sprendimų, susijusių su autobusų stoties rekonstrukcija. 

2019 metais Vilniaus apygardos teismas sutartį buvo pripažinęs negaliojančia, nes „Trakų autobusai“ turėjo skelbti viešą stoties rekonstrukcijos konkursą. Teismas tuomet pritaikė restituciją – „Trastas“ turėjo grąžinti įsigytą žemės sklypą, o „Trakų autobusai“ – „Trastui“ perduotą dalį pastato.

Mainų sutartimi „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ beveik pusę autobusų stoties pastato mainais į šalia esantį „Trasto“ žemės sklypą. Pasak prokurorų, tai nebuvo vien turto mainai – „Trastas“ įsipareigojo investuoti į stoties atnaujinimą, už tai gaudamas leidimą statyti, įskaitant ir parduotuvę, iš kurios gaus pajamų.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Temos: Autobusų stotis, trakai, Trastas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai